Raar Foutmelding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boppert

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Berichten
17
Beste,

Al een tijdje doet mijn laptop een beetje vaag. Ongeveer naar 30 min, begint het geluid een beetje te ruizen, dan ga je ook merken dat ie opeens wat gaat haperen. Je kan dan nog wel even verder gaan met je bezigheden op de laptop.

Vervolgens blijft de laptop helemaal stil staan, niks doet het meer. Kan niks bewegen, geen Ctrl+ALT+Del. Enige oplossing is de aan toets inhouden tot hij uitgaat.

Als je hem dan weer opstart, gaat goed. Doet het weer normaal, alleen krijg ik tijdens het opstarten de volgende melding:

Foutmelding.png


Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En of deze melding iets te maken heeft met het vastlopen van mijn laptop.

Alvast bedankt

Mvg Boppert
 
zou je dit bestand kunnen downloaden en uitvoeren? het zal je temp folder opschonen(ik denk dat dit overvol is momenteel). als het programma klaar is zal het als het goed is aangeven hoeveel bestanden en MB verwijderd is. zou je dat hier kunnen posten?
 
Oki, ga ermee aan de gang;) Je ziet zo het resultaat !

Alvast bedankt
 
Dergelijke meldingen verschijnen bij virusbestanden. Als je niet zeker weet wat het is: de hele temp verwijderen.
 
ik denk dat het nu is opgelost... aangezien er als ik zo kijk bijna 28GB aan temp verwijderd is.

puur interesse, hoe groot is je harddisk? aangezien het denk ik niet is opgevallen dat je veel diskspace kwijt was aan onverklaarbare bestanden
 
hmm.. dat is klein.. zelfs mijn laptop heeft 1TB..

maar ik denk dat je de status van de vraag op opgelost kunt zetten. als je foutmeldingen uit de temp krijgt wanneer het probleem voorgekomen is, en dit tooltje 28GB temp verwijderd heeft, concludeer ik dat het probleem daarin zit..

ik adviseer je overigens om dit in de gaten te houden.. bijv eens per maand dit tooltje even zn gang laten gaan
 
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie, om me toch een beetje te verdedigen, laptop is 5 jaar oud xD Maar werkt voor de rest nog top, en heb er externe hd bij dus dat scheelt weer!

mvg Boppert
 
Probleem nog niet opgelost, ben ik bang:(

Zoals ik het begrijp ben ik niet gemachtigd om dat bestand te gebruiken/aanpassen. Was aan het kijken naar de map waar het instaat, en daar staat een slotje op, met in eigenschappen het vinkje "Alleen lezen". Dus ik verander dat effe en doe dat programma nogmaals, misschien dat dat helpt...

Is dit verstandig om te doen?

Mvg Ben
 
vraag me zoiezo af waarom er alleen lezen op de temp folder zit..

ben je admin op je computer of een normale gebruiker?
 
Admin neem ik aan, hoe te zien?

lama, admin it is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als dit probleem nogmaals voorkomt kun je dan in veilige modus opstarten? aangezien je 'niet goed' afsluit zou die optie moeten komen als je computer weer opstart.

ik ben benieuwd of de fout ook terugkomt als je in veilige modus opstart..


nog een vraag voor een mogelijke volgende stap..
hoeveel vaste schijven heb je in de computer?
 
oke...

dan raad ik je aan nadat je pc bevriest te booten in veilige modus..

komt het probleem dan nog voor?

reboot naar normale windows

druk op start, uitvoeren, typ in cmd

er opent nu een zwart scherm
typ hier in
chkdsk C: /f /r [enter]
er zal worden gevraagd of je wilt rebooten.. typ in y en druk op enter

de computer zal wanneer het opnieuw opstart de harde schijf op fouten controleren..

dit zou het probleem kunnen oplossen(het is even zoeken waar het zit)
 
Oki, hij is niet vastgelopen nog, maar heb maar effe geholpen met in veilige modus opstarten :) Daar komt de melding niet voor. Dus zal nu de volgende manier testen:)

Staat dat ik niet gemachtigd ben...

Weer iets zelf geprobeerd, andere account aangemaakt ook met admin. Wanneer ik deze opstart geen foutmelding, en nu afwachten of hij vastloopt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan