Probleem met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moest het vorige week met een Compaq doen.
Niet alle 98 opstart floppy's hebben dezelfde bestanden heb ik gemerkt.
De floppy waar het wel mee lukte had de volgende bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Die is prima en nu even een opstarbare cdrom branden in nero en je hebt een opstartbare win98cdrom.:thumb:
 
Geplaatst door SJJ
MS-DOS opstartbare CD maken
Ten eerste kunt u natuurlijk de opstartbare diskette (welke in de vorige stap is gemaakt), gebruiken als basis voor het maken van een opstartbare CD-ROM. Met een brandprogramma zoals Nero kunt u een opstartbare CD maken met behulp van een opstartbare diskette. De inhoud van de diskette wordt zodoende gebruikt als basis voor de opstartbare CD. Kies er dan wel voor om een opstartbare data-CD te branden, er wordt dan vanzelf gevraagd naar een opstartbare diskette. Daarnaast kunt u uw CD natuurlijk aanvullen met alle wenselijke software. Als u van de CD opstart, heeft u twee benaderbare schijfletters: de A: schijf met de gegevens op de oorspronkelijke opstartbare diskette (de gegevens ziet u niet op de CD-ROM staan) en de schijfletter voor de CD speler met daarop de aan de CD toegevoegde gegevens. Zorg er dan uiteraard wel voor dat de CD-ROM drivers worden geladen, anders is deze niet benaderbaar.

Dus de gegevens van een opstart bare floppy van win 98 in één map copieren doe daar de bestanden van efdisk en zo bij en branden als opstarbare cd.

Efdisk is toch hetzelfde als XP Quick Boot Diskette? Daar de inhoud van de opstartdiskette bij doen? Maar is het gewoon een kwestie van databranden, of moet ik bij Nero ergens instellen dat het een opstartbare CD wordt?
 
Geplaatst door Elisa
Ik moest het vorige week met een Compaq doen.
Niet alle 98 opstart floppy's hebben dezelfde bestanden heb ik gemerkt.
De floppy waar het wel mee lukte had de volgende bestanden.

Volgens mij heb ik een andere, deze bestanden staan niet op mijn diskette.
 
Laat eens zien wat je hebt.
Format.com zal er op moeten staan en Fdisk.
Verder weet SJJ hier denk ik meer van.

Het viel me n.l. op dat ik met 2 opstartfloppy's van mezelf niet kon beginnen en met die van de buurman wel.

Ik wil ze ook wel even dumpen op Dropload.com. Alleen.. jij kunt mij je adres niet mailen.
 
Deze kun je downloaden en maak daar een diskette mee aan en doe dan als hierboven is beschreven.

En even:

Dus de gegevens van een opstart bare floppy van win 98 in één map copieren doe daar de bestanden van efdisk en zo bij en branden als opstarbare cd.
 
Geplaatst door SJJ
Deze kun je downloaden en maak daar een diskette mee aan en doe dan als hierboven is beschreven.

En even:

Dus de gegevens van een opstart bare floppy van win 98 in één map copieren doe daar de bestanden van efdisk en zo bij en branden als opstarbare cd.

Branden als een opstartbare cd, is dat gewoon branden als data of moet ik bij Nero iets instellen?
 
In Nero heb je onder cd de mogelijkheid een opstartbare cd te maken.
Kies maar voor Burning Rom. Dan is het duidelijker.
 
Geplaatst door Elisa
In Nero heb je onder cd de mogelijkheid een opstartbare cd te maken.
Kies maar voor Burning Rom. Dan is het duidelijker.

Kan je mij vertellen waar dat ongeveer staat. Ik heb nero 7.0, daar kan ik het niet vinden :(
 
Laatst bewerkt:
Je start Nero Start Smart.
Links bovenin zie je Nero Burning Rom. Klik aan.
Nu krijg je een ander scherm met Compilation erop.
Je scrolt links naar beneden.
Daar zie je cd-rom boot staan.

Lijkt me dat je die moet hebben. Zelf heb ik het nog nooit hoeven doen dus hang me er niet aan op.
 
Geplaatst door SJJ
Even alles op een rijtje:
De c:/ windows is de map waarin de oude windows versie die er nu opstaat geinstalleerd is.
Je kunt normaal met een recover cd van uit een verborgen partitie waar je image staat, de boel er opnieuw opzetten bij Packerd Bell, (moet je wel hebben natuurlijk) want die word er standaard niet bijgeleverd.

Je kunt dus als je zeker weet dat er winxp oem op heeft gestaan, alles er gewoon weer op zetten met een andere cdrom met winxpoem versie met je eigen nummer dat normaal op de kast geplakt zit met een sticker.

Voor dat je dit doet kun je beter de partitie verwijderen en opnieuw aanmaken waar alles nu nog op staat, want anders krijg je dus problemen zoals eerder in meerdere topics is omschreven, dus een mooie schone installatie en alle troep van Packerd Bell er af.

Zorg wel dat je eerst de drivers hebt maar die kun je wel ergens downloaden.

Het lukt niet met de opstart cd, deze heb gemaakt zoals jullie beschreven, ik probeer nu de methode van SJJ.
 
Beste mensen,

De bovenstaande oplossing van SJJ werkt nu wel, ik ga er nu van uit dat het nu verder wel moet lukken.

Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de hulp, echt geweldig. :thumb:

Mocht ik alsnog een vraag hebben, dan weet ik jullie te vinden. :p

Gr.

Ad
 
OK daar zijn we voor om elkaar te helpen niet waar.:thumb: :( ;)
 
@ SJJ
Dus de gegevens van een opstart bare floppy van win 98 in één map copieren doe daar de bestanden van efdisk en zo bij en branden als opstarbare cd.

Is er dan verschil tussen een cd-rom boot en een opstartbare cd? Ik zou het graag snappen voor het geval ik het zelf eens moet doen.
 
Geplaatst door Elisa


Is er dan verschil tussen een cd-rom boot en een opstartbare cd? Ik zou het graag snappen voor het geval ik het zelf eens moet doen.

Oei Elisa, nu haal je een punt aan, waarover ik al ellenlange discussies,met kameraden, gevoerd heb.

Het gaat hem over de woordkeuze.

Mijn visie hierover.

Een bootable cd : Je plaatst de cd, start PC terug op, en die laad de nodige files die nodig zijn om je PC op te starten.

Opstartbare CD : Je OS is funtioneel en je plaatst een CD. Die gaat starten via " Autorun" (BVB een cd van het mobo) en dan kan je via deze je drivers etc... installeren.
 
Maar er moest toch eerst een cd gemaakt worden om te booten? Hellup ik wor nie goe. :D
 
Maar er moest toch eerst een cd gemaakt worden om te booten? Hellup ik wor nie goe.

Je maakt met het hele verhaal een booteble cd als je alles even goed door leest kom je er van zelf achter.
 
Geplaatst door SJJ


Je maakt met het hele verhaal een booteble cd als je alles even goed door leest kom je er van zelf achter.

Ok, maar het ligt hem aan de woordkeuze. In W98,enz.. heb je "opstart" disk(ettes). Maar de 1° diskette is een bootdisk.
Dus daar zit wel een verwarring.

Wat staat er op een bootdisk?? uiteraard de systemfiles die nodig zijn om de PC te starten. Rudimentair uitgelegd, maar het is nu eenmaal zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan