router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Elisa
He he, Speedtouch zit nu dus goed!
Nu verbind je Speed dus met je router en de router gaat in de pc.

Welk nummer moet je gebruiken om onder water te gaan? Weet je dat al. 192.168.1.01 of 10.0.0.138 en er is er nog eentje dacht ik. Dat weet Dennis misschien.

Vervolgens ga je die router instellen.
We gaan nu ineens te snel, denk ik. Misschien moet ik wel even op mijn beurt wachten, @Elisa. Nogmaals, je hebt zo te zien hetzelfde modem als @guevara.

Om toch even op bovenstaande te reageren:
Als op de pc of laptop niet kan worden geïnternet(zo had ik het dus vanaf het begin begrepen), maar er is wel een private ip op één der computers(of beide) toegekend, dan kun je via 10.0.0.138 dat ip in de dns host tabel name opnemen. Het modem bepaalt uiteidenlijk de doorgang naar de router en van daaruit naar de computers.

EDIT: Mocht dit alles niet gaan lukken(maar zover zijn wij nog niet), dan moet er een 'hack' op dat modem worden toegepast, maar zoiets mag hier niet worden besproken m.i.
(of is zo'n hack tegenwoordig niet meer nodig?)

Dennis.

Laatst bewerkt:
Het wordt allemaal een beetje modemmerig ;-) maar......
quevara heeft ons al die tijd met een usb'tje kunnen bereiken terwijl hij zat te tobben met die ethernet Router/modem van Speedtouch.
Van daar mijn he he, Speedtouch zit goed.
Omdat hij nu met dat modem verbinding heeft kan hij nu eindelijk de SideCom bereiken via het intypen van het adres.
want, die zal toch ook wel het een en ander ingevoerd moeten krijgen dacht ik.
Ga maar lekker verder. Jij weet meer van verbindingen dan ik ;)

Hack? Volgens mij is dat niet illegaal hoor in dit verband.
Dat zou uitgezocht moeten worden. Ik zou het eerst uitproberen hoe het nu loopt.

Wat ik eigenlijk niet begrijp.....het is al laat....waarom kon er op die Speedtouch poort niet een soort splitsing? Dan was die hele SideCom niet nodig geweest. geweest :confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
He he, Speedtouch zit nu dus goed!
Nu verbind je Speed dus met je router en de router gaat in de pc.

Welk nummer moet je gebruiken om onder water te gaan? Weet je dat al. 192.168.1.01 of 10.0.0.138 en er is er nog eentje dacht ik. Dat weet Dennis misschien.

Vervolgens ga je die router instellen.

elisa ik heb het allemaal gedaan maar het lukt nog steeds niet.
ik heb de modem met de router verbonden
daarna heb ik de router met de pc verbonden
en daarna de router ingesteld.
bij het test kreeg ik dezelfde foutmelding

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat je aangesloten hebt?

Heb je vervolgens weer het adres ingetypt van de router?

Heb je de instelling nagekeken of automatisch ingesteld?

Volgens Dennis moet het op een andere manier dus als je alles hierboven hebt gedaan en het is niet goed dan kan hij zijn ideetjes uitvoeren.

Maar..........volgens mij moet jij doodmoe zijn van al dat gevogel met die pc. Je kunt nog steeds internetten met die usb. Laat het nu maar even rusten.
Morgen zijn we allemaal weer fit en dan gaan we verder.
Is dat een idee? guevara en Dennis?

Geplaatst door Elisa
Jij weet meer van verbindingen dan ik ;)
Dat heb ik nooit beweerd, het probleem was anders al lang opgelost.
Geplaatst door Elisa

Hack? Volgens mij is dat niet illegaal hoor in dit verband.
Dat zou uitgezocht moeten worden. Ik zou het eerst uitproberen hoe het nu loopt.
Dat deed ik met telnet in het verleden. Ze hadden mij toegezegd 4 ip-adressen te kunnen krijgen, ik kreeg ze echter niet, dus vandaar.
Geplaatst door Elisa

Wat ik eigenlijk niet begrijp.....het is al laat....waarom kon er op die Speedtouch poort niet een soort splitsing? Dan was die hele SideCom niet nodig geweest. geweest :confused:
Of een hub gebruiken en met een internetsharingprograama op de laptop en de pc.
modem->hub-pc/laptop

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Bedoel je dat je aangesloten hebt?

Heb je vervolgens weer het adres ingetypt van de router?

Heb je de instelling nagekeken of automatisch ingesteld?

Volgens Dennis moet het op een andere manier dus als je alles hierboven hebt gedaan en het is niet goed dan kan hij zijn ideetjes uitvoeren.

Maar..........volgens mij moet jij doodmoe zijn van al dat gevogel met die pc. Je kunt nog steeds internetten met die usb. Laat het nu maar even rusten.
its your rules.
als jullie gaan slapen dan ga ik ook :)

de sitecom is nodig geweest omdat het draadloos is. op zon manier krijg ik wel een draadloze verbinding met mijn modem. omdat de modem bij de pc is hoef ik geen draadloze verbinding voor de pc dus maar een draadje. :)

Geplaatst door Elisa
Achterhaal wat het private-ip en je computernaa is van je pc is middels config /all
Dat private-ip en je computernaam voer je via http://10.0.0.138 in de dns host name tabel.
En probeer nu je browser te starten.
Geplaatst door Elisa
Ik vind dat een goed idee.

Dennis.

dennis ik ga je idee eerst uitproberen en dan ga ik slapen.

Geplaatst door guevara
dennis ik ga je idee eerst uitproberen en dan ga ik slapen.
Is goed, @guevara.
Ik slaap voorlopig nog niet, misschien ben ik wel tot 05:00 uur nog op. Alleen dat typen zal nog moeizamer gaan verlopen.

Dennis.

Ach ja natuurlijk, die draadloze verbinding voor de laptop. Ik zat weer in kabeltjes te denken.

Gebruikt SideCom 10.0.0.138? Even nakijken.

Ik ga naar bed heren. Ik heb slaap
Welterusten

Geplaatst door Elisa
Ach ja natuurlijk, die draadloze verbinding voor de laptop. Ik zat weer in kabeltjes te denken.
Juist. Maar ik had nog wat in petto.
Geplaatst door Elisa

Nee, 192.168.0.1, maar er moet in het modem in de dns host name table worden gewijzigd naar het ip van wat de laptop aangeeft.

Dennis.

dennis als ik ipconfig /all invoer dan zie ik nergens private ip. ik zie wel ip adress 192.168.0.2. dat heb ik dus ingevuld en hij deed het niet.

de hostname (comp1)
address(192.168.0.2)

dennis ik kan het niet meer. ik ga slapen en zie je morgen.
bedankt voor je tijd en welterusten.

Geplaatst door Elisa

Ik ga naar bed heren. Ik heb slaap
Welterusten

welterusten elisa.

Welterusten, @guevara.

Dennis.

Nog even snel, maar dat is voor morgen: Graag de volledige uitvoer van dat commando hier tonen a.u.b.

heel goede mogen elisa dennis
guevara is weer klaar voor de strijd:D

LOL, kom maar op!

Kijk eerst even naar de medeling van Upsidaisy. Je moest op iets letten. Heb je daar rekening mee gehouden?

hi elisa
ik kon niet meer vanaf mn account reageren dus heb ik een nieuwe account gemaakt.

Geplaatst door Elisa
LOL, kom maar op!

Kijk eerst even naar de medeling van Upsidaisy. Je moest op iets letten. Heb je daar rekening mee gehouden?

ik had wat meer uitleg van upsidaisy om haar suggestie uit te voeren. ik kon het geval waarover ze het had niet vinden dus ik wacht nog even af. als jij begrijpt wat ze precies bedoelt dan wil ik het uitleg graag horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan