• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pop-up met artikelen in een factuur, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildone

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
ik wil mijn facturen gaan beheren in excel. maar de factuurregels moeten gevuld worden vanuit een pop-up bestand of iets degelijks. Dit omdat ik diverse artikelen heb. De pop-up toont dan art.nummer - omschrijving - prijs. Na selectie uit de pop-up moeten de cellen op de actieve regel gevuld worden. Daarna met de cursor naar de volgende factuurregel, etc.
Heb geen idee hoe ik dit zou kunnen klaarspelen. Zou iemand een dergelijk pop-up kunnen maken, met 2 artikelregels. Hiermee kan ik verder knutselen.

Ik vul dus eerst een bestand of dergelijks met de artikelen en kan vervolgens in de factuur dit met een hot-key opvragen en door de pop-up lijst (gesorteerd) wandelen en het artikel kiezen. Na keuze komt dit artikel compleet op de factuurregel in de sheet.

Hier de factuur :
Aantal Art.nr. Omschrijving Bedrag Totaal
1 205BP950 Poetsmachine 950Watt 89,90 89,90
1 2053SET Poetsset 3-delig 29,90 29,90

als de cursor op een nieuwe regel komt in kolom Aantal, kan ik op een Hot_key drukken.
er wordt dan een lijstje met artikelen getoont (art.nr. + omschrijving)
na mijn keuze wordt de keuze op de nieuwe regel geplaatst, incl. alle benodigde velden

Maar ja, hoe doe ik dat?

Laatst bewerkt:
mooie oplossing, die bijna! werkt.

Wat gebeurt er namelijk: ik krijg in het veld Code de Selectbox niet weg. Die blijft dus ook in de factuur bij het printen aanwezig. En dat is wel storend.
Kan deze selectbox op een of andere manier ook worden weggelaten?

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

ja zo. hoe kan ik die comboboxen aanpassen c.q. uitbreiden met bijv. veld Aantal.
Heb werkblad Artikel aangevuld met Aantal kolom.

Hoi,

Ik heb hem aangepast.
Logisch lijkt me dit echter niet:
Je prijslijst zal je w.s. niet voor één, maar voor meer facturen gebruiken.
Het veld 'aantal' is dus niet gerelateerd aan de artikelen in de prijslijst, maar aan de factuur die je ongetwijfeld voor meerdere klanten aanmaakt en ook zult willen opslaan.
In dat geval moet je de prijslijst als een aparte werkmap opslaan en in je factuur daarnaar verwijzen.
Wordt al met al wel een heel uitgebreide uitleg .......

Handiger is wellicht, je eens te verdiepen in de achterliggende formules in mijn voorbeeld en de helpfunctie van Excel erop na te slaan.

Ook kan je eens kijken of deze 'link' naar Microsoft iets voor jou is:
http://www.microsoft.com/netherland...tratie/factureren/factureren_met_excel_4.aspx

Wildone en Vecom,

Het zijn merkwaardige dingen die ActiveX-ComboBoxen.

Klik bv eens een paar keer op Afdrukvoorbeeld.

Bij mij gaan de ComboBoxen verhuizen richting kolom A.

Om ze onzichtbaar te maken op de afdruk moet je in ontwerpfase de eigenschap "PrintObject" op False instellen.

En om ze op hun plaats te houden:

Placement instellen op 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan