regedit blokkeren voor andere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

leago

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
5
wij zitten met een school project waarbij wij gebruikers rechten moeten geven van wat ze wel en niet mogen.
hierbij moeten wij voor een iemand regedit blokkeren en voor een ander shell.
onze vraag was hoe dat moet. wel hebben wij per persoon al een mmc console aangemaakt maar wij weten niet met welke regel we dat moeten doen.

bij voorbaat dank,
 
@Zoefff bedankt voor uw snelle reactie maar ik begrijp nog niet hoe ik nu regedit en shell kan blokeren.
 
Opstarten in veilige modus, met admin account.
Dan naar C:\Windows gaan en de file regedit.exe rechts aanklikken, eigenschappen, beveiliging.
Nu kun je instellen wie wel en geen toegang mogen hebben.
 
@dorado bedankt voor de reactie ik laat u zo spoedig mogelijk weten of het werkt
 
Opstarten in veilige modus, met admin account.
Dan naar C:\Windows gaan en de file regedit.exe rechts aanklikken, eigenschappen, beveiliging.
Nu kun je instellen wie wel en geen toegang mogen hebben.

na deze optie (in veilige modus op account die als administrator is ingesteld) mag ik in beveiliging niks veranderen alleen alles bekijken.
hoe kan ik dat nu oplossen?

EDIT: is al opgelost!
 
Laatst bewerkt:
Zet je vraag even op opgelost, en vooral hoe je het hebt opgelost. Hebben anderen er ook wat aan:eek:
 
Zet je vraag even op opgelost, en vooral hoe je het hebt opgelost. Hebben anderen er ook wat aan:eek:

met een administrator account zijn de administrator accounts als eigenaars opgesteld vervolgens konden wij erop.'
enige nadeel dat we nu ook met de administrator accounts bij regedit kunnen :S maar we weten nu hoe het moet dus we vinden het wel uit nu.
 
Ja, er zijn niet voor niets verschillende accounts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan