PC voor alleen muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
Ik heb de vraag hier maar even neergezet, omdat ik niet echt een goeie andere sectie kon vinden.. ;)

Ik zit met het volgende:
Ik heb een niet zo heel erg luxe pc (P3, weinig GB HD en RAM) en deze wil ik als audio-ding gebruiken (dus alléén muziek) :).

Nou wil ik daar eigenlijk geen complete windows op installeren, aangezien ik dat zonde vindt (ik ga er toch alleen muziek mee luisteren).
Ik zat daarom te denken aan iets van Linux of de Windows Media Center.

Ik zoek dus een OS voor die pc, waar ik eigenlijk alleen maar muziek mee af hoef te spelen en ik liever geen andere zooi enzo erop wil.

Heeft iemand een ideetje voor mij, wat hij/zij zou doen of mij aan zou kunnen raden? :thumb:

Alvast bedankt :)


Edit: Ik wil trouwens dat ik de PC aanzet en dat er dan direct (na het opstarten dus) muziek klinkt, zonder verder nog wat te doen :)
 
Wat dacht je van windows 95 en in de startup winamp op laten starten en winamp standaard koppelen aan de mp3's?
 
Geplaatst door mumzel
Wat dacht je van windows 95 en in de startup winamp op laten starten en winamp standaard koppelen aan de mp3's?
Kan ik parameters aan winamp meegeven, zodat deze automatisch begint met spelen?
Zat ook al even te googlen daarop, maar kon eigenlijk niets vinden :confused:

Ben nu iets aan het lezen van een gast die had een soortgelijk probleem, heeft ie met Linux opgelost.. :)
 
Een playlist (.pls) maken en deze bij de startup doen? Normaal start hij dan automatisch met spelen.

Linux kan je uiteraard helemaal naar je wens instellen / maken, maar met Windows kan je ook heel ver komen. Een gesripte Win95 is ook snel :thumb:
 
Ah ik heb nu dit gevonden:
"C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" D:\Music /play
Deze laadt dan direct de meegegeven dir in Winamp en speelt deze af.. dat zocht ik:D

Ik ga denk ik even win95 installeren en zoveel mogelijk strippen..

Bedankt voor de antwoorden :thumb::D
 
Geplaatst door aaajeetee
Ik zit met het volgende:
Ik heb een niet zo heel erg luxe pc (P3, weinig GB HD en RAM) en deze wil ik als audio-ding gebruiken (dus alléén muziek) :).

Nou wil ik daar eigenlijk geen complete windows op installeren, aangezien ik dat zonde vindt (ik ga er toch alleen muziek mee luisteren).
Ik zat daarom te denken aan iets van Linux of de Windows Media Center.



Die had ie inderdaad zef ook al bedacht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan