Probleem met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door SJJ
Als je een orginele oem versie hebt van winxp kun je het oude nummer waaronder die geregistreerd is gewoon invoeren tijdens de installatie dus je hebt dan een geregistreerde versie.


Maar het grootste probleem is, dat ik de computer niet geheel kan formatteren. Hij laat elke keer c:\WINDOWS directory staan, en omdat ik deze niet verwijderd krijgt, kom ik nog eens niet in de install. gedeelte van de Win XP cd.

Gr.

Ad
 
Ik wil niet zeuren hoor maaaaaar:

Hij heeft btw een Packard Bell Imedia computer, waarschijnlijk stond er een OEM versie van Win XP op, zelf heeft hij namelijk geen enkele cd hiervan, en aangezien de c:\WINDOWS directory blijft staan, of heeft dat er niks mee te maken?

Geen cd en wel het nummer?
Was het niet handiger geweest om de key aan de installatie te ontfutselen?
't Is jammer!
 
Geplaatst door Elisa
Ik wil niet zeuren hoor maaaaaar:

Hij heeft btw een Packard Bell Imedia computer, waarschijnlijk stond er een OEM versie van Win XP op, zelf heeft hij namelijk geen enkele cd hiervan, en aangezien de c:\WINDOWS directory blijft staan, of heeft dat er niks mee te maken?

Geen cd en wel het nummer?
Was het niet handiger geweest om de key aan de installatie te ontfutselen?
't Is jammer!

Hoe bedoel je met "de key aan de installatie te ontfrutselen"?
 
Je kunt een programmaatje laten draaien dat je ala minuut de key zegt.
Ben je toch gek als je illegaal wordt!

Mocht deze niet werken dan zul je even hier op Helpmij moeten zoeken. Afgelopen maand is er een zelfde soort probleem geweest.
Er zijn trouwens plenty van dit soort progjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nu dat je ook via Nero een Opstartbare CD kan maken.

inhoud van de diskette wordt zodoende gebruikt als basis voor de opstartbare CD. Kies er dan wel voor om een opstartbare data-CD te branden, er wordt dan vanzelf gevraagd naar een opstartbare diskette.

Alleen hoe doe ik dat met Nero. Ik heb wel geprobeerd om de inhoudt van de diskette te kopieeren naar de cd en als data gebrand. Dit werkte niet, kan het zijn dat Nero een apart functie heeft voor Opstartbare CD?
 
Geplaatst door Elisa
Je kunt een programmaatje laten draaien dat je ala minuut de key zegt.
Ben je toch gek als je illegaal wordt!

Mocht deze niet werken dan zul je even hier op Helpmij moeten zoeken. Afgelopen maand is er een zelfde soort probleem geweest.
Er zijn trouwens plenty van dit soort progjes.

Dit progje heb ik al. Maar het probleem is juist dat ik na het formatteren niet in de install. procedure kom van de Win XP CD.
 
Even alles op een rijtje:
De c:/ windows is de map waarin de oude windows versie die er nu opstaat geinstalleerd is.
Je kunt normaal met een recover cd van uit een verborgen partitie waar je image staat, de boel er opnieuw opzetten bij Packerd Bell, (moet je wel hebben natuurlijk) want die word er standaard niet bijgeleverd.

Je kunt dus als je zeker weet dat er winxp oem op heeft gestaan, alles er gewoon weer op zetten met een andere cdrom met winxpoem versie met je eigen nummer dat normaal op de kast geplakt zit met een sticker.

Voor dat je dit doet kun je beter de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken waar alles nu nog op staat, want anders krijg je dus problemen zoals eerder in meerdere topics is omschreven, dus een mooie schone installatie en alle troep van Packerd Bell er af.

Zorg wel dat je eerst de drivers hebt maar die kun je wel ergens downloaden.
 
Geplaatst door SJJ
Even alles op een rijtje:
De c:/ windows is de map waarin de oude windows versie die er nu opstaat geinstalleerd is.
Je kunt normaal met een recover cd van uit een verborgen partitie waar je image staat, de boel er opnieuw opzetten bij Packerd Bell, (moet je wel hebben natuurlijk) want die word er standaard niet bijgeleverd.

Je kunt dus als je zeker weet dat er winxp oem op heeft gestaan, alles er gewoon weer op zetten met een andere cdrom met winxpoem versie met je eigen nummer dat normaal op de kast geplakt zit met een sticker.

Voor dat je dit doet kun je beter de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken waar alles nu nog op staat, want anders krijg je dus problemen zoals eerder in meerdere topics is omschreven, dus een mooie schone installatie en alle troep van Packerd Bell er af.

Zorg wel dat je eerst de drivers hebt maar die kun je wel ergens downloaden.

Oke. Dus de partitie waar nu dus de directory c:\WINDOWS op blijft staan verwijderen, dus eigenlijk verwijderd hij dan heel c:\ en dan eerst een nieuwe partitie aanmaken?

Kan ik dan na de install. van Windows XP drivers install.?
 
Ja en heb je een orginele winxp cd bij de hand.?
 
Zelfde versie?
Maakt verder niet uit als je maar een orginele hebt je kunt er in principe alles op zetten home of pro
 
Geplaatst door SJJ
Even alles op een rijtje:
De c:/ windows is de map waarin de oude windows versie die er nu opstaat geinstalleerd is.
Je kunt normaal met een recover cd van uit een verborgen partitie waar je image staat, de boel er opnieuw opzetten bij Packerd Bell, (moet je wel hebben natuurlijk) want die word er standaard niet bijgeleverd.

Je kunt dus als je zeker weet dat er winxp oem op heeft gestaan, alles er gewoon weer op zetten met een andere cdrom met winxpoem versie met je eigen nummer dat normaal op de kast geplakt zit met een sticker.

Voor dat je dit doet kun je beter de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken waar alles nu nog op staat, want anders krijg je dus problemen zoals eerder in meerdere topics is omschreven, dus een mooie schone installatie en alle troep van Packerd Bell er af.

Zorg wel dat je eerst de drivers hebt maar die kun je wel ergens downloaden.

Als ik dit doe, werkt dan het toetsenbord en muis nog? Deze zijn draadloos.
 
Zou tijdens de installatie er even één achter doen met kabel voor de zekerheid, kun je daarna gewoon weer die draadlose aansluiten.
 
Je wordt dan wel naar Windows doorgesluisd en die vraagt aan je welke oem je hebt.
Moet je het alsnog ingeven.
 
Oke, SJJ bedankt voor je advies en de rest ook bedankt. Hij komt dadelijk zijn computer brengen, kan ik aan de slag. Mocht iets niet lukken of ik heb een vraag, hoop ik weer gebruik te mogen maken van jullie expertise.

Gr.

Ad
 
Als je hem helemaal schoon wilt installeren gooi die verborgen partitie van Packerd Bell er dan ook af met efdisk of xfdisk.
 
Geplaatst door SJJ
Als je hem helemaal schoon wilt installeren gooi die verborgen partitie van Packerd Bell er dan ook af met efdisk of xfdisk.

Oke, Waar kan ik die vinden of evt. maken. Echter zit er geen diskettedrive in zijn computer, is dat een prob.?
 
MS-DOS opstartbare CD maken
Ten eerste kunt u natuurlijk de opstartbare diskette (welke in de vorige stap is gemaakt), gebruiken als basis voor het maken van een opstartbare CD-ROM. Met een brandprogramma zoals Nero kunt u een opstartbare CD maken met behulp van een opstartbare diskette. De inhoud van de diskette wordt zodoende gebruikt als basis voor de opstartbare CD. Kies er dan wel voor om een opstartbare data-CD te branden, er wordt dan vanzelf gevraagd naar een opstartbare diskette. Daarnaast kunt u uw CD natuurlijk aanvullen met alle wenselijke software. Als u van de CD opstart, heeft u twee benaderbare schijfletters: de A: schijf met de gegevens op de oorspronkelijke opstartbare diskette (de gegevens ziet u niet op de CD-ROM staan) en de schijfletter voor de CD speler met daarop de aan de CD toegevoegde gegevens. Zorg er dan uiteraard wel voor dat de CD-ROM drivers worden geladen, anders is deze niet benaderbaar.

Dus de gegevens van een opstart bare floppy van win 98 in één map copieren doe daar de bestanden van efdisk en zo bij en branden als opstarbare cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan