Probleem na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mich79

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Hallo, ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb normaal een AMD athlon 2500+ en RAM geheugen van 512 MB, maar na het updaten van mijn bios is het plots een AMD 1900+ en maar 256 MB geworden. Mijn moederbord is een gigabyte GA-7VT600 1394. Ik heb al veel geprobeerd maar niets lukt, kunnen jullie mij helpen? IK zit er echt al lang mee. Alvast bedankt.

heb je de fsb in de bios al proberen op te krikken

Ja, maar hij ging niet hoog genoeg. De jumpers op het moederbord staan ook goed.. raar..

this maar een domme vraag maar heb je meschien naar een verkeerde versie geflasht.

Ja eigenlijk was het al voor ik hem heb geflasht gebeurd. Toen ik mijn CPU koeling heb verwisseld. Daarna heb ik mijn bios geflasht. Sorry dat ik dit niet vermeldt heb.

de cpu koeling word je cpu meschien te warm waardoor hij in snelheid gaat verlagen?

Geplaatst door lamp
de cpu koeling word je cpu meschien te warm waardoor hij in snelheid gaat verlagen?

Dat zou dan nog niet verklaren warom hij maar 256 Mb heeft... opnieuw flashen kan misschien uitkomt bieden?

Welkom op Helpmij

Ik heb de titel van je vraag aangepast, "Help" zegt niets over je probleem.;)

Heb je na het flashen van het Bios wel de "Load setup defaults" of "Load fail save defaults" gedaan en daarna "Save and exit"?
Eventueel het Bios resetten door middel van de CMOS-Clear jumper(zie handleiding) of de batterij van het moederbord er voor een minuut of 10 á 20 eraf halen. Daarbij wel de stroom afkoppelen.

Ja ik heb Load fail save defaults gepakt na het flashen. De batterij heb ik ook al eens uitgehaald, maar het heeft niet geholpen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het Bios hebt geflashed? Had je problemen?

Probeer eens terug te flashen naar de Bios versie die er op stond.

Ja ik wou het gewoon is doen, maar ik had het toch bter niet gedaan :( Gaat dat dan terug flashen?

Als het goed is, kon je tijdens het flashen een backup laten maken. Anders staat ie waarschijnlijk op je moederbord cd-rom.

Je hebt nu wel door, dat je niet moet gaan flashen als alles goed werkt.

ja ik had de goede versie :) maar kan het nu zijn dat één van mijn geheugen latjes kapot is en dat hij daarom naar een 1900+ is veranderd? Als ik het gewoon via de exe probeer te flashen (niet in bios) geeft hij aan dat hij het chipset niet ondersteund.. Maar vorige keer lukt het in bios wel om te flashen :confused:

bios is niet te flashen in windows of rechtstreeks van de exe altijd via de flash utility van diskette, je geheugen heeft niks te maken over de waardes van een processor in je bios, wat je eens kan proberen om je pc open te maken en clear cmos via de jumper op t moederbord te doen....

Ja ik zal eens kijken als er zo een jumper op staat, maar ik denk het niet. Ik heb de batterij er al eens uitgehaald maar dat hielp niet.
EDIT : nee zo staat er geen jumper..

Laatst bewerkt:
Nu heb ik dus geen flauw idee wat het kan zijn, weet je zeker dat alles goed staat in de bios?

Nee , maar ik kan de FSB maar een stukje hoger zetten, dan zegt hij dat ik een amd 2400+ heb , maar dan crasht mijn pc en doet hij heel raar..

vcore zal nog naar boven moeten maar dan zal je eerst moeten weten hoe hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan