Problemen met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digestible

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Hallo,

Ik heb sinds de vorige zomer een nieuwe computer gekocht.
Met deze computer heb ik altijd al een probleem gehad.
Bij een aantal spellen, zoals Call Off Duty 4, loopt hij na een tijdje vast. Dit probleem had ik al eerder gehad,
bij de demo van Colin mcrae Dirt. Natuurlijk vragen deze twee spelen veel van je computer, maar dit zou mijn computer moeten aankunnen, in ieder geval op gemiddelde instellingen. Het probleem is dus, dat ie dat niet kan.
Als ik me computer op start, en ik ga Call Off Duty 4 meteen spelen, heb ik geen problemen. Maar als ik bijvoorbeeld GTA ga doen, en daarna Call Off Duty 4, flipt ie. Ik krijg dan me scherm, in allemaal rare kleuren. Dit probleem had ik ook met Colin mcrae dirt.

Dit zit in mijn pc:

Manufacturer: MSI
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 2048MB RAM
Hard Drive: 282 GB Total
Video Card: NVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor: Plug en Play-monitor
Sound Card: Realtek AC97 Audio
Speakers/Headphones:
Keyboard: USB-hoofdhub
Mouse: USB-hoofdhub
Mouse Surface:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Hopelijk hebben jullie suggesties over hoe ik dit probleem kan oplossen.

Toen ik steeds rare kleuren in beeld kreeg was mijn videokaart kapot. Misschien geld dit ook voor jou.

Hmmm, oke. Dan zou hij vanaf het begin al kapot moeten zijn.
Even kijken of iemand anders weet of dat het probleem is. Bedankt voor de reactie ;)

Zijn je drivers up to date?

Zo niet, haal ze even bij Nvidia en verwijder de oude voor je de nieuwe installeerd.

Welk merk en type voeding heb je en hoeveel watt is deze??

Ik zag dat er sinds december er een nieuwe update is. Ik zal die zo even instaleren.

Waar kan ik zien wat voor voeding ik heb?

Model: GPS-500AB A

Verder staan er een aantal dingen over hoeveel WAT hij heeft.
er staat op: Max power 500 Wat

Hoe haal ik trouwens mijn videokaart drivers van me pc?

Bij apparaatbeheer bij de videokaart kiezen voor stuurprogramma verwijderen

Oke me drivers zijn geupdate. Ik zal even kijken of het helpt.
Is de voeding goed?

Is het een Chieftec voeding? Dat krijg ik tenminste te zien als ik em Google.

Want dan is het ja, die is goed. Valt onder de A merken.

Ik heb gister weer Call Off Duty gespeeld, met me nieuwe drivers. Maar hij liep nog steeds vast. Daar zit het probleem dus niet :confused:

1) Wat is de temperatuur van je videokaart (terwijl hij belast wordt natuurlijk)?

2) Hoe stoffig is je PC?

1) Wat is de temperatuur van je videokaart (terwijl hij belast wordt natuurlijk)?

2) Hoe stoffig is je PC?

Aan de stoffigheid zal het niet liggen denk ik.
Als ik hem schoonmaak en ik ga spelen is het nog steeds hetzelfde.

Ik zal even kijken wat de temperatuur van me videokaart is terwijl ik speel.

Nog steeds is het probleem niet opgelost.
Weet dan echt niemand wat het probleem zou kunnen wezen?
Ik denk dat ik hem anders maar naar een winkel breng.

Oke.
Na een tijdje doorspelen met het probleem dat ie soms uitviel, heb ik nu een nog groter probleem. Mijn schijf, waar alle spellen enz. op staan, is beschadigd of onleesbaar(als ik met verkenner op die schijf klik zegt ie dat).
Zou het kunnen zijn dat als ik een spel speelde en dat me computer dan uitviel, dat dat komt door de schijf?

Oke.
Na een tijdje doorspelen met het probleem dat ie soms uitviel, heb ik nu een nog groter probleem. Mijn schijf, waar alle spellen enz. op staan, is beschadigd of onleesbaar(als ik met verkenner op die schijf klik zegt ie dat).
Zou het kunnen zijn dat als ik een spel speelde en dat me computer dan uitviel, dat dat komt door de schijf?

probeer eens foutcontrole te doen
ga op c of d staan bv /rechtermuisknop/eigenschappen/extra/foutcontrole uitvoeren/pc herstarten
Mijn zwager kon bv een aantal bestanden/mappen niet meer lezen ..hierna weer wel

Laatst bewerkt:
Het probleem was opgelost. De schijven waren geformateerd en ze deden het weer.

Jammer genoeg zijn de schijven weer gecrasht.
Ik heb 2 hardeschijven in mijn computer zitten. Ik heb in totaal 4 verschillende schijven. Twee per hardeschijf. Twee die op 1 hardeschijf zitten doen het niet meer. Zou het kunnen wezen dat de hardeschijf niet goed is?
Ik zou kunnen proberen om spellen op de andere hardeschijf te zetten en dan te gaan spelen, misschien helpt dat?

volgensmij ligt het egt aan je temperatuur van je videokaart zoals zeemeeuw al zij dus ik zou dat tog nog een keer extra na checken....

als je begint met gta sa te spelen dat lopen de temperaturen waarschijnlijk al op tot een graad of 50/60 en als je dan nog eens een keer een enorm zwaar spel zoals cod 4 gaan spelen dan zouden de temperaturen te hoog liggen totdat je videokaart er gewoon mee stopt..

mgv,

merijn

ik hoop dat je hier wat aan hebt....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan