PHP bestand op correctheid controleren

#Fred

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2026
Een voor mij gemaakt functions.php bestand voor een website zorg voor een wit scherm als ik door AI gemaakt stukje toevoeg. Volgens AI zit er een fout in de code. Ik ben digibeet, wie kan mij vertellen hoe ik deze code kan laten checken?

Als je een wit scherm krijgt, dan loont het om de error _log er eens bij te pakken. Omwille van veiligheid wordt er geen publieke melding van de fout gegeven.

Je kan je misschien wel wezenloos naar de code turen, en elke programmeur dit laten doen. Maar misschien zit de fout niet in de code, maar juist ergens op de server of de configuratie van je script.
Dus: Zoek de error_log op!

Als je een wit scherm krijgt, dan loont het om de error _log er eens bij te pakken. Omwille van veiligheid wordt er geen publieke melding van de fout gegeven.

Je kan je misschien wel wezenloos naar de code turen, en elke programmeur dit laten doen. Maar misschien zit de fout niet in de code, maar juist ergens op de server of de configuratie van je script.
Dus: Zoek de error_log op!
Vertel! waar vind ik die error.log

Dat is aan jouw de vraag. Ik ken de server niet waar je site op draait.

Vaak staat het buiten je webroot. Als je DirectAdmin als hostingpanel gebruikt, dan kan je het bij de domeinen vinden. Waar draai je dit script? Lokaal of bij een hosting?

Je kan je code hier ook delen (zonder persoonlijke gegevens!) via de </> knop , als je wilt. Dan kunnen wij allemaal kijken!

Maar het zou ook fijn zijn als er wat zelf onderzoek wordt gedaan naar de error.

Kom maar op met de code.
Bericht automatisch samengevoegd:

Anyway....
https://3v4l.org/ is nog uitgebreider, en kent echt elke sub-versie van PHP.

Laatst bewerkt:
@#Fred Deel die code dan met ons!
Die melding komt waarschijnlijk uit een PHP-editor, en is puur een waarschuwing. Het hoeft niks te zeggen over het probleem.

Dus laat die code maar hier zien ;).

hierbij

Je kan je code hier ook delen (zonder persoonlijke gegevens!) via de </> knop , als je wilt. Dan kunnen wij allemaal kijken!

Maar het zou ook fijn zijn als er wat zelf onderzoek wordt gedaan naar de error.

Kom maar op met de code.

Anyway....
https://3v4l.org/ is nog uitgebreider, en kent echt elke sub-versie van PHP.
het bestand is ruim 3600 regels en https://3v4l.org heeft daar moeite mee

Bijlagen

Ik heb gekeken met php-l functions.php, en ik zie er geen show-stopper in zitten die een uitvoer belemmert.

Wat doe je precies dat je een leeg scherm ziet? Het openen van functions.php hoort overigens geen uitvoer te geven. Het bestand beschrijft enkel dat er functies in staan.

Laatst bewerkt:
Ik zie er geen show-stopper in zitten die een uitvoer belemmert.
Wat doe je precies dat je een leeg scherm ziet?
Onderaan de code een stukje code plaatsen, welke AI heeft gemaakt, om na het versturen van gegevens de velden weer op nul te zetten en 5 seconden wachten en de tekst welke na het versturen weer laat verdwijnen.

/* --- START RESET & TIMER SCRIPT --- */
add_action('wp_footer', function() {
?>
<script type="text/javascript">
jQuery(document).on('ajaxSuccess', function(event, xhr, settings) {
var response = xhr.responseJSON;
if (response && response.success && response.data && response.data.message) {

// 1. Maak de velden leeg
jQuery('form:visible').each(function() {
this.reset();
});

// 2. Verberg de melding na 5 seconden
setTimeout(function() {
// We zoeken de tekst en laten deze langzaam verdwijnen
jQuery(":contains('Je bericht is verstuurd')").filter(':visible').fadeOut(1000);
}, 5000);
}
});
</script>
<?php
}, 999);
/* --- EINDE RESET & TIMER SCRIPT --- */

Ben afwezig tot vanavond, bedankt alvast

Wat doe je precies dat je een witte pagina ziet?
functions.php is overigens niet bedoeld om uit te voeren in je browser.
Geen idee of dat je intentie was.

Ter voorbeeld: Een script zoals dit geeft ook geen enkele uitvoer in je browser:
PHP:
<?php
$db['hostname'] = "localhost";
$db['username'] = "Pietje";
$db['password'] = "T0PS3CR3T";
$db['databasename'] = "mijn_site";
?>

Dus voor nu betwijfel ik of er echt een serieus probleem is. Dus vertel anders stapsgewijs wat je precies doet. Van begint tot eind dat je een witte pagina ziet.

Gaat het soms mis als je jouw website aanroept, zoals je normaal doet? Dus bijv. (fictief) www.jouwsite.nl ?
Aanroepen van www.jouwsite.nl/wp-content/themes/astra/functions.php heeft echt geen nut namelijk, en dienst enkel als de motor van je site.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan