Probleem met een programma onder Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

gallerylex

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2013
Berichten
10
Ik werk met een calculatie programma op twee verschillende computers. Beide werken nu op Windows 10, maar ik had het probleem ook toen ik nog op win 8.1 werkte.
Het calculatie programma werkt goed, maar als ik aan het einde mijn calculatie laat printen, dan krijg ik een foutmelding op één van de twee computers. Het calculatie programma stuurt 2 A4-tjes naar de printer.
Op de ene computer gaat alles vlekkeloos, dan gaat het programma na het printen netjes naar de beginstand.
Op de andere computer stuurt het programma ook twee A4-tjes naar de printer, maar na het tweede vel krijg ik de foutmelding.
De A4-tjes worden nog wel netjes geprint.
Soms heb ik bij mijn programma te maken met drie geprinte vellen, ook dan krijg ik na het tweede vel de foutmelding en wordt het derde vel niet geprint.
Op de eerste computer blijft alles vlekkeloos verlopen.
Iets moet verschillend ingesteld staan op de twee computers.
Ik denk dat het te maken heeft met het naar een buffer sturen van de printopdracht, maar veel verstand heb ik er niet van.

Nog voor de duidelijkheid, beide computers gebruiken dezelfde netwerkprinter.
20150817_142407.jpg
 
Dit is behoorlijk koffiedik kijken, maar de volgende dingen zou ik naar kijken (in de "Eigenschappen van printer" van de printer in "Apparaten en printers" op beide computers):
a. Kijk of op beide computers precies dezelfde printerdriver wordt gebruikt. tabblad Geavanceerd. Kijk ook of dezelfde Afdrukprocessor wordt gebruikt.
b. Kijk in hetzelfde tabblad na of de instellingen m.b.t. eerst in wachtrij plaatsen vs. Rechtstreeks naar printer sturen, "Geavanceerde afdrukfuncties inschakelen" hetzelfde zijn.
c. Kijk in tabblad Poorten of je daar verschillen ziet, zoals bij "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen"
d. Kijk in tabblad Apparaatinstellingen alles hetzelfde is, vooral m.b.t. papierbakken, gebruik van de in de printer ingebouwde lettertypes ja/nee etc.
e. Kijk in tabblad Algemeen of de Voorkeursinstellingen precies hetzelfde zijn.

Verder natuurlijk de vraag of beide computers wel voldoende intern geheugen hebben, dus of het probleem mogelijk aan geheugentekort liggen of niet.

Verder kan ik nog speculeren over een Print Monitor die mogelijk bij de ene pc wel in werking is en bij de andere niet en dan conflicten zou kunnen veroorzaken, maar dat valt zeker in de koffiedik-sfeer. Begin dus met wat hier boven staat.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan