Probleem bij Windows Installatie, HDD fout??

Status
Niet open voor verdere reacties.

JRusty

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Ik heb hier dus een Pc van een klant binnen gekregen waarvan ik de HDD moest vervangen.
toen ik begon met het opstarten via cd-rom om partities nzo aan te maken, dat ging allem goed.
na dat hij na 15seconden heropstarte kwam er een fout:
"Druk op een toets om via cd-rom op te starten..." (liet ik gewoon gaan)
--> "schijfleesfout" <--
"druk ctrl-alt-del om opnieuw te proberen"

kheb toen meermaals op internet gezocht voor problemen maar alles kwam tot op een dood spoor.
Heb wel 1 manier gevonden, wat men noemt een "clean installation".

wat ik gedaan heb is al volgt:
1. geboot met win98 dosbootdiskette
2. A: smartdrv.exe gedaan
3. X:I386 dan winnt gedaan
en toen kwam ik met de volgende fout:
Er is een interne fout opgetreden in de SETUP
het wisselbestand kan nergens worden gevonden SETUP kan niet doorgaan...

nu is mijn vraag, weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

alvast bedankt voor je hulp :)
JRusty.

En met een schone HD? XP installeren en via systeembeheer de partities maken.

heb verschillende HDD's gebruikt en heeft allemaal zelfde probleem.
het zijn allemaal nieuwe hdd's.

Dus je probeert win 2000 te installeren via een win98 bootdisk? Heb je nog ergen win 98 liggen? Kan zijn dat de win 2000 welke je wilt installeren een upgrade versie is ipv full install?

Probeer eens gewoon xp te installeren.

ik zit in de xp sectie dus ik probeerde een xp te installeren ;) heb ook 2 verschillende cd's geprobeerd

het is een full versie want heb al meermaals pc's geinstalleert met diezelfde cd's

Laatst bewerkt:
Op een ander SAS of ide kanaal de hd aansluiten?

Er moet ergens een combinatie zijn van factoren die de melding veroorzaken. Ik kan ze ook niet allemaal opnoemen, maar iemand die vaker machines heeft geinstalleerd moet inventief genoeg zijn om uiteindelijk De oplossing te vinden.

Kun je overigens nog wel een fdisk draaien via de win98 boot. Probeer dan eens om alle partities te verwijderen. Opnieuw starten met win 98. Fdisk draaien en een zo grrot mogelijke partitie aanmaken. Formateren met format c: /s cd eruit opstarten.

die fdisk heb ik al gedaan, maar een grotere partitie als 40mb kan ik niet maken.

Dan zou ik maar eens gaan onderzoeken waarom er geen grotere partitie gemaakt kan worden of is dat de beperking van win 98? Of bedoel je 40 Gb

Mischien een ouder cd en een nieuwere pc zodat de sata schijven niet worden herkend ?

geen idee eigenlijk, de 1ste hdd is 40Gb had toen die partitie gemaakt en toen gecontroleerd met de xp cd of hij echt wel zo groot was en toen ik bij die partitie aanmaak pagina was zag ik zo C: partitie 40mb.
de andere was 160Gb en was net hetzelfde

heb ook eens een bios update gedaan omdat het nogal een oude pc is en hij anders geen grote hdd's wou herkennen ofzo.

XP kan in in ieder geval niet geinstalleerd worden op een partitie van 40 MB

denk niet dat het daar aan kan liggen maar zal het eens proberen.
volgens mij is het ofwel de hdd die kapot is of bestanden die beschadigt zijn van de xp cd.

kga eens seatools laten lopen en zien wat dat geeft

Eerder geef je aan dat je al meerdere hd's geprobeert hebt, ben je ons nu aan het testen of zo?:shocked:

een paar van mijn ex-collega's hebben me verteld dat het of wel de hdd is of cd maar sinds het bij alle hdd's hetzelfde is hok ik op cd

Laatst bewerkt:
Op beide heb al een reactie gegeven, dus ik ga hier maar even niet op in :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan