Probleem TomTom nokia n73

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ronaldo, bedankt voor alle hulp.
Ik heb het complete programma gedl, is ruim 4 GB groot. ( .iso bestand )
Heeft alle plus mappen en de gewone western Europe
want alle plus mappen zijn 1,3 GB groot, past volgens mij niet op de telefoon of wel? ( BeNeLux-plus, Duitsland-plus, Frankrijk-plus, Italie-plus, Scandinavie-plus, Spanje,Portugal,Andorra-plus ) en W-Europa v650
Ik hoop dat je een antwoord hebt voor mij. Verwacht volgende week mijn telefoon
Ik heb tevens een 2GB Kingston MSD-card bijbesteld.
Alvast bedankt

Wanneer je naar Madrid , Rome ,Londen of andere grote steden reist heb je aan Benelux Plus of West Europa map voldoende, want op de Benelux Plus map staat HEEL Benelux op met ALLE grote wegen van West Europa !

p.s Gek dat bij jou de Plus mappen ong. 1,3 B groot zijn, mijn Benelux Plus mappen ( ik heb versie V650 en V660 ) zijn resp 185 MB en 285 MB . :o

Nokia N73 @cia.ronaldo

ik heb inmiddels de dvd binnen gehaald, maar als ik dez wil installeren op mijn sd kaart met mijn card reader dan zegt mijn pc dat mijn pc niet compatibel is met pda software en dat setup wordt afgebroken. er zit ook een guam map bij ( of zoiets, geen idee wat dat is )\kun je mij hierbij helpen ( de telefoon ontvang ik pas volgende week, maar dan kan ik alvast de kaarten installeren )
Alvast bedankt.
PS hoe kan ik zien of het symbian OS is of Windows Mobile ( want dan werkt het niet denk ik )

@ Sanne1993, wanneer je alles alvast wilt installeren op je Mini Sd doe dan wat op post nr 80 door mij is beschreven en kopieer de kaart/map van je keuze ook op de Mini SD.(Je kan gewoon van de TT DVD die je hebt geladen de kaart/map in zijn geheel naar je Mini SD kopieeren ). Je hoeft dan wanneer je je N73 ontvangt alleen de Mini SD in je gsm te stoppen !

En je nieuwe Nokia N73 draaid op het Symbian OS 9.1 systeem en niet op Windows Mobile.

p.s dat alles met Guam en etc. is NIET nodig !

hoi cia:
ik heb die vier mapjes onder de andere mapjes gezet, zoals je had aangegeven. Maar nog immer draait de wereldbol door.
Ik kan me voorstellen dat jij het dan ook even niet meer weet.

@ Belindapinda, is het gelukt nu ( zie mijn post nr. 80 ) met TT Navigator 6.020 ?

Belindapinda, mocht het dan nog niet gelukt zijn dan kan je nog 2 dingen proberen:

1: de map Voices niet op de ROOT zetten maar in de map TomTom d.m.v knippen en plakken.

2: je telefoonsoftware Updaten met nieuwere software, misschien dat je gsm nog draaid op de oude software waardoor TT 6 niet werkt.Wanneer je in het stanby scherm ( beginscherm ) *#0000# intoets zie je je firmware versie. Als je dit ziet :V2.0628.0.0.1 heb je nog de oude versie en de nieuwe versie is V 3.0704.1.0.1.

Voor een update van firmware ga naar deze link en volg de instructie's , gaat heel gemakkelijk zelfs voor beginners ! Originele Nokia software en legaal dus je garantie gaat NIET verloren !!
http://europe.nokia.com/A4176089?N73

:thumb: Ik hoop dat het eindelijk lukt bij jou !

Hallo allen, wanneer ik pagina 1 t/m 5 doorlees zie ik dat het installeren bij sommigen wel lukt en bij anderen weer niet, hoe dit kan weet ik niet. :confused:

Het volgende is de update van TT6.010 dus ik ga voor degene die het niet werkend hebben de TT6.020 installatie beschrijven.Begin a.u.b met een lege / geformateerde Mini SD !!

Download het volgende en pakt het uit met Winrar;
http://rapidshare.com/files/32149104/ttn_1_.symbian_6.020.8300.rar.html

Na het uitpakken met Winrar kopieert u de mappen PRIVATE,RESOURCE,SYS,TOMTOM + de file Instal.bif naar uw geh.kaart , het maakt niet uit of u dit doet met datakabel of met een cardreader.Stop de geh.kaart in uw gsm.

Ga via de menu van uw telefoon naar > toep.beheer en wanneer u dit opent ziet u onder toepassings download > Tom Tom Navigator staan ,klick op OPTIE'S en kies voor installeren, na het installeren gaat u naar menu en klick op het pictogram van TomTom.

Wanneer u TT 6 op de gsm opstart en TT vraagt naar Stemmen/ Voices downloaden of niet gevonden, dan download onderstaand bestand ,pakt het uit en zet de map VOICES ook op uw geh.kaart.
Bestandsmap Voices:http://rapidshare.com/files/32154822/voices.rar.html

Vergeet niet om ook de kaart van uw keuze op de geh.kaart te zetten b.v Map Benelux V650.1111 :thumb:

Succes.

Hier een File-Manager voor uw GSM;
http://rapidshare.com/files/32153324/Y_Browser_ExtraIcons_080_3rdEd.zip.html
Winrar gebruiken en alle bestanden op de gsm zetten.
p.s met dit bestand kunt u net als op uw pc alle bestanden op uw gsm ,bewerken,copieeren,knippen , bekijken, zoeken ,inbox,mail etc dus kortom heel handig , hoeft u de kaart niet steeds in uw pc te stoppen om alle files en folders te zien, ook bestanden op de C/D/E/Z schijf van uw gsm zijn te zien ! Ook handig om te controleren welke bestanden er van TT6 op uw tel. nog missen en deze alsnog en direct op de goede plaats te zetten! Naam van het bestand Y-Browser; downloaden en installeren in uw GSM. Dit bestand is niet nodig om TT6 draaiend te krijgen maar een leuke extra.

Aanpassing; aangezien dit TT6.02 is moet de map met Voices geplaats worden in de map TomTom ( dit is 1 van de 4 mappen die je hebt moeten kopieeren van pc naar gsm) dus niet op de ROOT va je geh.kaart !!

Cia, met veel interesse heb ik je postings gelezen. Voorts heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook een poging gewaagd alles op mijn N73 geinstalleerd te krijgen. Alleen als je al jouw bestanden naar de ROOT van je externe geheugenkaart kopieert en vervolgens in toep. beheer Tom Tom navogator wilt installeren dan geeft mijn telefoon een foutmelding: kan niet installeren.

Ik denk dat de oorzaak is dat bij een N73 alleen bepaalde mappen in de ROOT van je geheugenkaart gevonden wordt (Data, Images, lifeblog, others, sounds, videos etc.) in plaats van de door jou aangeleverde bestanden & mappen?!

Wat rest mij te doen? En waar kan ik tom tom kaarten downloaden (de twee waar jij over praat: Benelux + Benelux plus)?

Bij voorbaat hartelijk dank voor je antwoord,

gr een desperate tomtom user wannabe...

@BAFraid, nee hoor het klopt dat je de 4 mappen etc. op beschreven wijze moet kopieeren en installeren om TT6 werkend te krijgen, hoe kan het dat het bij sommigen wel lukt , wanneer je pagina 1 t/m 5 doorleest zie je dat sommigen het wel werkend hebben gekregen op deze manier.
Wat betreft de melding op jou gsm dat die het bestand niet kan installeren probeer het volgende: i.p.v installeren kies je verwijderen en gebruik het onderstande sis bestand om het te installeren.;

:(

Krijg je de filemanager wel geinstalleerd die ik hierboven ook heb gepost ?Ben benieuwd naar het antwoord.

Voor de mappen Benelux en Benelux Plus deze link;

:confused:

:D

Laatst bewerkt:
Nolia N73 @cia.ronaldo

Ronaldo, ik kan je niet genoeg bedanken voor al je uitleg.
Ik zal de bestanden van post 80 op mijn mini sd stoppen, maar wat is de root ( wat betekent dit ) van de mini sd . Tevens zal ik de landen alvast op mijn mini sd zetten
zodra ik de telefoon heb ga ik het proberen en dan maar hopen dat het lukt

Nieuwe TT Navigator 6, makkelijke installatie !!! tested on N73,N80 and N73 ME.

Voor diegene die het ( nog steeds ) niet is gelukt om TT6 draaiend op hun N73 te krijgen ( kan niet installeren,draaiende wereldbol of TT6 blijft steken bij activatie ) heb ik hier nog een laatste poging voor ze , ik heb een ander bestand die veel eenvoudiger is te installeren en getest is op de N73,N80 en N73 Music Edition.

Lukt het met dit bestand niet kijk dan of je het volgende hebt gedaan:
1 met een lege/schone geh.kaart begonnen.of kaart formateren
2 bij toep.beheer>optie>instellingen>installatie op alles zetten
>certificaten op uit zetten.
3 kijk of je de nieuwste firmware op je gsm heb staan, hoe? zie post nr.80
4 NIET PC Suite gebruiken om de map en het sis bestand van pc naar gsm/kaart te kopieeren
5 voor het overbrengen van de map en sis. file de usb-kabel gebruiken en op je gsm kiesen voor massa opslag ( je gsm functioneert nu als een cardreader ) of de cardreader gebruiken.

Hier de bestanden; verwijderd
dit bestand naar je geh.kaart kopieeren.

dit bestand met Winrar uitpakken en dan de HELE map TomTom naar je geh.kaart kopieeren.

Nu alleen nog de map/kaart van je keuze naar je geh.kaart kopieeren, b.v BeneluxV650.1111 en op je gsm naar het menu gaan en TT starten. :thumb:

Ik hoor graag of het nu wel gelukt is. :D

Laatst bewerkt:
Tis gelukt...hoop ik

Hallo Ronaldo,

ik geloof dat het nu werkt. Heb het gedaan zoals hierboven beschreven. Andere oplossingen heb ik even niet meer gelezen. Er stond zoveel op dat ik op n gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag... Maar het bolletje hield op met draaien en daarna moest ik alles instellen. Heb ik uiteraard gedaan. Nu heb ik alleen nu ff onze GPS ontvanger van TomTom niet hier, die ligt id auto en de auto is met mn vriend mee :) . Ik ga er vanuit dat het dus werkt, anders zal ik me hier weer melden :p ! Oja laatste vraagje (hoop ik) welke link moet ik hebben voor de kaart van Duitsland?? Bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
@ Survivor8, voor de map Duitsland moet je deze link hebben:

Nee.

uit mijn hoofd dacht ik dat het de 40 en 41ste link is vanaf boven geteld, je moet ze alle 2 laden en dan met Winrar uitpakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet de hele draad gelezen maar volgens mij zijn de kaarten en software voor tom tom geen freeware/shareware en zijn er hier een aantal mensen die de regels van het forum eens goed moeten lezen, zeker het gedeelte over Wares.

@Mod Ja ik ben geen mod en ken de post die aangeeft dat als niet mod je niet als mod op mag treden.

Geen Warez

Geachte heer Ellasar,

Het is zeer zeker niet mijn bedoeling om hier op dit forum Warez te plaatsen.Mijn bedoeling is alleen om leden van dit forum te helpen bij het installeren van TT6 op hun N73, aangezien het best moeilijk is om dit werkend op je telefoon te krijgen. Wat ik heb gedaan is bepaalde bestanden van mijn TT6 CD bijelkaar gedaan en met behulp van het programma Make SIS een installatie bestand gemaakt zodat het eenvoudiger is om het op je telefoon te installeren, veel eenvoudiger dan met TomTom Home en PC Suiten. Wanneer U vindt dat dit in strijd is met het reglement van dit forum dan zal ik de link verwijderen !

M.v.g mr.Ronaldo. .

Laatst bewerkt:
Wanneer U vindt dat dit in strijd is met het reglement van dit forum dan zal ik de link verwijderen !

Ik ben niet een moderator op dit forum dus dat soort beslissingen zijn niet aan mij.
En hoewel het goed bedoeld is lijkt het mij ook niet de bedoeling om een volledige XP installatie cd beschikbaar te stellen waar je een makkelijke unattended in hebt verwerkt zonder licentie code.

Maar ik zie dat een mod mijn mening heeft gedeeld.

m.v.g. mr E.D.E.J oker

@BAFraid, nee hoor het klopt dat je de 4 mappen etc. op beschreven wijze moet kopieeren en installeren om TT6 werkend te krijgen, hoe kan het dat het bij sommigen wel lukt , wanneer je pagina 1 t/m 5 doorleest zie je dat sommigen het wel werkend hebben gekregen op deze manier.
Wat betreft de melding op jou gsm dat die het bestand niet kan installeren probeer het volgende: i.p.v installeren kies je verwijderen en gebruik het onderstande sis bestand om het te installeren.;

:(

Krijg je de filemanager wel geinstalleerd die ik hierboven ook heb gepost ?Ben benieuwd naar het antwoord.

Voor de mappen Benelux en Benelux Plus deze link;

:confused:

:D

Damn je bent echt snel met reageren ;-) Ik heb me de afgelopen dagen helemaal kapot gewerkt en derhalve geen tijd gehad om het forum te checken. Al je mooie links heb ik helaas gemist. Die filemanager heb ik tot nu toe nog niet geinstalleerd, omdat ik mijn kaart vrij wilde houden voor tomtom om vervolgens alle andere dingen te installeren. Morgenavond heb ik nog wel even tijd om het forum te checken*KNIP*! Thanks in advance voor de moeite.

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag alleen over de software of hoe het werkt praten. Vragen naar links om mappen/software voor de TomTom is niet toegestaan. Evengoed als het plaatsen naar download links hiervoor.

bedankt

[QUOTE=cia.ronaldo;

bedankt van je hulp. nogsteeds lukt mij niet... maar ik maak morgen avond wel tyd. ik hoop dat u mij kunt helpen..

best regards

Nokia N73 @cia.ronaldo

Hoi Ronaldo, krijg vandaag (als TPG post meewerkt ) mijn telefoon.
Als ik jouw sis bestand en je rar bestand van je post van 20 mei jl installeer op mijn geheugenkaart, kan ik deze dan aanvullen met plus mappen of moet ik de gewone mappen installeren.
Ik wil alles vanavond ( als mijn telefoon er is uiteraard ) direct installeren en testen
( gaat voornamelijk om benelux,duitsland, oostenrijk, zwitserland, frankrijk en italie )
Ga over 3 weken op vakantie en moet het dan werkend hebben, zonder bij de grens van kaart te hoeven wisselen. (moet in 1 keer kunnen navigeren naar de verschillende landen )
hoop snel van je te horen en alvast bedankt voor alle hulp

Je kan bv de hele map Benelux of map Benelux Plus op je kaart zetten, alle twee is ook mogelijk maar heeft geen nut. Zolang je het maar niet in de map van een map plaatst.
m.v.g c.r

wanneer ik Tomtom op mijn N73 wil zetten, wil dit niet lukken. Ik krijg elke keer een updatefout hoe kan dit verholpen worden? Heb al nieuwe firmware op mijn mobiel gezet maar elke keer bij de installatie de zelfde fout...wie helpt mij uit de brand?

Wanneer er op je gsm UPDATE fout verschijnt is dat meestal omdat je al een vorige versie van het te installeren bestand op je gsm hebt staan. Voor het installeren ga je naar Toep. Beheer en verwijder je eerst de geinstalleerde TT ,daarna ga je naar Bestands Beheer en installeer je de nieuwe versie. :thumb:

p.s mocht het niet lukken dan kan je me mailen :............@orange.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan