Problemen met Universal Serail Bus-controllers.

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Na elke update van een stuurprogramma of welk geïnstalleerd programma dan ook word er in Apparaatbeheer een foutmelding gegevens dat er iets mis is met de “Universal Serail Bus-controllers” (zie afbeelding) Apparatenbeheer_1.jpg

Dit is meestal de USB xHCI-compatible hostcontroller of de Asmedia USB 3.0 eXtensible Host Controller-0,96 (Microsoft)

Mijn pc beschikt op het voor front over 3 USB poorten te weten 2 x 2.0 en 1x 3.0 en deze USB 3.0 werkt na de installatie van Windows 10 ook niet meer maar wel op de achterkant rechtstreeks op het moederbord?

Deze melding word gegeven door Iobit Driver Updater en deze repareert dit probleem ook maar alleen tot de volgende update en dan is het probleem weer aanwezig, ik gebruik OS W10 Pro 64 bit met een Asus P9X79 PRO moederbord.
Mijn vraag aan dit forum is hier wat aan te doen zo ja had ik dit graag vernomen waarvoor mijn dank.

Al geprobeerd om de chipset drivers opnieuw te installeren, op te halen van de Asus site?

Klik in apparaatbeheer eens rechts op het ding en kies voor 'stuurprograma bijwerken'.

[edit] ik was nog aan het typen toen mrmusic postte [end edit]

Bedankt voor jullie reacties, een Bios update durft ik echt niet aan vind dat een groot risico. Als iemand mij daar meer informatie over zou kunnen geven zou ik dat misschien wel kunnen overwegen maar dan nog.

Heb wel al de de stuurprogramma's door windows bij apparatenbeheer laten bijwerken maar zonder resultaat, de chipset drivers kan ik deze gewoon van bij Asus downloaden en laten installeren/ overschrijven, graag ook hierover wat meer info waarvoor dank.

Welke bios versie staat erop?
Als de juiste erop staat hoeft dat helemaal niet en in het manual bij chapter 3.10 lees je alle opties.
Ook dien je de drivers zelf te installeren en niet windows laten doen.

De Bios versie is: 1104 en is nog nooit worden geüpdatet, als het verstandig is om de chipset drivers opnieuw te installeren geeft dit dan even aan en ga ik er van uit dat ik na het downloaden deze chipset drivers deze gewoon kan installeren?.
Bij apparaatbeheer heb ik alle 'stuurprogramma bijwerken' uitgevoerd maar zonder resultaat.

Dag Lange Pier, het proberen van het tooltje Asus live update utility is risicovol er vanuit gaande dat het niet gaat lukken wat dan. Werkt de pc dan niet meer of is er dan nog een weg terug allemaal van die vragen waar je meezit voor dat je eraan durft te beginnen, ik ga eens informeren of er niemand bij mij in de buurt woont die ook hier op dit forum aanwezig is en uit Maastricht komt die mij daar een hand ik kan helpen je weet maar nooit.

Na elke update van een stuurprogramma of welk geïnstalleerd programma dan ook word er in Apparaatbeheer een foutmelding gegevens dat er iets mis is met de “Universal Serail Bus-controllers” (zie afbeelding) Bekijk bijlage 267341

Dit is meestal de USB xHCI-compatible hostcontroller of de Asmedia USB 3.0 eXtensible Host Controller-0,96 (Microsoft)

Mijn pc beschikt op het voor front over 3 USB poorten te weten 2 x 2.0 en 1x 3.0 en deze USB 3.0 werkt na de installatie van Windows 10 ook niet meer maar wel op de achterkant rechtstreeks op het moederbord?

Deze melding word gegeven door Iobit Driver Updater en deze repareert dit probleem ook maar alleen tot de volgende update en dan is het probleem weer aanwezig, ik gebruik OS W10 Pro 64 bit met een Asus P9X79 PRO moederbord.
Mijn vraag aan dit forum is hier wat aan te doen zo ja had ik dit graag vernomen waarvoor mijn dank.
Je hebt inmiddels al een heleboel geprobeerd en niets leidde tot een oplossing. Je bericht nog even teruglezende vraag ik mij het volgende af:

had je dit probleem ook vóórdat je Win 10 ging draaien?

Daar je de bios update niet aan durft (ergens best wel verstandig / terecht, want in een aantal gevallen doet een user iets niet goed en mislukt het proces en dan zit je met de (door)gebakken peren) en de rest niet tot een oplossing heeft geleid, kan ik weinig anders adviseren dan terug te gaan naar je vorige Windows.

Een alternatiefje v.w.b. de biosupdate zou een lokale pc winkel kunnen zijn. Misschien wil je wel een nieuwe / grote hdd bijplaatsen in het systeem en als je het een beetje handig aanpakt dan zou je de machine daar op de balie kunnen zetten en vragen of ze gelijk even het bios willen updaten. ;)

De meest pragmatische oplossing zou idd. een Helpmij user kunnen zijn die meeleest en bij jou in de buurt woont.

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt voor je reactie, wij hebben nog nooit problemen gehad met mijn vorige versie Windows 7 Pro 64 bit op deze pc, de problemen zijn ontstaan na de beroemde Update na Windows 10.
Uiteraard wil je meedoen als er een nieuw OS uitkomt zoals nu dan Windows 10 waar ik tevreden over ben, alleen de tekortkoming van MS en de hardware leveranciers die gerant moeten staan voor de daarvoor bestemde drivers enz...uit ook zij hadden rekening moeten houden met de hardware en de e.v.t. problemen waar de gebruikers tegenop konden lopen als nieuwe gebruikers van Windows.

Uiteraard is er nog een CleaneInstall van W10 geweest maar deze heeft ook niet de problemen niet kunnen oplossen.

De gebruikers zitten nu met de gebakken peren ook al is het installeren van Windows 10 een eigen keuze wat je maakt dan nog geven ze maar weinig support als je komt aanzetten bij hun voor raad. Verder heb ik meerdere problemen gehad met het nieuwe OS 10 zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=867779&goto=newpost ook dit probleem is tot op heden nog steeds aanwezig ook daar heeft Lange Pier mij support in gegeven jammer genoeg zonder resultaat.

Gelukkig heb ik nog steeds een tweede pc (Oudje) met Windows 7 in gebruik en deze werkt perfect zonder zorgen, maar toch het hoort niet zo niet te gaan niet iedereen kan zich maar zo een nieuwe pc/hardware aanschaffen om deze problemen te voorkomen. Dus we blijven nog even hopen voor een oplossing in dezen en heb heb aller vertrouwen in een goede afloop (Positief denken).

Je gebruikt steeds de windows drivers en niet die worden aangeboden door Asus, waarom gebruik je die niet?
Niet drivers via apparaatbeheer laten updaten maar de Asus aangeboden drivers uitpakken en installeren.

Overigens maak ik weinig problemen met W10 mee, soms dit soort driver problemen en de DVD drive problemen.
Er worden steeds nieuwe builds uitgebracht waar de fixes inzitten van de daarvoor uitgebrachte updates, laatste aangeboden builds gebruiken en niet die die al een poos in gebruik is.

Lange Pier, kan ik de aangeboden Asus chipset drivers gewoon downloaden uitpakken en installeren zonder iets verder te moeten ondernemen zoals het er nu uitziet met mijn pc?. Zo ja laat dit a.u.b dan even weten waarvoor mijn dank.

Ja en na een reboot miss. ook voor de andere onderdelen de divers op dezelfde manier installeren.

Lange Pier, als ik deze chipset driver heb uitgepakt:(ASUS_Chipset_MEI_V11.0.0.1155_20150709_WHQL_1.5M) en klik op AsusSetup in de uitgepakte bestanden geeft hij aan dat deze drivers ouder zijn dan de geïnstalleerde drivers, wat nu te doen?.

Lange Pier, ook het laten installeren van de Originele chipset drivers van Asus de beiden voorgestelde chipsets hebben niet geleid tot een oplossing. Nee er is zelfs eentje bijgekomen (zie afbeelding) Marvell.jpg het word er niet beter op.

Is dat het enige wat nog open staat?
Bij de USB staat alles nu wel goed?

Dan is de chipsetdriver goed geïnstalleerd en dienen de Asmedia en Marvell driver nog geïnstalleerd te worden.

Zou ook iemand zoeken die de bios voor je kan flashen naar de nieuwste uitgebrachte.

Laatst bewerkt:
Ben ik mee bezig maar zijn allemaal druk doende? De USB werkt alleen rechtstreeks vanaf het moederbord en niet van de Hub van de pc, dan nu op zoek naar de Asmedia en Marvell drivers? enig idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan