Hallo allemaal,
Momenteel ben ik een database aan het maken om gegevens te kunnen exporteren naar een ander bedrijf die dit weer inleest.
De export bestaat uit uren die per week aangeleverd dienen te worden per klant.
Ik heb 3 tabellen met de volgende verdeling:
-1 tabel bestaat uit de NAW gegevens van de klant
-1 tabel bestaat uit de aanvullende gegevens van de klant
-1 tabel bestaat uit de weeknummers met de daarin geleverde uren en producten
De tabellen hebben een overeenkomst, en dat is het veld klantnummer.
Dit is ook de relatie tussen deze drie tabellen.
Nu wil ik in SQL een tabel of query creeeren die gegevens uit deze 3 tabellen kan samenvoegen, echter ben ik niet bekend met SQL.
Zouden jullie mij kunnen vertellen welk SQL commando deze tabel of query kan maken?
Overigens is het wellicht handig te weten dat ik al geprobeerd heb dit middels een ''normale'' query voor elkaar te krijgen.
Echter wanneer ik hierin de weeknummers variabel wil maken door ''between'' te gebruiken, dan gaat dit fout.(complex outer joints)
Vandaar de SQL oplossing.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Momenteel ben ik een database aan het maken om gegevens te kunnen exporteren naar een ander bedrijf die dit weer inleest.
De export bestaat uit uren die per week aangeleverd dienen te worden per klant.
Ik heb 3 tabellen met de volgende verdeling:
-1 tabel bestaat uit de NAW gegevens van de klant
-1 tabel bestaat uit de aanvullende gegevens van de klant
-1 tabel bestaat uit de weeknummers met de daarin geleverde uren en producten
De tabellen hebben een overeenkomst, en dat is het veld klantnummer.
Dit is ook de relatie tussen deze drie tabellen.
Nu wil ik in SQL een tabel of query creeeren die gegevens uit deze 3 tabellen kan samenvoegen, echter ben ik niet bekend met SQL.
Zouden jullie mij kunnen vertellen welk SQL commando deze tabel of query kan maken?
Overigens is het wellicht handig te weten dat ik al geprobeerd heb dit middels een ''normale'' query voor elkaar te krijgen.
Echter wanneer ik hierin de weeknummers variabel wil maken door ''between'' te gebruiken, dan gaat dit fout.(complex outer joints)
Vandaar de SQL oplossing.
Alvast bedankt voor het meedenken!