pc vastlopen/traag terwijl usb geluid klinkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Mijn probleem is dat mijn pc vastloopt of megatraag word, terwijl dit gebeurt hoor ik constant een usb disconnect geluid herhalend, die je normaal hoort als je een usb stick uit je pc haalt.
Het was eerst nog te doen, maar nu is het bijna de hele tijd door.
Ik heb de videocard geupdate met nieuwste drivers gezet en opnieuw isntallatie van de monitor geinstalleerd.
Andere stekkers op monitor of andere monitor aansluiten helpt niet, het usb geluid gaat gewoon door als er geen beeldscherm op aangesloten zit.
Ik heb chkdsk /r gedraaid, dan krijg ik te zien in eventvwr 81 reparserecords verwerkt en 0kb in beschadigde sectoren en 0 records met beschadigde bestanden verwerkt en 0 niet-geïndexeerde bestanden gecontroleerd. 0 niet-geïndexeerde bestanden hersteld. Verder zegt het me niks. Weet ook niet of dit nodig was.
De temperaturen van mijn pc zijn goed.
Als ik mijn tb en muis loskoppel helpt het ook niet.
Moet ik misschien mijn moederbord updaten/, gezien het usb geluid ?
Het probleem is niet constant, maar wel bijna constant.
Mijn C zat erg vol maar nu ik veel ruimte heb vrij gemaakt is het nog steeds.
De pc loopt nooit vast in de zin dat ik moet resetten maar ik moet wel een tijd wachten terwijl eht geluid afspeelt en vervolgens kan ik weer heel even verder.
Ik heb graag hulp.

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende (vereist een beetje gokwerk/geluk om te zien wat het precies is), zodra het probleem weer optreedt:
Open devmgmt.msc (=Apparaatbeheer)
Probeer te zien welk apparaat wordt toegevoegd, weer verdwijnt, weer wordt toegevoegd, weer verdwijnt. Evt. regelmatig het * teken op je numerieke toetsenbord drukken voor het volledig open laten maken van alle subsecties in Apparaatbeheer.
Zodra je het probleemapparaat in beeld hebt, vlug erop rechtsklikken en kiezen voor Uitschakelen.

[In een vergelijkbaar probleem eerder was het vingerscanner, die jij natuurlijk niet hebt, want was op een laptop.]

Tijs.

Ja, dat was ik vergeten, ik had het eerder anders gedaan. Ik was bij apparaten en printers gaan kijken omdat het usb geluid en zie dan een beeldscherm erbij komen en weggaan. Ik was het helemaal vegreten dus bedankt !
Maar waarom gaat het dan door als er niet eens een beeldscherm aangesloten is ?
Iig zie ik 1 algemeen niet-PnP beeldscherm en 1 algemeen PnP beeldscherm. als ik de 'niet' uitschakel blijft het probleem nog. Misschien nog verder kijken en restart ? Of moet ik de -niet verwijderen?

Laatst bewerkt:
Even dat verhaal van Apparaten en printers laten en kijken wat mijn instructie oplevert. Dus via Apparaatbeheer kijken wat er (telkens) bijkomt en afgaat.

Tijs.

Dat is de niet-PnP beeldscherm die ik op uitschakelen heb gezet.
(Tenzij ik iets heb gemist nog uit de lijst, dus ik blijf kijken, maar het beeldscherm lijkt me logisch)

Bij apparaten zie ik iig het beeldscherm erbij en af komen met een geel driehoekje, dat is omdat ik hem op uitschakelen heb gezet.
In apparaatbeheer staat ie er ook nog bij, wel uitgeschakeld. Kan ik niet installatie ongedaan maken kiezen ? Want verwijderenkan ik nergens kiezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Installatie ongedaan maken is hetzelfde als verwijderen. Of het wat oplevert betwijfel ik (gegeven dat het het usb geluidje is en je zelf beschrijft dat je geen 2 schermen hebt).
Proberen kan altijd. :D

Tijs.

Helpt helaas niet. Win7 installeren opnieuw heb ik ook al geprobeerd, helpt ook niet (was dat vergeten te melden).

De algemeen niet-PnP beeldscherm blijft nu weg na restart. Even kijken of het goed blijft gaan. Ik laat het weten.

Het probleem is weer terug.

Bij de download

Intel® Rapid Storage Technology

motherboard_driver_intel_sataraid_irst

mb_driver_vga_intel_vista_w7_64

zegt hij 'Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.'

Terwijl ik win7 64 bits software heb, dat staat ook op mijn Win cd,, en die ook heb gekozen. Op mijn mobo staat REV 2.0 , dus deze heb ik ook geselecteerd.

Bij de downloads

motherboard_driver_gsata_bootdisk_64_5series

motherboard_driver_intel_sataraid_bootdisk_irst_64

Krijg ik een OEM setup, die ik niet kan openen.
Is deze software betrouwbaar ? http://www.solvusoft.com/nl/file-extensions/file-extension-oem/

Intel SATA Preinstall driver
en
GIGABYTE SATA2 Preinstall driver

Bij deze twee met .OEM kan ik ook via apparaatbeheer verwijzen naar .inf , bij welke moet ik dan zijn ?

EN er staat AHCI / RAID MODE. Maakt dat verder uit ?

Zoals in jouw link gemeld zijn .OEM bestanden normaal gesproken voor Windows NT bedoeld of voor tijdens de installatie van Windows de harddisk controller (en dus de harddisk) te kunnen bereiken (als Windows niet een werkende driver 'aan boord' heeft).
De Preinstall drivers zou ik dus niet gebruiken, kies (de) andere.

Tijs.

Die heb ik dan al geinstalleerd, of hij eeft de melding voldoet niet aan de minimale vereisten.

Ram kaartje eruit en andere erin helpt ook niet.
USBlogView laat ook niets zien.

Mss kunnen we aan de hand van een log iets meer voor je doen:

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als"
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices (only problems)
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Er staan 2 fouten in genoemd:
a. Problemen met Window Search (lijkt me niet relevant voor je probleem, want wordt helemaal niet gestart vanwege die problemen)
b. Problemen met atikmpag.sys , wat je grafische driver is. Dat lijkt me wel een probleem, maar misschien niet de oorzaak van het gedrag dat je beschrijft.
In ieder geval zou ik er wat aan doen, en dus je ATI videokaart-driver volledig deïnstalleren en opnieuw installeren en dan weer kijken met het hulpprogramma van dorado of de melding niet teruggekomen is, dus alleen kijken naar tijdstippen van de herinstallatie van de videokaart-driver.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan