Pc start op en valt na 3/4sec uit na uitbhaal fan processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Wie weet wat van computers hardware heb probleem (ik weet veel van pc"s maar kom hier niet uit)

bir ik heb me pc opengemaakt om de pc stofvrij te maken en ook fan van de processor uitgehaaldGoed schoongemaakt alles fan terug gedaan(oude pasta was opgedroog geen nieuw opgedaan heb pasta niet)Zo terug gedaan toen alles dicht gedaan en aagesloten pc knop ingedrukt om open te doen hoor ik de piep en begin scherm met teksten(begin bios) en dan valt ie uit na 3/4 sec als ik de fan van processor niet aansluit win7 boot logo komt en dan valt ie uit wat kan ik doen?? ZelfWachten tot hij helemaal koud is en dan proberen of ??

na dit probleem en pc gestart te hebben maar uitviel na 3/4 sec fan uitgehaald en.processor aangeraakt die was heet (pasta zit er sinds pc gekocht is 3jaar terug op die bij aankoop op zit ))

Moederbord:*GIGABYTE GA-G31M-S2L
CPU: intel core 2 duo
Chipset: North Bridge:
* Intel® G31 Express ChipsetSouth Bridge:
* Intel® ICH7
Realtek ALC662 Audio Codec
Operating System:
* Support for Microsoft® Windows 7/Vista/XP

Meer te vinden op http://ee.gigabyte.com/products/page/mb/ga-g31m-s2l/specs/

Als de processor los is van het koelblok ALTIJD zowel processor als koelblok helemaal schoonmaken en nieuwe pasta aanbrengen.

Dankje voor snelle reactie ik wou pc schoonmaken en.toen ook fan helemaal van proccesor los gekopelt en toen schoongemaakt zonder koelpasta aantebrengen(heb het niet toen ga het kopen) weer aangesloten en terug gezet en toen alles dicht gedaan en.aangesloten pc knop.ingedrukt en.pc start scherm met teksten.komen en valt uit na 3/4sec dus zonder fan aansluiten en er op gemonteerd geprobeerd dat werkte wel tot de zwarte win7 laad scherm 1x laden en daarna valt hij uit

Dus na demonteren fan zonder koelpasta terug gemonteerd en daarna aangezet

Of fan is stuk (draait wel als normaal) of moet oude koelpasta verwijderen en nieuwen er op

Als de fan normaal draait zal het inderdaad een kwestie van koelpasta zijn. Je zult het vast niet zien maar als je dat niet doet onstaat er, zeker met dergelijke oude pasta, ruimte tussen de processor en het koelblok waardoor de koeling niet goed werkt. De PC reageert daarop met het zichzelf uitschakelen om schade aan de processor te voorkomen.

Wat edmoor al zegt........alles weer loshalen en koelpasta aanbrengen. Anders zit je straks met nog meer problemen.
Koelpasta is er juist voor om de warmte weg te kunnen geleiden. Warmte die funest is voor je cpu.

Zorg ervoor dat je er ook weer niet te veel tussen zet, maar een rijstkorrel is genoeg. Daarna even met een pasje uitsmeren en daarna alles weer monteren.

Bedankt ik zal is morgen koelpasta gaan kopen en proberen

de koelpasta die.er tot.nu toe inzat is 3of4jaar oud en.nooit vervangen cpu werd soms zelfs 80 tot 99% omdat koelpast opgedroogd er in zat

Dat zegt al genoeg, hoewel er pc's zijn die meer dan die 3 of 4 jaar met koelpasta doen.
Dus als jij er niets tussen hebt zitten, dan snap je dat dit geen goed doet en dus de pc automatisch afsluit omdat het te heet wordt.
Ik hoop alleen niet dat je meer "kapot" gemaakt hebt met je schoonmaak, want dan ben je verder van huis.

Nee alle andere component en werken hoe ze werken in andere pc van vriend geprobeerd die werken maar sinds vanmorgen uithaal cpu fan en met oude opgedroogde koelpasta terug gezet kwam dit probleem anders werkte de fan met de cpu fan die koelpasta van 3/4 geleden had gezet is en die was tot 1anderhalve jaar terug 99% geworden tot vandaag met warmteproblemen

Ook bij ict opleiding/computerzaak nagevraagd die zijden koelpasta vernieuwen en weer monteren de fan en.hij werk weer morgen Alleen koelpasta halen en smeren

Laatst bewerkt:
Ook bij ict opleiding/computerzaak nagevraagd die zijden koelpasta vernieuwen en weer monteren de fan en.hij werk weer morgen Alleen koelpasta halen en smeren
wat wij dus ook zeggen.

Laat je even weten of het gelukt is?

Ik ben om 5uur naar een computerzaak gegaan en die heeft me een koelsticker aangeraden omdat dat makelijker aantebrengen is ook heeft hij koelpasta aangeraden maar hij zij aande hand van mij verhaal is koelsticker het beste

Koelsticker was maar €1,00 maar zou dit helpen als koelpasta kan het pas 9uur proberen inverband met werk

Ik heb mijn twijfels over die stickers, maar goed. We zullen het beleven. Ik hoop dat het gaat helpen!

Op zich werken die stickers maar ze moeten eerder worden vervangen dan wanneer je koelpasta gebruikt. Ze drogen namelijk sneller uit. Misschien dat ze inmiddels verbeterd zijn, maar zelf gebruik ik liever koelpasta.

Ik heb de koelsticker aangebracht maar zonder succes na koelsticker aanbrengen fan weer ingebouwd en dan aangesloten beeld en stroom kabel daarna aangezet en hoorde alleen 1piep en zag alleen zwart beeld en hij viel uit

Of de cpu is heet geworden en doorgebrand (werd well 99%) voor dit probleem of fan is stuk

Cpu: intel dual core
Fan: intel fan van de 4poten 2pinnen stuk dus 2stukken klikken niet vast andere 2 klikken vast

Nieuwe zelfde Fan besteld maar moet ik ook een cpu intel dual core bestellen in dien die ook stuk is

Hoe weet ik of ook de cpu stuk is de de ram en de rest zijn allemaal nog goed(mobo weet ik niet want pc gaat wel aan maar val na 1sec uit na piep)

En je hoort echt maar 1 piep? Is die lang of kort of.....

het kan van alles zijn, zelfs je grafische kaart of voeding!

Laatst bewerkt:
De piep hoor ik.kort 1x zoals altijdbopstarten als die werkt

Ik heb geen grafiche kaart maar onboar in moederbord vga en de voeding werkt en ram ook getest bij pc van vriend of de cpu is stuk of de mobo maar als mobo stuk is zou hij niet aan gaan 1sec

Al een fan van intel besteld fan is zoizo stuk van 4pin zijn 2pin die je met hand vast klikt zijn afgebroken

Laatst bewerkt:
Ik heb een pc als ik hem aanzet dan gaat hij aan met zwart scherm 2sec en hij valt uit dit gebeurde na koelsticker te plaatsen en.een.kapote fan (waarvan de 2pinnen van de 4stuk zijn de plastick waarmee je de fan op moederbord klikt) waardoor er een stuk onder openbleef en er lucht doorkon

inmiddels al een intel fan voor socket 775 besteld
Maar nu weet ik niet of het door de cpu komt die verbrand is en stuk is nooit uitgehaald hoe controlleer je dat of hij stuk is als pc na kliken op aanzet knop na 2sec uitvalt

Gaat om een intel dual core socket 775 moet ik die bestelen indien dat stuk is

Help ik heb de desktop pc nodig 1september voor school (want op hdd staan werk van 1ste jaar opleiding op dat nodig is)

Hoe heb je de voeding getest?

Mijn pc ging van de week ook niet meer aan.....no signal.
Dat kan heel veel betekenen, waaronder de voeding, het beeldscherm, de hdmi kabel of de grafische kaart.
Hoewel de voeding wel aanging en draaide, wil dat niet zeggen dat de voeding dan nog wel in orde is.
Beeldscherm en hdmi kabel getest met een andere pc, die vielen dus af.

Ik zelf ga voor de voeding in mijn geval dan, omdat ik toch een geluid hoorde van de cpu fan die niet helemaal op zijn toeren kwam. Als het dus allemaal net geen goede voeding krijgt, start het dus niet op.
Ik heb dus een nieuwe sfx voeding gekocht, die heb ik nodig.

Alles behalven de cpu heb ik getest bij een vriend op zijn pc en ook de voeding die werkt want mijn voeding heef het altijd gedaan tot 3 dagen terug toen dit probleem kwam

Wel werd de cpu 99% heet als die pc aanstond en.denk door steeds fan erin aanzettwn(zonder koelpasta) en zonder fan aanzetten de cpu heb doorgebrand

Laatst bewerkt:
Maar mijn pc ging niet meer aan nadat ik fan er af deed en.toen.er weer op(zonder koelpasta) en.de cpu te heet werd en toen 2x zonder fan aangezet pc (werd heet) en daarna met fan.er op (zonder koelpasta)

Heb een koeler besteld morgen binnen en krijg mijn vriends nog bruikbare dual core cpu socket 775 die nog 100% in orde is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan