O, gaan we katten? :shocked:
Ik gaf je een tip met link over Filezilla, meer niet.
En vroeg me ook even af waarom je een met Kladblok gemaakte pagina hetzelfde vindt als wanneer Word een webpagina maakt. (ik kan
le-zen, en dat had ik gelezen). Ik vind namelijk dat Word géén (goede) webpagina's maakt, en in elk geval heel andere dan als ik zelf een (wel goede) webpagina in Kladblok maak.
Nou vind ik: vrijheid van meningsuiting gaat boven alles, dus als jij iets anders vindt, vind ik dat prima.
Maar kan jij ook schrij-ven? Als je geen Word maar Wordpad bedoelt, dan is dat inderdaad ongeveer hetzelfde als Kladblok. Dan moet je dat wel schrijven!
"Die sites"? - Welke sites?
Eerst le-zen! Er staat helemaal niet dat het een
betaalde provider/www-naam moet zijn.
En ook bij een gratis website zal je toch ergens webruimte moeten hebben om je site op te zetten, bv. op een blog-site. Of, als je vanuit een eigen webserver thuis je website de lucht in wilt hebben, zal je toch op z'n minst een www-naam moeten hebben, al is het gratis bij dot.tk.
Heel simpel:
geen domeinnaam =
geen website.
Voor 3 euri-kwartjes per maand heb je al een eigen .nl domeinnaam,
zeggen ze.
Webservers zijn er ook gratis, maar dan moet je zelf alle beveiligingen goed in orde hebben (en bijhouden), terwijl je voor een paar pieken /mnd al een compleet hostingpakket kunt hebben, inclusief domeinnaam.
Als je
aan een website wilt verdienen, heb je aan veel bezoekers alleen niet genoeg!
Dan moet je
iets te verkopen hebben, wat graag gekocht wil worden! D.w.z.:
- een product dat je levert (tegen een concurrerende prijs) = een webwinkel gaan runnen;
- of een dienst aanbieden (tegen een concurrerende prijs) = jezelf verkopen met iets wat je kan;
- of zó'n goede (gratis) informatie bieden aan je bezoekers, dat anderen (bedrijven, organisaties) graag tegen betaling bij je op de site willen adverteren.
Zo zijn er misschien nog wel een paar dingen te verzinnen, maar in elk geval zal je er veel tijd in moeten stoppen en er zelf hard voor moeten werken. En geduld hebben, want het duurt natuurlijk een tijd voordat zoiets goed gaat lopen.
Jazeker, maar je moet het wel waar kunnen maken!

En dat geldt ook voor alle andere dingen die je op een website belooft. Als je bijvoorbeeld zegt:
- "Html kun je wel helemaal leren bij mij omdat ik dat helemaal kan" en je rekent € ../per uur, dan moet je niet vreemd staan te kijken als iemand na een half uurtje vertrokken is omdat je toch op een aantal vragen geen antwoord weet.
- Of: als iemand er na 3 lessen achter komt, dat er op internet veel goede websites zijn te vinden, waar je hetzelfde voor niets kunt leren.
- Of: als je niet verteld had dat de reiskosten er nog bij komen.
Kortom, wat Eric zegt, ben ik het mee eens: je moet echt iets van goede kwaliteit te bieden hebben, dat ook behoorlijk uniek is of waaraan heel veel behoefte is. Anders kan je die veel bezoekers wel schudden. En het rijk worden al helemaal.
Nou, gegroet!
CSShunter