• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekeningverloop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,

wie zou/kan/wil er voor mij een simpel Excelletje kunnen maken, waarbij ik de diverse bedragen (overige info niet echt heel interessant/belangrijk) in Excel kan zetten (van bankrekening) en dan een verloop kan zien (grafiek).

Het liefst een overzicht per maand, maar ook gewoon van 1-1-2006 tot heden.

iemand?
Herbert

Beste Herbert,

Oude Excelversies: Als je vanuit 1 tabel zowel per maand als per dag in een grafiek iets wilt laten zien,. dan heb je volgens mij twee kolommen nodig. Eentje met de datum, en eentje met de formule =maand(A1). in cel A1 staat dan de datum.

Mocht je daarentegen werken met Office 2003, dan zijn er meer mogelijkheden. Zie bijlage.
De eerste garfiek is rechttoe-rechtaan. Bij de tweede selecteer je de categorie-as (horizontale) en selecteer je de tab "Schaal". Bij Basiseenheid kies je dan voor 'maanden'.

Succes,

Richard

Bijlagen

Is er ook iets te verzinnen/maken/downloaden, waarbij ik ook daadwerkelijk het verloop van een rekening (tis voor iemand anders) kan zien?

Dus dat je inkomsten/uitgaven gewoon invoert, en dat adh daarvan ook daadwerkelijk de grafiek wijzigt?

Dit is een excel blad dat ik voor m'n moeder gemaakt heb.
Begin met in de donker blauwe cel de begin stand op 1-1-2006 in te vullen.

N.b. lege regels toevoegen kan wel, maar doe dat dan bij voorkeur in het midden van een (sub) groep, dan hoef je niet elke keer alle =som(... formules aan te passen. Dus als je een extra inkomsten regel wilt hebben selecteer je regel 20, rechtemuis knop, invoegen.

In de groene balk staat het maand totaal aan inkomsten, in het rood de totaal maand uitgeven, in zalm de sub totalen per groep.
In de gele cellen staan ook nog wat subtotalen (per jaar) van bv alle keren tanken.

De rest speekt voor zich lijkt me.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan