PC start opnieuw op met spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterme

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Als ik een spel wil spelen, start de pc automatisch opnieuw op! Snap niet hoe dat kan, want het is pas sinds kort, hij deed het eerst alleen maar bij mIRC met het downloaden, daarna deed hij dat met meer download programma's en nu doet hij dat ook met spellen. Weet iemand hier een oplossing op, ik kamp al een heletijd met het probleem van mIRC, maar nu is het alleen maar erger geworden en formatteren helpt niet!

En formatteren helpt niet?

1. Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

2. Heb je de nieuwste drivers van je hardware?
3. Heb je een virusscanner/firewall?
4. Wordt je CPU niet te warm?

(stap 1) Gedaan en hoop dat het werkt
(stap 2) Heb de nieuwste drivers
(stap 3) McAfee virusscanner en Zonealarm als firewall enz.
(stap 4) Ik heb soms de pc maar 10min. en dan gebeurt het al

Bedankt voor de snelle reactie!

1. ok, even afwachten
4. je CPU kan in één minuut al oververhit raken ;)

yep, dat kan: kijk in je bios: bij het opstarten herhaaldelijk op del drukken, dan kom je in je bios, je krijgt daar een hele lijst, kweet niet meer precies waar je moet zoeken maar als je cpu vint met de temperatuur ernaast, zit je goed: je moet dit wel pas doen als hij heropstart, anders als je dit doet bij een opstart als de pc een uur of iets niet heeft aangelegen, dan zal hij wel een normale temperatuur hebben. is de cpu boven de 60 graden en zie je het stijgen dan is waarschijnlijk je cooler kapot

Geplaatst door misterme
en kan ik ergens makkelijk kijken of hij overhit raakt??

Met het programma dat ik je zojuist gaf, Speedfan.

Reactie op Skelle:

Bios bij Health Options

Staat niet altijd in je bios

Is het een Pentium of een AMD processor, en welke?

@XP_PC: oops, wist ik niet, maar het is omdat ik alleen nog maar op mijn pc in de bios ben gegaan, en daar staat het wel in:p

Het is een AMD Athlon 1800+, weet niet of je dit bedoelt.
Ik zal nog wel ff kijken in de bios of de cpu temp niet te laag is ingesteld, op hoeveel moet hij ong staan??? Heb net de hele tijd NFS U2 gespeeld ging de hele tijd goed, het spel een paar keer opnieuw afgesloten en opgestart, ging ook goed, maar opeens kreeg ik een blauw scherm met gezeur van is dit de 1ste keer enzo toen ik het spel weer opnieuw opstarte.

Mijn computer is 47 graden als hij opnieuw opgestart is en hij stijgt niet. ik kan dat zien bij hardware monitor.

Ik heb nu die fanspeed geinstalleerd, maar welke van de 3 temperaturen moet ik naar kijken??
temp1 geeft een blauwe pijl aan
temp2 geeft een groene vinkje aan
temp 3 geeft haast de hele tijd een vlam aan en af en toe een groene vinkje. Fan01 geeft in de 4800 aan. Rechtsonderin bij de klok enzo geeft hij met blauwe cijfers 37 a 38 aan.

heb vanmorgen de pc geformatteerd en hij doet nog steeds het zelfde. Ik heb dat ene vinkje weggehaald en nu krijg ik die blauwe fout weer!

Als het een te warme CPU of kapotte * is helpt formatteren niet.

Dat blauwe scherm is goed, beter dan opnieuw opstarten.
Nu moet je ons vertellen welke foutmelding er in dat blauwe scherm staat.

En hoe warm is je CPU? (lees; start Speedfan, ga 2 minuutjes gamen en ga dan meteen naar Windows om te kijken hoe warm speedfan aangeeft).

Naar welke moet ik dan kijken?? temp1,2 of 3?? of moet ik kijken naar die blauwe cijfers rechtsonderin??? en is hartenjagen goed genoeg??

Welke drie temperaturen worden nu aangegeven?

Aan de hand daarvan kunnen wij 'raden' welke temperatuur voor je processor is.

Verder is hartenjagen niet genoeg ben ik bang :). Neem of een zware game of:
Start
Uitvoeren
"calc"
< enter >
"beeld"
"wetenschappenlijk"

Toets een heel groot getal in en klik dan op de "N!" knop op je rekenmachine.

Dit is ook aardig processor-intensief. Op de vraag of je door wilt gaan met de berekening ondanks dat dit erg lang kan duren moet je "ja" beantwoorden.

Houd in de tussentijd Speedfan open en kijk welke temperatuur het meeste stijgt en hoe hoog deze wordt.

Verder; wat voor processor heb je in je PC?

Dit is die blauwe fout die hij aangeeft:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de pc opnieuw opstarten. enzovoort, de rest is wel bekent dacht ik.

stop: 0x0000008E (0xc0000005, 0x00000187, 0xf5cc6cc8, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning voor hulp(en dan allemaal rare tekens achter hulp)

De temperaturen die hij nu aangeeft zijn:
temp2: 48 (vaak een vlammetje erachter)
temp1: 40 (meestal een groen vinkje)
temp3: 25 (of een blauwe pijl of groen vinkje)

Laatst bewerkt:
Ik heb de kast nu open staan voor nog meer ventilatie en heb hem net even stofvrij geblazen met een apparaat, maar nog valt hij uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan