Probleem: elk scherm blijft 'kleven' op bureaublad!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelmerboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van het volgende probleem: elk scherm wat opent, het zij internet explorer, een word document of iets anders blijft achter op het bureaublad, ook nadat je het hebt weggeklikt. Stel ik klik dit venster straks weg, dan blijf ik zien wat ik nu zie, alleen dan als achtergrond, met mijn pictogrammen ervoor. Ook is de tekst van mijn pictogrammen met blauw gehighlight.
Ik denk dat het is ontstaan toen ik een programma installeerde waarmee je video's als achtergrond kon gebruiken, maar die heb ik inmiddels ge-deinstalleerd.
Als iemand mij kan helpen, harstikke bedankt! :)

EDIT: wat ik nog vergeten ben erbij te vertellen is dat ik nu ook vreemde strepen op mijn beeldscherm krijg als ik een pagina naar beneden scroll, om te verversen. Het is zo erg traag, ik weet niet of dit er mee te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Mogelijk helpt syteemherstel na een punt vlak voor je het programma installeerde.
mvg leo

Bedankt voor je antwoord, maar het is niet gelukt met systeemherstel... Als iemand anders een idee heeft, van harte welkom! :)

als dat ook met horten en stoten gebeurt dat scrollen zou het aan (de driver van) je videokaart kunnen liggen

probeer die eens opnieuw te installeren

onboard kaart staat de driver op de cd van je moederbord
losse kaart staat de driver op bijgeleverde cd of op de site van de fabrikant

via apparaatbeheer je videokaart aanklikken, stuurprogramma uninstallen en rebooten
dan wordt ie opnieuw geinstalleerd.

eventueel kun je met een andere videokaart proberen of die hetzelfde probleem heeft

Het stotterende beeld is verholpen met het updaten van de drivers, bedankt! Nu is alleen het probleem van de 'klevende achtergrond' nog steeds aanwezig, niets lijkt te helpen...

.....Ook is de tekst van mijn pictogrammen met blauw gehighlight.....
Probeer t volgende ns:

Rechtsklik op Deze computer en kies voor Eigenschappen. Kies tabblad Geavanceerd. Kies voor Instellingen onder het kopje Prestaties. Vink het vakje aan bij: Vallende schaduw voor namen van pictogrammen op bureaublad gebruiken.

Is het dan nog niet goed:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor Eigenschappen. Tabblad Bureaublad kiezen en dan Bureaublad aanpassen. Kies voor het tabje Website. Haal het vinkje weg bij Mijn huidige introductiepagina. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

En als het dan nog niet werkt:

Rechtermuisklik op het bureaublad, kies voor Pictogrammen schikken op, en dan Webonderdelen op het bureaublad vergrendelen uitschakelen...:)

Laatst bewerkt:
Reageert de pc verder wel goed? of is deze traag?
Wat is de processor belasting in taakbeheer?
En als deze hoog is welk proces is daar dan verantwoordelijk voor?

Een andere mogelijkheid is dat er een systeembestand beschadigd is.
(ooit style packs, windows blinds o.i.d. gebruikt?)
Dit kan je laten nakijken en mogelijk repareren door
start > uitvoeren > sfc /scannow

Ook malware kan systeem bestanden beschadigen.
wanneer je twijfelt over je bescherming kun je een online scan doen, bij b.v. Kaspersky

Bedankt ikself, het knopje aanvinken van het vergrendelen van de bureaublad deed the trick! :D Echt superbedankt voor alle reacties, zonder jullie hulp was het nooit gelukt!
Super! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan