router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou je nu de computernaam(hostname) comp1 en het private-ip 10.0.0.2 in het modem bij 'Dns hostname tabel'(bij mij heet het zo) willen invoeren? Omdat je niet naar 10.0.0.138 kunt pingen, dan moet je je pc direct met het modem verbinden, dus zonder de tussenkomst v.d. router. Eenmaal ingevoerd, sluit de router weer aan en geef weer de ping opdracht(ping 10.0.0.138)

Dennis.

Oke. Het enige probleem dat nu moet worden opgelost is, dat naar 10.0.0.138 gepingd kan worden. Zo te zien heb ik toch weinig verstand van.

Even over mij eigen situatie hier thuis alles werkt gewoon goed:

Ik kan zowel naar mijn modem als mijn router pingen, respectievelijk met 10.0.0.138 en 10.0.0.140

Sorry guevara, zal even verder kijken. Ben ook hier even aan het testen hoe het ook anders kan.

Dennis.

guervara, zou je in je modem willen zien of DHCP enabled is? Zo nee, zet hem dan op enabled. Restart je pc en voer de ping opdracht (ping 10.0.0.138)weer opnieuw uit.

Dennis.

guevara, toch vind ik het heel vreemd dat je niet naar 10.0.0.138(je modem) kunt pingen. Je router heeft nu het ip 10.0.0.140 gekregen, dat had bijvoorbeeld ook 10.0.0.139 kunnen zijn, dan nog zou het naar je modem kunnen worden gepingd. Er moet toch iets aan de instelling v.h. modem niet goed zijn. De standaardgateway(in dit geval is het modem zelf en niet de router) had bij de uitvoer van ipconfig/all 10.0.0.138 moeten zijn.

Als het pingen naar 10.0.0.138 zou lukken, dan is je standaardgateway-ip na het uitvoeren van ipconfig/all ook 10.0.0.138 moeten zijn. Toch wordt dit als 10.0.0.140 weergegeven.

Probeer even handmatig via Eigenschappen van je netwerkkaart de waarden 10.0.0.2(ip), 255.255.255.0(subnetmak), 10.0.0.138(standaardgateway) en voor het 1e DNS ook 10.0.0.138 in te vullen. En geef 'herstellen' via het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm. Ik geb dit bij mij thuis ook even uitgevoerd en dat werkt gewoon goed.

Dennis.

Geplaatst door guevara1
in mijn modem bij dns host name table stond al comp1 10.0.0.2
kijk maar weer op
http://pg.photos.yahoo.com/ph/guevara_helpmij/my_photos
Heb iets over het hoofd gezien. Je zou bij SpeedTouch eventueel 10.0.0.138 kunnen invullen.

Ik wacht even.

EDIT: Eigenlijk hoeft dit niet eens, want bij plaatje dhcp-4 staat de standaardgateway al op 10.0.0.138. Je zou eigenlijk nu al kunnen internetten, zou ik zeggen.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Ik citeer mijzelf.
Geplaatst door DENNIS90
guevara, toch vind ik het heel vreemd dat je niet naar 10.0.0.138(je modem) kunt pingen. Je router heeft nu het ip 10.0.0.140 gekregen, dat had bijvoorbeeld ook 10.0.0.139 kunnen zijn, dan nog zou het naar je modem kunnen worden gepingd. Er moet toch iets aan de instelling v.h. modem niet goed zijn. De standaardgateway(in dit geval is het modem zelf en niet de router) had bij de uitvoer van ipconfig/all 10.0.0.138 moeten zijn.

Als het pingen naar 10.0.0.138 zou lukken, dan is je standaardgateway-ip na het uitvoeren van ipconfig/all ook 10.0.0.138 moeten zijn. Toch wordt dit als 10.0.0.140 weergegeven.

Probeer even handmatig via Eigenschappen van je netwerkkaart de waarden 10.0.0.2(ip), 255.255.255.0(subnetmak), 10.0.0.138(standaardgateway) en voor het 1e DNS ook 10.0.0.138 in te vullen. En geef 'herstellen' via het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm. Ik geb dit bij mij thuis ook even uitgevoerd en dat werkt gewoon goed.

Dennis.
en het gaat voornamelijk om dit gedeelte:

Zet de dhcp van je router op disabled. En geef ipconfig/all. als de standaardgateway 10.0.0.138 is, dan zou je moeten kunnen internetten.

Ik ben even weg, en vrees dat ik pas over ruim een half uur pas terug ben.

Dennis.

dennis ik heb de dhcp server van de router uitgezet. en geprobeerd te pingen naar de modem dat is niet gelukt.

standaard gateway ip is nog steeds 10.0.0.140

Heb je na het disablen ook al op 'herstellen' geklikt. Dat doe je door een rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm te geven en hierna op 'herstellen' te klikken.

Dennis.

quevara, heb je nog gekeken wat nou met dat accespoint bedoelt wordt waar je een ip nummer in moet geven in de range van het modem?
Kon je iets ontdekken i.v.m. dat accespoint?

Beetje uitleg HIER

Geplaatst door DENNIS90
Heb je na het disablen ook al op 'herstellen' geklikt. Dat doe je door een rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder v.h. beeldscherm te geven en hierna op 'herstellen' te klikken.

Dennis.

ik kan niet meer op de router inloggen. op de modem kan ik zowizo niet inloggen.

bij het herstellen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding:
de volgende stappen van de reparatie zijn mislukt:
het ip adres wordt vernieuwd.
de arp cache leegmaken

neem contact op met de netwerkbeheerder of isp.

Geplaatst door Elisa
quevara, heb je nog gekeken wat nou met dat accespoint bedoelt wordt waar je een ip nummer in moet geven in de range van het modem?
Kon je iets ontdekken i.v.m. dat accespoint?

Beetje uitleg HIER

ja daarom heb ik het ip van de router veranderd naar 10.0.0.140

Geplaatst door guevara1
ik kan niet meer op de router inloggen. op de modem kan ik zowizo niet inloggen.
Beide voor ruim een halve minuut uit te zetten en hierna weer aan te zetten.

EDIT: Dat weet je ongetwijfeld ook, dat je je pc direct met het modem moet verbinden om het te kunnen inloggen, want via de router ging het toch al niet.

En nogmaals, ik gebruik ook 10.0.0.138 als gateway(modem) en dit gaat naar de router waarvan het ip ik in het begin(tijdens de aanschaf) naar 10.0.0.140 heb gezet. Bij mij is het resultaat van ipconfig/all de gateway/dns 10.0.0.138, subnetmask 255.255.255.0 en private-ip 10.0.0.3. Ik heb zelf nog tussen de 2 pc-s voorlopig een hub geplaatst(heb ik geen langere utp-kabel op dit moment) en één v.d. pc's heeft zelf een usb-netwerkkaart en dit alles (3 pc's en 2 laptops) kan draadloos werken zonder problemen. Via de kabel is even tijdelijk.

Dennis.

Laatst bewerkt:
in het begin (waarschijnlijk voordat ik de ip van de router heb veranderd ) kon ik wel op de router en de modem inloggen.

Geplaatst door guevara1
in het begin (waarschijnlijk voordat ik de ip van de router heb veranderd ) kon ik wel op de router en de modem inloggen.
Anders even naar de standaard waarden(defaults) terug te zetten door het modem te resetten. Er zit een gaatje(ik weet niet of bij je modem ook zo is) en in dat gaatje zit er een pinnetje dat voor ruim 10 seconde moet worden ingedrukt en het hierna weer los te laten. Je kunt dat met de router ook eventueel doen, het resetten naar de standaardwaarden.

Dennis.

guevara,

Als je tenminste nog tijd hebt zou je toch even het volgende moeten gaan doen:

De alleereerste keer kon zowel naar het modem als de router worden gepingd. Het ip v.d. router was eerst 192.168.1.1
Met dat ip was het resultaat van ipconfig/all van de standaardgateway 10.0.0.138, dat betekent dat het modem via de router werd benaderd, dit heeft precies hetzelde effect als wij de router even buiten beschouwing laten(router wordt dan niet gebruikt), maar toch was het tot stand brengen v.e. internetverbinding niet mogelijk geweest, vind het zo vreemd(lees: ik weet dus niet veel) eigenlijk.

Eigenlijk zouden wij naar die status terug moeten gaan. Zodara je die weer hebt, dan kun je de gegevens van je private-ip, gateway, dns en subnetmask handmatig invoeren. Dat gaat via de eigenschappen van je netwerkverbinding en dan via de eigenschappen van Internet-protocol(TCP/IP) de 2e en 3e cirkeltje te selecteren.

Ik vind het erg voor jou(iemand v.d. wal in de sloot helpen). Misschien laat ik het hierbij voorlopig.

Dennis.

Laatst bewerkt:
dennis het doet t wel
ik heb de router terug gezet naar de defaults en nu opeens doet ie het wel
ik kan heb de kabels en zo 10 keer gechekt en het klopt gewoon.
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssssssss

Niet te vroeg juichen eer de beer geschoten is.
Wat doet het? Heb je verbinding? leg uit a.u.b.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan