PC start niet op na aanmelden in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksnoey

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
120
Als ik mijn pc opstart en me inlog in het aanmeldscherm (staan 2 accounts op pc en probleem geldt voor beide) krijg ik de tekst Welkom te zien en de draaiende stippen. Vervolgens wordt het scherm zwart met alleen een witte cursor.
In de veilige modus start hij wel normaal op, bij herstarten hetzelfde probleem.
In logboek wel een aantal fouten gezien vooral:
- fout 5973 activeren app MS Edge is mislukt
- 1005 DCOM foutmelding 1084 gekregen bij starten ShellHWDetectionservice. Niet beschikbaar om server te starten
- 154 IO-bewerking op logisch blok voor schijf O mislukt vanwege een hardware fout.

W10 start op van Samsung SSD; in veilige modus met Samsung Magician gecheckt, SSD lijkt in orde te zijn.

Iemand een idee?
 
Dit kan een virus zijn, download op een andere pc combofix, start de betreffende pc op in veilige modus (wat dus wel werkt) en voer combofix uit (als administrator). Deze scan kan even duren, laat de scan gewoon lopen, als hij klaar is start hij volgens mij automatisch opnieuw op, anders handmatig doen. Nu moet de pc normaal op kunnen starten.
 
Helaas, combofix werkt niet op W10. Kaspersky Internet Security en Malwarebyte draaien altijd op pc. Net met KIS nog een scan uitgevoerd. Deze vindt niets.
 
Waar maak jij dat zo zeker uit op Gertjan ?
En met Combofix moet je niet gaan zitten spelen als je niet weet wat je doet, staat als waarschuwing op alle anti malware sites.
 
Helaas, combofix werkt niet op W10. Kaspersky Internet Security en Malwarebyte draaien altijd op pc. Net met KIS nog een scan uitgevoerd. Deze vindt niets.

Probeer dan MalwareBytes' Antimalware eens

Waar maak jij dat zo zeker uit op Gertjan ?
En met Combofix moet je niet gaan zitten spelen als je niet weet wat je doet, staat als waarschuwing op alle anti malware sites.

Omdat ik precies hetzelfde had, en ik wel vaker Combofix heb gebruikt. Alleen niet op win10 (en dat werkt kennelijk ook niet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat het geweest is weet ik niet. Malwarebyte kon niets vinden. Vandaag weer een poging gaan doen en pc start normaal op!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan