Q6600 + P5K overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MontanaQ6600

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
hallo, ik wil graag mij processor overklokken naar misschien 3.2 ong maar ik weet er niet veel van of wat FBS is, ik lees hier aardig veel dus probeer zoveel mogelijk te leren.
ik weet niet met welke progammas je het zou moeten doen, mijn mobo is nu 40 graden stil

ik heb de Q6600 en een P5k met 2 gb ram.

mvg

Wat doet jou denken dat de processor de bottleneck is? Plaats eens een overzichtje van je systeem dan kunnen we daar naar kijken.

ik heb geen idee, is dit genoeg?

systeem.jpg

Ik heb een ideetje, maar eerst nog 1 vraagje, noem eens wat dingetjes waar je dagelijks tegenaan loopt en die in jouw ogen veel sneller zouden moeten kunnen?

Ik heb een ideetje, maar eerst nog 1 vraagje, noem eens wat dingetjes waar je dagelijks tegenaan loopt en die in jouw ogen veel sneller zouden moeten kunnen?

Ik denk dat ik hetzelfde idee heb...

uumh opstarten vind ik echt langzaam gaan, rarren enzo met winrar duurt aardig lang games opstarten duurt lang dat zijn al 3 punten die ik echt erg sloom vind gaan voor een q6600

eigelijk heb ik hem nooit super snel gevonden voor een qaud, en zou hem ook graag willen omklokken om hem gewoon sowieso sneller te hebben waarom niet als het kan

Tja, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat je een trage computer hebt, maar ala, als jij persé graag wil gaan overklokken, begin dan maar te lezen.

oke, bedankt goede site en duidelijk.

maar voordat ik begin wil ik eigelijk toch een andere fan op me processor, want deze zat er bij. Ik heb hier een Hyper UC die ik er toen ooit bij gekocht had, maar die heb ik toen niet op de processor gedaan, maar ik wil het liefst wel 1 erop hebben die goed koelt maar niet te veel lawaai maakt. dus als iemand een goeie processor fan weet die goed koelt en niet te veel lawaai maakt zijn de namen welkom, ik weet niet hoeveel dB deze fan maakt, maar hoe harder de pc moet werken hoe harder hij draait maar ik vind deze best lawaaierig onder het gamen.

mvg

http://www.modster-pc.co.nz/shop/images/12857.jpg

die heb ik

Laatst bewerkt:
In mijn systeem zit deze. ( 20,7 dB(A) )

Het is een socket 775 koeler, zéér zeker niet de goedkoopste want de getoonde prijs is alleen voor de behuizing, nog niet eens voor de fans zelf, die mag je er nog los in kopen (2x 120mm).

Pas op! In een mini towertje gaat deze NIET passen.

Laatst bewerkt:
oke en die 2 die daar boven in zitten zijn die van jou stil? en gaat hij wel passen ? ik heb maar een mid tower

Ik heb het geluidsniveau in mijn vorige posting vermeld, vergelijk het met andere koelers en trek je conclusie.

V.w.b. het al dan niet passen, moet je even bij Mrmusic zijn. Ik herinner mij een topic van hem waarin we spraken over een vraag die hij had en waarbij de boven / voorkant van zijn kast los moest. Ik meen mij te herinneren dat ik toen een foto van de binnenkant van mijn kast heb geplaatst. Misschien dat Mrmusic zijn eigen gestarte topic nog herinnert en terug kan vinden? Was het niet in dat topic dan in een ander. Loop anders even mijn postings door, je gaat 'm dan tegenkomen en dan kun je het e.e.a. qua formaat inschatten.

Ergens tussen januari en juni 2008.

Laatst bewerkt:
Nog iets veel beters dan een plaatje van mijn eigen kast gevonden, lees dit maar door.

oke, daar zat ik zelf ook aan te denken, ik heb toen der tijd deze pc zelf opgebouwt maar met de processor erin zetten ging goed maar had de standaard koeling niet goed erop gezet waardoor hij vanzelf uitviel door het automatishe systeem dat hij te heet werd, was ik terug gegaan en bleek dat hij al bijna verbrand was, en ik lees dat bij de meeste goede fans ook nog eens achter een backplate opmoet gaat het misschien nog wel eens lastig worden, maar ik denk er nog even overna!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan