Record volgorde formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

Ik heb een klein probleemje met de volgorde van de record in een formulier.
De record volgorde in de bijbehorende tabel is netjes op volgorden. Id nummer gerangschikt van laag naar hoog.
Als ik in het formulier een nieuwe record toevoeg plaats het niet als laatste in de rij. Hij zet de nummer aan het begin neer. Als ik met de knopfunctie naar de laatste record toe wil vind hij het laatst gemaakte record niet terug. Als ik hem zoek staat het als eerste in de het formulier.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Ewald

Wat je in een tabel doet qua sorteren heeft in beginsel niks met de sortering in een formulier te maken, dus daar heb je verder niks aan. Ook een formulier kun je uiteraard sorteren; dat stel je op het formulier in bij de Formuliereigenschappen.

Ik heb de formulier eigenschappen nagelopen, maar kan het veld niet vinden waar ik een cel op numerieke volgorde kan zetten. Elke keer als ik een nieuwe record aanmaak, plaats hij zich vooraan als eerste record in het formulier, terwijl het eigenlijk de laatste is. Kun je mij hier verder mee helpen.

bij voorbaat dank,

Ewald

Dan heb je over de formulier eigenschap <Sorteren op> heen gekeken... Overigens zou het ook zomaar kunnen zijn dat je formulier in <Gegevens toevoegen> modus staat; dan zie je ook alleen het nieuwe record.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan