Programmacode weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Bart,
Wil jij nog even kijken naar kolom AE en AF.
Daar staat niet hetzelfde als in kolom C Teamnaam.ID
Kan je dat nog aanpassen?
Voor de rest werkt het perfect.

Bijlagen

Amstelbron en die 2 Musketiers hebben een "?" in de kolom D staan want deze namen komen niet voor in de kolom BG van die andere tabel. Er staat een extra "de " er voor.
Eigenlijk moet je enkel maken dat die 2 naamlijsten netjes matchen, dus dat er geen "?" voorkomen in die kolom D. Dat kan door of in de kolom BG die "de " te schrappen of door in de kolom C die "de " toe te voegen.

Een 3e (mindere leuke) optie zou zijn om dat vraagteken "?" in geval van een ontbrekende match te vervangen door een (geheel) getal tussen 1 (voor ma) en 7 (voor zo), waardoor de wedstrijd voor een ploege met een ontbrekende match op een maandag(1) of een zondag(7) zou vallen.
=X.ZOEKEN([@[Teamnaam.ID]];$BG$5:$BG$17;$BH$5:$BH$17;"?";0)

Laatst bewerkt:
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb als test deze stappen doorlopen:
Nieuw Competitie = Aanpassing in 2 stappen;
je kiest voor een "nieuwe competitie op een nieuw werkblad" (dus 2) en dan ga je handmatig al je ploegen aflopen en toevoegen/schrappen/aanpassen en dan de macro opnieuw starten met "nieuwe competitie op hetzelfde blad" (dus 1).
Gaat allemaal goed, maar het toevoegen van een team - dat ik probeer te testen - dat gaat niet goed.
Als ik klik op doorgaan krijg ik de melding Feuille incorrecte.
Komt dat omdat er nu 14 teams zijn?

Bijlagen

* spijtig/grappig dat je net je nieuwe competitieblad "Competitietest_Bas" moest noemen, iedere andere naam die niet met "Competitie" begint zou zonder problemen gepasseerd zijn. Ik had die veiligheid erin gebouwd omdat mijn "sjabloon" voor ieder nieuw werkblad, het (verborgen) werkblad "Competitie" is en daarnaast je ook je "Competitie District 61" werkblad had met tal van andere gegevens. Dus doe bovenstaande nog een keer over en noem je competitie "TestCompetitie_Bas" en je krijgt die boodschap niet meer.
*2e belangrijk punt, wil je een naam toevoegen, dan moet je in de laatste cel van "Team" (kolom C) gaan staan, dus hier "ONA 3" op de "Tab" klikken en er gaat een nieuwe lege rij toegevoegd worden aan die tabel en die vul je dan netjes in met die nieuwe gegevens. Anders staan je gegevens buiten de tabel en worden die genegeerd.

* nog een puntje, ik denk dat je AC3 van iedere competitie hebt hernoemd naar "Ronde" ipv. "Match" en VBA zoekt eigenlijk naar een "Match"-kolom, dus ga je dat ook moeten mee aanpassen in VBA.
Je macro zal stoppen op een gele rij met onderstaande inhoud, en je zal die "match" moeten vervangen door "Ronde"
.ListColumns("Match").DataBodyRange.Resize(UBound(aOut2), 4).Value = aOut2 'ajouter les matches

Nog een puntje vergeten; Is het nog mogelijk in de kolommen AB:AC dag en speeldatum zichtbaar te maken? Dan is het voor 110 % voor elkaar. Bij voorbaat dank, je hebt mij geweldig geholpen.

Bijlagen

soms denk ik bij mezelf, die Bas, die verdrinkt in de verschillende versies 😉, hou er ééntje over en doe er mee verder.
Ik dacht dat ik in mijn laatste versie een table had waar ik de maandagen naar toe kopieerde. Die is blijkbaar ergens achter gebleven. Dus, post je allerlaatste versie en dan pas ik die even aan.
Mijn laatste versie vind je in #58 van 16 juli

Sorry Peter, dank voor je geduld. Ik zie overigens dat als ik een nieuwe versie maak de gegevens in kolom AA niet kloppen want:
Centrum 1 speelt thuis op dinsdag en hij staat op maandag??
Centrum 3 speelt thuis op maandag en staat op zondag??

Bijlagen

Peter,
Het is gelukt om jouw laatst genoemde versie te openen. Dus dat is goed nieuws; maar ik heb daar wel een vraag over:
Als je kijkt op het blad Test Competitie Bas, naar cel AA4, dan klopt er niet veel meer van. Immers, Centrum 2 speelt zijn thuiswedstrijden op Di. en niet op Ma. zie cel D6 etc.
ma 02-01-0011Centrum 2Centrum 3
ma 02-01-0012Centrum 1Moerkapelle 1
ma 02-01-0014Musketier 1Musketier 2
ma 02-01-0015BVBZ 1ONA 1
di 03-01-0016ONA 2ONA 3
wo 04-01-0013HBG 1HBG 2
Kan dat nog worden aangepast?

Bijlagen

Beste Peter,
Er valt mij nog iets op:
Als je op het blad B1-B2 kijkt naar cel C4 zie je staan Amstelbron 1 (TBL_Teams7) en in cel AE7 staat De Amstelbron 1 (TBL_B1_B2).
Die horen hetzelfde te zijn. Verder graag nog een antwoordje op de vraag over de thuisspeelavond, welke nu niet klopt.
bijvoorbeeld: wo 28-08-24 zou di 27-08-24 moeten zijn.
Is dat te herstellen?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan