Q6600 + P5K overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat zijn de temps nu met de standaard koeling??

De Q6600 is aardig te klokken zekerker icm met de P5K.
Je pc reageert een stuk sneller en loopt lekkerder door.

Je kunt eerst ook ff proberen om je systeem "schoon" te maken.
schijfopruiming / defragmenteren etc.

Als een spel lang moet laden, heeft dat meer te maken met de HD als met je CPU.

Edit draai je met Vista??
Zo ja zou meer geheugen ook een stuk helpen

Laatst bewerkt:
oke, mijn standaart temps zijn Processor 32 graden en moederbord 40 graden
terwijl de cores zelfs allemaal 42, 42, 38 ,39 graden zijn

Dit zijn de Idle temps??

Heeft je behuizing een goede airflow??
Ventilator die koele lucht in je kast brengt en de warme eruit.

ja dit zijn de temps terwijl ik niks doe gewoon op windows en een beetje surfen, ik weet niet als ik een goeie airflow heb ik denk zelf van niet.

ten eerste heb deze case ; http://www.alternate.nl/html/produc...249/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Midi+Tower

nou zoals je achter zie bij die kast, daar heb ik zo'n grote fan zitten die heb ik op een fancontroller aangesloten en draait minimaal anders maakt het te veel herrie, ik heb een coolermaster voeding die blaast geloof de voeding in( draait op de hitte, hoe heter hoe harder) en de cpu cooler is standaard die erbij zat, dus misschien is mij airflow toch best goed want door de achterste groote fan komt er bij de 2 andere fans wel goede koeling, bij de videokaart komt denk ik niks, op de foto zie je ook nog rechts 2 fan gaten onder elkaar misschien wil ik er daar nog 1 zetten die warme lucht naar buiten blaast en dan ook op het minimaal zetten wegens herrie

Die gaten aan de zijkant zijn voor lucht inlaat.
De gaten zitten als het goed is op hoogte van cpu en videokaart.

Ik zou als ik jou was hier ook 2 fans instoppen en aansluiten op je fancont.
(koude lucht naar binnen)

Heb je ooit wel eens over geklokt??
hier is een topic met een makkelijk / goede uitleg. Met bij gevoegde afbeeldingen.
http://www.tomshardware.com/reviews/dual-quad,1720.html

Zorg eerst voor een goede airflow. Lees verschillende topics en begin dan pas te spelen in de bios.

heb paar weken terug me videokaart geoverklokt maar had het niet opgeslagen en ook omdat die idle 60/70 graden is, daarom ga ik eerst voor een goede koeling zorgen dus nieuwe en beter fans op me processor en videokaart dan de flow bijstellen en dan kan het overklokken gebeuren die 2 gaten vooraan de kast zijn toch wel voor fans want er zit een speciaal plastic iets voor de fans te klikken in de kast, maar als die voor lucht inlaat zijn, kan ik dan niet beter 1tje de koude lucht via voor dus de kast in laten blazen en via de zijkant 1 richting de cpu dus de bovenste, of gaat dat weer botsen met die andere grote achter? en ze gaan sowieso alleemaal minimaal draaien.

en wat is de beste koelpasta en heb ik genoeg voor beide ? dus cpu en vga met 1 potje/spuitje

zo jongens, had gister de Zalman VF900-Cu bestelt met de Thermaltake BigTyp 120
dat ding is echt big!!!! maar meteen de zalman geinstallert ging goed en hij is van 60/70 graden naar de 37 graden idle gegaan ik vind het een grote verbetering en er blaast nog een fan op, en hij is super stil!

jongens ik heb een dringende vraag, mijn kast licht al open en nu staat op de beschrijving dat ik uit een mobo moet kiezen ofzo... en dit staat er : K8 installation (alternative), AM2 installation, K7 installation K8 installation (standaart) P4 installation LGA775 Installation LGA 775 installation (alternative) en al die codes hebben te maken met het plaatje voor acther je mobo maar ik weet niet welke ik moet nemen, heb p5k met Q6600 dus ik ga ervan uti dat ik de lga775 moet nemen maar wil graag zekerheid hebben hoop dat k zsm antwoord heb dan kan ik weer verder

mvg

jongens ik heb een dringende vraag, mijn kast licht al open en nu staat op de beschrijving dat ik uit een mobo moet kiezen ofzo... en dit staat er : K8 installation (alternative), AM2 installation, K7 installation K8 installation (standaart) P4 installation LGA775 Installation LGA 775 installation (alternative) en al die codes hebben te maken met het plaatje voor acther je mobo maar ik weet niet welke ik moet nemen, heb p5k met Q6600 dus ik ga ervan uti dat ik de lga775 moet nemen maar wil graag zekerheid hebben hoop dat k zsm antwoord heb dan kan ik weer verder

mvg
Tja, de letter en cijfer P4 zullen ongetwijfeld over de Pentium 4 gaan, dus zal het de alternative moeten zijn.

oke super dan ga ik hem op die manier aansluiten tnx voor de snelle reactie kan ik weer door!

oke het is alleenmaal goed verlopen de processor is na een lange tijd gamen 23 graden maar de cores zelf zijn rond de 30 en idle is het ietsjes minder scheelt neit zoveel behalve als ik al mijn fans op ze hardst laat draaien dan word hij 17 graden maar das ook een pokke herrie
maar nu ik allemaal nieuwe coolers heb wil ik wel gaan overklocken red ik het met http://www.techzine.nl/tweaks/333/Processor-Overklokken.html
is dat alles wat ik hoef te doen?

mvg

OK je kunt gaan overklokken.

Download cpu-Z => geeft info overcpu snelheid,geheugen enz.
Download PC probe 2 van asus voor het monitoren van je temperaturen. (mobo, cpu)
Download prime95 je overklok te testen.

Ga naar je bios.
Zet je PCI bus snelheid vast op 100!!! anders kun je je viseokaart naar de *****n helpen.Zet je multiplier op max (als hetgoed is 9 bij een Q6600)
Zet je de Vcore vastop 1,3V (default waarde)

Werk nu je FSB in stappen omhoog. Volgens mij staat deze standaard op 266 bij de 6600 klopt dat??

Werk je FSB in "kleine" stappen omhoog

289 voor 2,6Ghz
311 voor 2,8Ghz
333 voor 3GHz
enz.

Controleer met prime 95 de stappen in je overklok (blend test voor alles te testen of small FFT voor max warmte)

Als je op een punt komt dat de prime test mislukt. Kun je je Vcore in kleine stappen verhogen. NIET BOVEN de 1.45 / 1.5V.
bv van 1.3 naar 1.33 / 1.35 enz.

Als dit niet lukt kun je de NB en SB / Geheugen ook aanpassen, maar kijk maar hoever je zo komt.

HOUD JE TEMPS IN DE GATEN!!!ook van de p5k want die kan erg warm worden.

bios voor de instellingen en bureaublad om het te testen.............

Je hebt je volgens mij nog niet echt verdiept in het overklokken.

Elke keerals je FSB verhoogt "moet" je ff kijkenof je pc stabiel is.
Dit doe je met prime of iets in die trend.

Tijdens prime kijk je ook naar je temperaturen m.b.v. pc probe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan