Programma installeren alleen voor hoofdgebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

beertje

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
491
Hallo,

Heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows 10 erop.
Ik heb diverse accounts aangemaakt (vrouw en kids)
Nu wil ik graag programma's installeren, maar die dan niet toegankelijk zijn de kids, dus dat ie niet zichtbaar zijn op hun profiel.
Als ik nu iets installeer komt hij ook bij het account van de kinderen te staan.
 
Je kunt programma's installeren voor een enkel profiel, maar dat maakt de programma's nog steeds uitvoerbaar voor andere accounts.

Afhankelijk van hoe en wat qua programma's kun je de installatiedirectory van de programma's ontoegankelijk maken. er zijn ook complete programma's die dit soort dingen voor je kunnen regelen, maar daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van, omdat het te diep ingrijpt in mijn eigen werk.
 
ALs je echt onzichtbaar wilt zijn, moet je een Virtual box nemen, bijv met VMWare en daar een tweede Windows op installeren met een wachtwoord, anders ben je gewoonweg zichtbaar, wat dus in de Windows wereld betekent dat iedereen in feite de macht heeft je bestanden uit te voeren, maar er is een tweede oplossing, alleen is die niet echt veilig voor slimme kids ;) rechtermuis->properties->security en dan iedereen erafhalen behalve de jouzelf.
 
Laatst bewerkt:
zolang de andere users geen admin zijn is die laatste oplossing in principe veilig, omdat je jezelf zonder admin geen rechten terug kunt geven.
 
Veel programma's geven bij installeren de keus "Alleen voor dit account" of voor "all users", daar kun je vaak de keus al maken.
Als je alle andere accounts beperkte rechten geeft en zorgt dat je zelf adminrechten hebt ben je ook al een stuk verder, activeer evt. ook je ingebouwde admin account
net user administrator /active:yes
richt dat in naar je persoonlijke voorkeur en schakel het daarna evt. weer uit
net user administrator /active:no
Daarbij kun je via eigenschappen> tab: beveiliging van de software rechten uitsluiten/ontnemen van andere gebruikers (wel als administrator uitvoeren).
Uitgebreide handleiding over accountbeheer en gerelateerde onderwerpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan