• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij automatisch verplaatsen naar andere blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Beste mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben bezig een lijst maken voor mijn schoonzus als de klant betaald heeft en je dat ook aangeeft met een checkbox dat de regel dan automatisch verwijderd wordt van tabblad open en verplaatst word naar het tabblad betaald.

Ik ben de volgende vba code tegengekomen op het net:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Count = 1 Then
    If Target.Value = "Afgehandeld" Then
        Range(Target.EntireRow.Address).Cut Blad2.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)
    End If
End If
End Sub

Kan ik deze vba code ook gebruiken voor mijn excel bestand? Wat moet ik bij het woord afgehandeld plaatsen en moet ik blad 2 veranderen in het woord betaald ? als het met een checkbox gedaan moet worden. Hoe kan ik de tekst checkbox verwijderen?

alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef maar eens een dubbelklik in kolom E van de tabel.
Er zit wat vertraging in de code om te laten zien wat er gebeurt. Die regel kun je nog verwijderen. Dan schiet de regel direct naar de andere sheet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je wel. Hoe heb je dit gemaakt? Ik probeer de vba code die ik kan vinden in het voorbeeld van jou ook toe te voegen in een ander excel bestand en er gebeurd niet.
Alt-f11 --> invoegen -->module werkt bij mij niet. Wat doe ik fout?

Heb je er ook 1 dat je een vinkje kan zetten?

Laatst bewerkt:
Die moet ook niet in een module maar achter het werkblad open.

Als je het lettertype van kolom E op "Webdings" zet, krijg je een vinkje met een dubbelklik. Dat werkt beter dan een checkbox.
Let ook op, ik heb echte tabellen gebruikt(aanrader) en jij gebruikt die waarschijnlijk niet. De code moet dan ook anders geschreven worden.

als module? en hoe activeer ik de vba code dan?

Als je die code achter je werkblad module zet, wordt het event getriggerd wanneer je een dubbelklik in kolom E zet van de tabel.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 With Me.ListObjects(1).DataBodyRange
  If Not Intersect(Target, .Columns(5)) Is Nothing Then
    Target = "a"
    Application.Wait DateAdd("s", 1, Now)     'deze regel kun je weghalen, maar zo zie je een beetje wat er gebeurt.
    Sheets(2).ListObjects(1).ListRows.Add.Range = .Rows(Target.Row - 1).Value
   .Rows(Target.Row - 1).Delete
    Cancel = True
  End If
 End With
End Sub

Deze code zie ik staan als ik dubbelklik op tabblad 1 (snap dat de code onder alle bladen moet) maar zie niet dat er specifiek gekeken wordt naar klant, nummer, datum enzo. Hoe kan ik dit dan aanpassen?
Kan je ook een code maken die zonder tabellen werkt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht het in de code moest staan maar het verwijst naar kollommen zie ik nu

Veel beter is om gewoon alles in 1 tabel te laten staan.
Je kunt dan filteren op openstaande facturen.
1 Tabel voor openstaande facturen en 1 tabel voor betaalde facturen maakt het onoverzichtelijk.(slechte boekhouding)

Die moet ook niet in een module maar achter het werkblad open.

Hoe moet ik dat dan doen edmoor ? Dubbelklikken en dan de code erin zetten?

Als ik een tabel maak in een andere excel bestand en plak de code en wijzig het kolom nummer dan zegt excel

fout 9 bij uitvoering:
het subscript valt buiten het bereik

Excel zegt dat deze regel fout is, bij foutopsporen:
Sheets(2).ListObjects(1).ListRows.Add.Range = .Rows(Target.Row - 1).Value

Wat houd dit in? als ik een tabel maak van 9 stuks en verander het nummer 5 in 9 en die als webdings

Laatst bewerkt:
Plaats dan het bestand waar het fout gaat.(zonder privacy gevoelige gegevens)
En lees #11 nog eens.

Nou dat was gewoon een een geopende excel bestand met een tabel van 10 breed en 20 lang om te proberen. Tabbladnamen Blad 1 en 2.

Nee dat wil ze niet. Ze wil dat waar ik om vraag.

Eerst 5 kolommen dan 9 en nu weer 10.
Ik wil best helpen, maar zonder voorbeeldbestand hoef je van mij geen reacties meer te verwachten.

Ik heb tabellen gebruikt in het voorbeeld bestand. Daar is de code ook op gebaseerd. Vermoedelijk gebruik jij geen tabellen en dan werkt de code niet.

5 is uit het voorbeeld van JVeer. Ik heb het met 9 en 10 tabellen geprobeerd.

Ik gebruik echt wel tabellen. Kijk maar is in het voorbeeld.

Moet het opslaan als een macro en dan is het een xltm. Dat kan niet geupload worden op de site

In jouw voorbeeldbestand maak je geen gebruik van tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan