pdf bestand wordt niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmeulen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2016
Hallo,

Mijn pdf bestanden kan ik niet altijd openen. De eerste keer gaat dit goed. Daarna gebeurd er niks als ik hier weer op klik. Ook niet via rechtermuisknop als je op openen klikt.
Pas als de computer opnieuw opgestart is lukt het weer om bestanden te openen.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen?

BVD Tsjibbe

Gewoon de lezer van windows.

Ik heb nog een probleem. Dat is dat de snelkoppelingen naar programma's ook niet werken.
Zoals naar de mail, microsoft edge etc.

Ik heb het idee dat alle programma's die later zijn geïnstalleerd wel werken, zoals chrome en office. Het zijn de windows bestanden die niet werken.

Download eens de gratis Acrobat reader, Klik
Check na de installatie welk standaard appje gekoppeld is aan .pdf bestandsextensies.
Dat doe je in configuratiescherm, standaard programma's, een bestandstype of protcol aan een programma koppelen.
Scroll daar naar beneden en koppel .pdf aan Acrobat reader.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Hij doet het tot zover wel.
Ik denk dat de rest aan de updates heeft gelegen.

Wat je snelkoppelingen betreft. Ga er naar één toe (die niet werkt) klik er rechts op en kies voor "eigenschappen".
Vervolgens lees je onder "doel" waar Windows naartoe moet (welke map) om de toepassing van het appje te starten.
Daaronder lees je onder "beginnen in" bijna dezelfde informatie als onder "doel" met dit verschil dat hier alleen het 'pad' naar de map waar het uitvoeringsbestand stand (de .exe) wordt genoemd.

Check op beide regels aan de hand van de Windows verkenner of de mappen bestaan én of de onder "doel" genoemde .exe (of whatever voor bestand daar staat) ook écht aanwezig is als je in de verkenner naar die mappen gaat.

Staat het er niet, of zijn de mappen van naam en / of plaats veranderd, zoek dan de .exe van het progje in de map van het bewuste progje en klik er rechts op en kopieer 'm naar het buroblad. Zo maak je een nieuwe snelkoppeling die wél gaat werken. De oude snelkoppeling kun je nu deleten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan