PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppaul

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
hallo,

een tijdje geleden heb ik een pc gekregen omdat hij steeds uitviel, als je bezig bent valt hij ineens na 2 uur uit en start hij weer uit zichzelf op met ''windows normaal starten''. En zo valt hij steeds sneller uit todat je hem een tijdje hebt uitgelaten, dan doet hij het gewoon weer 2 uur:confused:....

Hij heeft voldoende koeling dus daar lijkt het mij niet aan te liggen (rare zin). Ik hoop dat jullie nog andere ideeën hebben, alvast bedankt

Paul

Welkom op Helpmij...

Waaruit haal je dat het niet aan de themps zou liggen?
Gemeten met?
En de voeding?

kijk eens of er wel genoeg lucht achter uit je pc komt en of je voeding wel goed werkt

gemeten met verschillende programma's waar ik de naam neit meer van weet en met mn vingers:D, er komt heel veel lucht achter uit en ik heb gehoord dat je voeding een zachte tik geeft als hij uitvalt, nooit gehoord:S

Hallo

En zo valt hij steeds sneller uit todat je hem een tijdje hebt uitgelaten, dan doet hij het gewoon weer 2 uur....

Desondanks zijn dit toch ... alle symptomen van een koelingsprobleem hoor.

Jammer genoeg geen specificaties van deze configuratie , alsook geen ouderdom .

Peter

Morgen middag zal ik dat programma eens downloaden en jullie de temperaturen geven

P.s. Peter kun je die laatste zin even voor me uitleggen? Bedankt!

Hoi,
Peter bedoelt de specificaties van je pc/laptop (merk/type e/o serie/typenr. en besturingssysteem) zodat we kunnen kijken wat er allemaal in zit en hoe oud de pc is.

themps rond de 30-50 en de cpu 60-70:S

p5gd1 pro
readon 3400 HD
pentium 4 3.20 ghz
1tb hitachi
2gb werkgeheugen
windows xp
2 dvd-cd speler/brander
kaartlezer
2x 80*80 frontfan
1x 120*120 achterse fan
voedings fan
100*100 mastercooler cpufan

zoiets:D

Hoi....cpu nu rond de 60-70.En dat is in rust nu?
Wat als je hem dus eens belast?

Merk en type van de voeding?

80 vind ik al hoog hoor.Kast al los gehad en gekeken of de fan van cpu niet vol stof zit?

ja, nieuwe fan voor cpu en goed schoon, maar die vinne van de fan en dat koper blijven kamertemperatuur of zelfs kouder.

component pro
ATX-300TAF

en nog een stikkertje met W/PFC

Koelpasta goed aangebracht?Als jij zegt dat je een nieuwe fan hebt en dan nog naar 80 graden....

Voeding is ook al een grensgeval qua leveren van voldoende duce.
Geen mogelijkheid om een andere zwaardere voeding te proberen?

2 keer gedaan, eerste keer erop, eraf en gekeken of alles goed was geraak met die pasta, daarna alles schoongemaakt en op dezelfde manier in elkaar gezet, dus lijkt mij inorde, ik heb nog meer pasta dus kan het nog eens proberen.

ik heb zo geen voeding liggen, kan ik wel aankomen. Maar hoe kan een voeding ineens te weinig power hebben??

Ook voedingen verliezen op den duur hun vermogen.
Mocht dat het niet zijn,en doet het dus met een zwaardere voeding,dan heb je dat in ieder geval al uitgesloten.

ik zal een zwaardere voeding proberen te regelen, maar dat gaat een tijdje duren en jij bent nu online:D, zij er nog andere opties?

Alvast bedankt!

Ik zie even geen andere optie.
De symptomen die jij beschrijft zijn normaal gesproken ofwel een themp-probleem ofwel je voeding trekt het niet.

oke, dan zal ik mijn fans nog een schoonmaken, nieuwe koelpast aanbrengen en proberen een andere voeding te regelen, BEDANKT!

Uit je startpost:
En zo valt hij steeds sneller uit todat je hem een tijdje hebt uitgelaten, dan doet hij het gewoon weer 2 uur

Oftewel..hij lijkt aftekoelen en doet dan weer.
Een voeding kan ook te heet worden btw.Ook daar moet je dan even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan