Recovery partitie bij schone herinstallatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

hopelooss

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Berichten
31
Hallo allemaal,

Ik ga mn laptop verkopen, en wil hem daarom goed schoonmaken en herinstalleren.
Mijn plan is dus om met ubuntu de HDD te wissen, en dan win 7 opnieuw te installeren.
Er is alleen 1 probleem, de recovery partitie van Samsung, en het programma Samsung recovery solution III.

Als ik de HDD wis, moet die partitie wel ergens anders staan. Bijvoorbeeld op een DVD. Want ik heb verder geen herstelmedia van win, Vista.
Wel heb ik een win 7 upgrade DVD (van samsung) liggen, maar ik ben bang dat ik windows 7 niet kan installeren vanaf een lege HDD...

Daarom de vragen:
- Is het mogelijk om de partitie goed over te zetten op een externe HDD of DVD? en is dat wel vertrouwd? of is er een grote kans dat het misgaat?
- heeft er iemand ervaring met het schoon installeren van windows 7 vanaf een upgrade DVD?

Gegevens van mijn systeem:
-Samsung R519 (laptop)
-nu win 7, origineel windows Vista
 
Als je ergens op een of andere site, ik weet begot niet hoe zo dingen werken... ahum ;) een windows 7 (wel de juiste versie met degene die je had) download en die op een dvd zet, lijkt het mij gefixt? Gewoon zien dat je je serial goed bij houd zodat je die kan ingeven?


Mvg
 
Na een aantal telefoontjes met Samsung heb ik het erop gewaagd, en heb ik met ubuntu de hele HDD gewist. (incl recovery partitie)
Het bleek namelijk dat je met de win 7 upgrade disk windows ook gewoon kan installeren, zonder eerst Vista erop te zetten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan