• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster; weeknrs en uren optellen per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanker

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hoi,

Ik ben toch nog even een hobbel in mijn weg tegen gekomen;

De formules in cellen AK8:AO16 rekenen netjes de uren uit. Nu wil ik graag dat de formule ziet welke uren hij uit moet rekenen. We hebben vaste medewerkers, vrijwilligers en gedetacheerden.

Bij M (=medewerker) moeten de werkuren tevoorschijn (done) komen en bij VW ook (done). Bij WIW moeten de Uren incl. ORT tevoorschijn komen. Maar WIW kan in elke cel tussen de medewerkers komen te staan. Dus als er M staat in kolom B moet hij de formule nemen die er nu in staat, als er WIW staat in kolom B moet hij de Uren incl. ORT uitereken op het blad dienstenlijst. Ik neem aan dat dat via voorwaardelijke opmaak gaat, of moet de formule dan weer aangepast worden bij AK8:AO16?

Groeten,

Sandra

Bijlagen

Valt mij 1 ding direct op: er staan 5 weken klaar, terwijl sommige maanden 6 verschillende weeknummers kunnen bevatten (b.v Jan 2006).

En ik doe toch zo mijn best... :(

Ik zal ze weer even nakijken... Ik hoop dat je alleen de formules bedoeld in AK8-AO16...?

Hoi,

Misschien zie jij het sneller dan ik, maar volgens mij staan de formules goed. Het bestand dat ik had was inderdaad één regel anders, maar die formules heb ik daaraan aangepast. Ik kon de formules niet klakkeloos van je over kopiëren want dan ging hij verwijzen naar jouw document. Ik heb nu in ieder geval de formule goed door, erg goede leerschool. Tevens had ik ondertussen alweer wat werk verricht.

Maar...uiteraard zie ik nog lang niet alles, dus vertel me alsjeblieft als ik het niet goed heb gedaan... Want anders leer ik het ook weer verkeerd... Het valt allemaal niet mee...:p

Ja inderdaad die...... maar moeten die uren in AK8 t/m AO16 ook afhankelijk zijn van wel of geen WIW, of alleen de formules in kolom D??

Hoi,
Maar...uiteraard zie ik nog lang niet alles, dus vertel me alsjeblieft als ik het niet goed heb gedaan... Want anders leer ik het ook weer verkeerd... Het valt allemaal niet mee...:p
Er staan/stonden enkele $-tekens te veel in de formule. Hierdoor is het bij het kopieren naar de overige cellen fout gegaan.

Dank je wel :o

Volgens mij heeft kolom D er niets mee te maken, dat is gewoon ter informatie hoeveel uren iemand per week werkt.

Dus, de uren optelling is alleen afhankelijk van kolom B.

Dus....de week totalen (AK8 t/m AO32) moeten afhankelijk worden van de invoer in kolom B. Toch?

Ja, maar let op; kolom B wordt automatisch ingevuld indien een medewerker wordt ingevuld, dus dat is geen handmatige invoer...

Zie formules in kolom B.

Zet in AK8 volgende formule:
Code:
=($B8="WIW")*SOMPRODUCT(($F8:$AJ8=Dienstenlijst!$A$2:$A$12)*($F$5:$AJ$5=AK$7)*Dienstenlijst!$F$2:$F$12)+SOM.ALS(Rooster!$F$5:$AJ$5;Rooster!AK$7;Rooster!$F8:$AJ8)
In deze formule staan alle $-tekens goed.;) Hij is dus te kopieren naar de overige cellen.

Er is dus alleen $B8="WIW")* bijgekomen. Oftewel, als er in kolom B "WIW" staat dan resulteerd dat in een WAAR oftewel een 1, anders in een ONWAAR oftewel een 0.
Als B8 geen "WIW" is dan dan is de uitkomst van de hele somproduct dus 0(nul), alleen de som.als wordt dan berekent. En deze berekent alleen de gewone getallen.

edit: maw, Alleen als er WIW staat dan worden code's zoals A1, D3 en W2 meegenomen in de som.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank je wel, ik zal een bedankje in het rooster voor je opnemen, want zonder jou was het me nooit gelukt :thumb:

Ik zal rekening houden met de 6 weken. Ik zal een rij erbij maken. Dank je.

Groeten,

San

Tuurlijk was het wel gelukt, met hulp van een andere helper, of helemaal zelf (met vallen en opstaan). Ik vond het leuk dat ik je kon helpen, en dat je er wat van opgestoken hebt.
Succes met de 6e week.

Hoi,

Helaas...

Als ik de formule kopieer dan geeft hij bij een medewerker met WIW inderdaad uren, maar;

Hij geeft de verkeerde uren; moet van tabblad 'dienstenlijst' kolom I zijn. Indien ik een 'gewone' medewerker invul krijg ik 0...

Zie bijlage.

Vul in; cel; F8; A1
Medewerker 1 = gewone medewerker, dan krijg ik resultaat 0
Medewerker 2 = WIW, dan krijg ik resultaat 6.5 terwijl dat 9 moet zijn.

Eh..ja, sorry

Alles in dit rooster is aan elkaar gekoppeld...om het makkelijker te maken :rolleyes:

Ik dacht, ik kopieer die 6e week er 'even' bij, maar dat valt wel tegen... Daarom zei je, succes, haha.

Ik ga het proberen om er zelf achter te komen!

Ik ga slapen.

Tot morgen dan maar, hé. :)

Ik ga ook eerst ff maffen...morgen avond zal ik een poging wagen....

Of een andere helper moet me voor zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan