probleem bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkywaay1

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
6
Hey,

Sinds 2 dagen geleden begon mijn pc raar te doen bij het opstarten. Het beeldscherm wou niet meer aan gaan. Nadat ik mijn pc af en op had gezet kon ik er gewoon weer op verder. Vandaag start ik mijn pc opnieuw op en krijg ik de volgende melding steeds opnieuw te zien: Warning !!! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the defaults setting
press any key except "DEL" to enter SETUP.

Het probleem is dat mijn toetsenbord of muis niet werken dus ik kan eigenlijk niks doen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

danku!
 
Heb ik ook gehad, muis en toetsenbord werkten niet meer dus k kon ook nix intypen. Ben ermee naar databyte gegaan waar ik mijn pc gekocht had, ze zeiden dat er een nieuw moederbord in moest maar dat dat op je eigen verantwoording was want het is nog niet zeker of met een nieuw moederbord altijd alles weer werkt.
Mijn oplossing: Een laptop kopen ;)
Je pc is dus waarschijnlijk GECHRASHT
 
@programmeurtje
"Heb ik ook gehad" en meer van dat soort kretologie daar hebben we hier niets aan.
Mijn oplossing: Een laptop kopen
Dat is natuurlijk geen oplossing aandragen maar gewoon iets uit je mouw schudden.
@milkywaay1
Dat je toetsenbord en muis niet werken op dat moment komt wss dat je draadloos of usb gebruikt voor je toetsenbord e/o muis?
Heb je de pc overclockt? Je wordt niet voor niets naar de setup (Bios) verwezen. Wat je kan doen is het volgde: maak de kast open en haal de CMOS-batterij er voor 5 minuten uit.
Wat je ook kan doen is ff een PS/2 toetsenbord aansluiten dat wél moet werken tijdens de boot. Dan de Biossettings op "factory defaults" o.i.d zetten.
 
Zie ik ergens moderator bij jouw staan?? NEE
Is het slim op de computerkast open te maken ZODAT DE GARANTIE VERVALT? NEE
Je er beter mee teruggaan naar de winkel om te vragen of ze hem repareren, dan maken zíj die kast open en is het wat beter dan als je dat zelf doet. Bovendien als er geen garantie meer opzit heb je kans dat je er iets verkeerds uithaalt, maar niet getreurd, Schijnbaar weet milk zjagger er heel veel van af dus kun je hem misschien vragen om te helpen? Heel goed gegooglet hoor milk zjagger ;)

Veel succes
En Milk Zjegger,wie zegt dat hij een draadloos toetsenbord heeft... :S
 
Laatst bewerkt:
Zie ik ergens moderator bij jouw staan?? NEE

@Programmeurtje,

Over wie gaf je de misbruikmelding, dat de persoon geen moderator is?
De enige andere reactie buiten jou, is die van een moderator.;)
 
Laatst bewerkt:
Oow het is een noobmoderator ik zie het al. Het enige wat ie doet is andere mensen beledigen en doen alsof het slim is een batterij uit je pc te halen ;)
Maargoed laat me maar ongeband ik ga zelf weg van dit forum :#
 
Graag even opletten, wanneer je een misbruikmelding geeft of een opmerking maakt. De moderator wijst terecht op een nutteloze reactie, die de vraagsteller niet verder helpt. Staat ook duidelijk in onze voorwaarden vermeld, om geen nutteloze reacties te plaatsen.
 
@Mik Zjegger

Ik heb hem niet proberen overclocken ofzo. Ik zou niet weten hoe het gekomen is :s
Mijn muis en toetsenbord werken idd met een usb aansluiting. Een ps/2 toetsenbord heb ik helaas niet. Moet ik de batterij er uithalen of is er nog een andere mogelijkheid?

En als ik de batterij eruit zou halen of de standaardinstellingen reset, verlies ik hierdoor dan iets van mijn gegevens of dergelijke?
 
Laatst bewerkt:
De beste optie is toch ff een PS/2 toetsenbord te lenen, hiermee kun je in het Bios komen en de configuratie nalopen of naar fabrieksinstellingen te zetten. Je verliest hiermee geen gegevens.
Het is sowieso niet slecht je kast eens open te maken i.v.m. stofophoping e.d., mss is je systeem van binnen wel erg vervuild door stof waardoor je hardware niet meer de koeling krijgt die het nodig heeft.
 
Oké danku, ik zal alvast beginnen met mijn pc eens stofvrij te maken en dan eens rondvragen naar zo'n toetsenbordje.
Ik zal posten wanneer ik de oplossing heb gevonden en hoe het is opgelost. ;)
 
Zo'n melding is vrij algemeen, het kan van alles betekenen. Zaak is om in een soort logische volgorde het probleem op te sporen en dingen uit te sluiten.
Het kan ook zomaar betekenen dat er iets met je videokaart aan de hand is. Je zou ff aan kunnen geven welke pc (merk/type) dat je hebt en hoe oud een en ander ongeveer is.
Met PcWizard kun je achterhalen wat er allemaal in je pc aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Wat ook kan, want hij zet het systeem eigenlijk al vanzelf naar default settings volgens je beginposting, is dat je CMOS-batterij lekt of leegloopt.
Hoewel je systeem pas 2 jaar oud is moet je deze mogelijkheid zeker niet uitsluiten.
Je zou eens een andere batterij (CR2032) kunnen proberen. Het lijkt wel of hij de default settings niet vasthoudt en uit ondervinding weet ik dat een lekkende/bijna lege batterij dit soort meldingen kan veroorzaken.
Dit kun je controleren door evt. een nieuwe batterij erin te zetten of naar je Bios in te gaan en de default settings controleren. Herstarten en kijken of ze nog hetzelfde staan. Nog een ding om op te letten is of de systeemklok in het Bios nog juist staat (summary, algemeen o.i.d.).
 
Laatst bewerkt:
Oké ik zal hier rekening mee houden, morgen heb ik een ps/2 toetsenbord. Ik zal dan proberen de instellingen te herstellen en als dat niet lukt zou het inderdaad de batterij kunnen zijn.

Alvast bedankt voor alle nuttige tips en al de hulp ;)
 
Ik heb net het ps/2 toetsenbord aangesloten en de instellingen terug naar default gezet en dit gesaved. De pc start opnieuw zonder problemen op ;)

Probleem opgelost!

Dank aan Mik Zjegger voor zijn professionaliteit op dit forum!
 
Hey,

Sinds 2 dagen geleden begon mijn pc raar te doen bij het opstarten. Het beeldscherm wou niet meer aan gaan. Nadat ik mijn pc af en op had gezet kon ik er gewoon weer op verder. Vandaag start ik mijn pc opnieuw op en krijg ik de volgende melding steeds opnieuw te zien: Warning !!! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the defaults setting
press any key except "DEL" to enter SETUP.

Het probleem is dat mijn toetsenbord of muis niet werken dus ik kan eigenlijk niks doen.


Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

danku!
Lang leven XP!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan