Recovery disk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corey

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe Acer laptop gekocht en nauwelijks was ik klaar of eRecovery begon me te vragen of ik een recovery-disk wil maken. Na het updaten van windows ben ik nog maar eens gaan kijken en nu blijkt dat ik daar 6 dvd's voor nodig heb.

Nu zit ik niet te springen om al die rotzooi die in dozen belandt en nooit meer gebruikt (of teruggevonden) wordt. En Acer is een meester in overbodige rotzooi, evenals de andere merken. Dus graag zou ik willen weten of er niet al toevallig ergens een verborgen partitie is met de backup. Hoe anders kan Acer de fabrieksinstellingen terugzetten als ik Windows al geupdated heb? Ergens moet-ie dan nog staan. En ik heb geen zin om weer minstens een tientje te besteden aan dvd's die ik nooit gebruik.

Weet iemand dit toevallig?

Hallo,

Ten alle tijden erecovery erop laten en tijdens het starten op aLT+F10 doen dan kan je hem ook recoveren die melding negeren;)

met msconfig (start, uitvoeren, msconfig, opstarten) zorgen dat e-recovery niet meer opstart met de computer, recovery kan altijd nog vanaf de herstel partitie (bepaalde toetscombinatie bij het opstarten)

Goede tips ook hier. :confused:

Wat als je harde schijf defect raakt. Dan heb je dus geen Windows meer die je kunt herinstalleren. Er staat inderdaad standaard een recovery op, maar er zijn dus scenario's waarin je dit niet meer gaat helpen.

Ah ja, natuurlijk, de schijf kan ook kapot gaan. Dat zal dan de eerste keer in mijn leven zijn.

Bedankt, allen voor de info. :)

Die 6 recovery DvD's kunnen heel belangrijk zijn. Zolang de HD in tact blijft en alle partities + inhoud er nog goed op staan zijn ze niet nodig, want dan kan met de hier al genoemde Alt-F10 alles weer teruggezet worden naar de fabrieks-uitgave.
Maar als de HD kapot is en er een nieuwe HD nodig is, dan zijn de recovery DvD's de enige manier om alles weer in zijn fabrieks-stand terug te zetten (of u moet ergens nog een Windows installatie met geldige sleutel hebben liggen).

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows zal misschien nog wel gaan; ik zal de registratiecode noteren, maar de drivers zijn dan wel belangrijk. Die zullen wel op een dvd passen.

Meestal veroudert een computer zo snel dat het niet loont om hem te laten repareren. Mijn eerste laptop had 128 MB RAM geheugen en mijn tweede het dubbele, maar dat ervaarde ik toen als heel flitsend. Toch was ik toen ook heel gelukkig. Ik voelde me rijk. Maar ja je moet kopen van Europa hè, anders is ons BBP niet genoeg en dan komt er niet genoeg belasting binnen waardoor de regering er steeds meer moet bijlenen waardoor we steeds meer schuld krijgen. :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan