router (sitecom wl-025) + speedtouch 510

Status
Niet open voor verdere reacties.
dennis hier is het

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: comp1
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-BF-1B-CF-42
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 9 april 2005 21:54:06

Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 9 april 2005 23:54:06

Laatst bewerkt:
Geplaatst door upsidaisy

@guevara:Zorg dat je Acces Point een zelf Ip krijgt als de range van je Speedtouch anders gaat het niet lukken.Op het forum staat een vergelijkbaar geval beschreven.

upsidaisy ik kon dat vergelijkbaare geval niet vinden. kan je aub een link plaatsen?

Laatst bewerkt:
guevara,

In mijn vorig bericht heb ik een typfout gemaakt, die heb ik inmiddels veranderd. Je kunt het daarom niet weten dat ik 10.0.0.138 bedoelde i.p.v. 10.0.0.1

Zou je dan nog een keer willen uitvoeren? En sorry voor het ongemak.

ping -a 10.0.0.138 > c:\bestand3.txt

Dennis.

PS. Ik voel mij niet zo bepaald lekker vandaag, typ ook zeer moeizaam.

dennis hier is het

Pingen naar 10.0.0.138 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 10.0.0.138: bytes=32 tijd=3 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 10.0.0.138:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van ‚‚n bewerking in milliseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Gemiddelde = 3ms

Ja, het gaat niet erg snel met mij. Je zou toch een internetverbinding moeten hebben nu.

Zou je in IE het volgende willen doen?

Extra/Internet-opties/Geavanceerd

Staat er een vinkje bij 'Nooit een verbinding kiezen'?

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Zou je in IE het volgende willen doen?
Extra/Internet-opties/Geavanceerd
Staat er een vinkje bij 'Nooit een verbinding kiezen'?
Dennis.

ik kon het niet bij geavanceerd vinden maar bij verbindingen. de verbindingen lijst was leeg waardoor alle drie opties (nooit een verbinding kiezen en de andere twee) grijs waren

Ja, mijn fout. Na 'Geavanceerd' volgt 'Verbindingen'. Vergat dat erbij te vermelden, sorry.

Zou je je router zodanig willen instellen zodat het van buitenaf kan worden bediend en ik daar mag inkomen om zo naar de instellingen te mogen zien? Daarvoor heb ik het password van de router nodig. Als je dat wilt kun je mij dat password via mijn Hotmail e-mail adres doorgeven. Je kunt verder op mij vertrouwen, het is trouwens niet de 1e keer dat ik zoiets doe.

Waar zijn trouwens de andere 2 gebleven?

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
Ja, mijn fout. Na 'Geavanceerd' volgt 'Verbindingen'. Vergat dat erbij te vermelden, sorry.

Zou je je router zodanig willen instellen zodat het van buitenaf kan worden bediend en ik daar mag inkomen om zo naar de instellingen te mogen zien? Daarvoor heb ik het password van de router nodig. Als je dat wilt kun je mij dat password via mijn Hotmail e-mail adres doorgeven. Je kunt verder op mij vertrouwen, het is trouwens niet de 1e keer dat ik zoiets doe.

(zodra je het hebt, dan verwijder ik mijn e-mail adres, zelf ben ik geen voorstander om zoiets te doen)

Waar zijn trouwens de andere 2 gebleven?

Dennis.
dennis hoe kan het instellen zodat jij daarop mag inkomen?
ik heb je email dus je kan het verwijderen

Door op onderstaande te klikken.

http://192.168.0.1

Maar als het goed is, weet je dit al. Je hebt toch al eerder enige instellingen moeten plegen?

Ben even vergeten in welk menu je daar moet zijn. Je hoort nog van mij.

Dennis.

Wacht maar even, even iets anders:

Typ http://10.0.0.138

En klik op de knop DNS, en zie je bij 'Dns hostname table' het ip-adres 10.0.0.150 staan en ook de daaraan gerelateerde de computernaam comp1?

Dennis.

Aha, iedereen heeft elkaar weer gevonden zie ik :-)
Het modem was dus toch weer een router en Upsidaisy is een kei op Speedtouch gebied.
Je maait zowel Dennis als mij dus geen gras voor de voeten weg :)
We zaten al met smart op je te wachten Upsidaisy ;)

guevara, als jouw speedtouch hetzelfde is als de mijne dan kun je de boel toch helemaal automatisch op laten zetten?

10.0.0.138/kies voor advanced en dan easy setup.

Geplaatst door Elisa
guevara, als jouw speedtouch hetzelfde is als de mijne dan kun je de boel toch helemaal automatisch op laten zetten?

10.0.0.138/kies voor advanced en dan easy setup.
ik heb dat gedaan en ik moest een wizard doorlopen dat staat er allemaal hieronder. nu doet de modem het niet meer gellukkig heb ik mijn usb modem nog dus ik zit daarmee te internetten. maar ik heb er alle verterouwen in jullie.

de wizard:

1.
Service Selection
You need to select the service you want to connect to.

routed pppoe dhcp napt
routed pppoa dhcp napt
bridged ethernet

ik heb de pppoe gekozen

2.Routed PPPoE Packet Service
Specify the details of the Routed PPPoE Packet Service. All information should be provided by your ISP.

vpi/vci 8.35
auto configured is aangevinkt

3.PPP Account Settings
Specify the details of the Routed PPP Account. All information should be provided by your ISP.

User Name: guevara@adsl-surfen
Enter your Internet connection user name.
Password:*******
Enter your Internet connection password.
Access Concentrator: ?????????????????
Enter the PPPoE Access Concentrator Name.
Service Name:???????????????????
Enter the PPPoE Service Name.

Device:
Name SpeedTouch 510
Serial # 0442EGFJG

Device Configuration:
Region World
Provider Basic
Service Routed PPPoE - DHCP - NAPT
Description Routed PPPoE Packet Service configuration using always-on session connectivity.

Routed PPPoE Packet Service:
VPI/VCI 8.35
Auto-configured active

PPP Account Settings:
User Name guevara@adsl-surfen
Password ********
Access Concentrator
Service Name

SpeedTouch Security:
User Name guevara
Password ********

ik weet niet wat de Access Concentrator is en wat de Service Name is.
wat denken jullie

Geplaatst door DENNIS90

Typ http://10.0.0.138
En klik op de knop DNS, en zie je bij 'Dns hostname table' het ip-adres 10.0.0.150 staan en ook de daaraan gerelateerde de computernaam comp1?
Dennis.
ik zie in de tabel comp1 staan maar de ip is 10.0.0.1

Dan wijzig je dat naar 10.0.0.150, want op de pc waar niet kan worden geïnternet staat dat ip-adres vermeld ten tijde dat je het commando ipconfig/all gaf.

Ben zo terug, moet heel even weg.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door DENNIS90
Dan wijzig je dat naar 10.0.0.150, want op de pc waar niet kan worden geïnternet staat dat ip-adres vermeld ten tijde dat je het commando ipconfig/all gaf.

Ben zo terug, moet heel even weg.

Dennis.

dennis eigenlijk ben ik de hele tijd met maar een pc bezig. door de modem direkt met de pc aan te sluiten kreeg ik internet op de pc.
nu ik wat verandering heb gebracht in de configuratie van de modem gebruik ik een usbmodem om op het internet te komen.

moet ik het nog steeds wijzigen naar 10.0.0.150?

Ik moest PppoA invullen. Wil je dat even controleren? Vpi/vci moest ik wijzigen in 8.48 met de setup.

Vroeger met een usb modem was het trouwens PPPoE.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door guevara
nu ik wat verandering heb gebracht in de configuratie van de modem gebruik ik een usbmodem om op het internet te komen.
Nu volg ik het even niet.
Even resumeren:
Zojuist heb je m.b.v. de wizard je modem geprobeerd te herconfigureren, maar dat mislukte. Je gebruikt nu een ander(usb) modem om hier op Helpmij te kunnen zijn.
Mijn vraag is nu: Kun je niet eerst beter dat andere modem naar de oude instellingen terugbrengen, of wil je toch het usb-modem dat je nu gebruikt als uitganspunt nemen voor de verdere uitleg en ook zodat je met je laptop kunt internetten?

Is de situatie nu usb-modem naar router en vanaf de router naar de pc en laptop? Dit wil ik(wij) toch even graag weten.

EDIT: Ik zie dat @Elisa inmiddels ook gereageerd heeft. Misschien is het beter dat ik nu even afwacht, want ik spreek meer uit ervaring in het verleden, maar zo te zien heeft @Elisa hetzelfde modem als jij.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ik moest PppoA invullen. Wil je dat even controleren? Vpi/vci moest ik wijzigen in 8.48 met de setup.

Vroeger met een usb modem was het trouwens PPPoE.
toen ik pppoe gekozen had brandde het @knopje even groen en even oranje. en kon ik niet internetten als ik de modem direct met de pc verbond.
nu ik pppoa en 8.48 heb gekozen .
brandt het @ knopje op de modem de hele tijd groen. ik kan ook een internetten (als ik de modem direct op de pc verbind)

het internetten met de router lukt nog steeds niet.

Geplaatst door DENNIS90

Nu volg ik het even niet.
Even resumeren:
Zojuist heb je m.b.v. de wizard je modem geprobeerd te herconfigureren, maar dat mislukte. Je gebruikt nu een ander(usb) modem om hier op Helpmij te kunnen zijn.
Mijn vraag is nu: Kun je niet eerst beter dat andere modem naar de oude instellingen terugbrengen, of wil je toch het usb-modem dat je nu gebruikt als uitganspunt nemen voor de verdere uitleg en ook zodat je met je laptop kunt internetten?

Is de situatie nu usb-modem naar router en vanaf de router naar de pc en laptop? Dit wil ik(wij) toch even graag weten.

EDIT: Ik zie dat @Elisa inmiddels ook gereageerd heeft. Misschien is het beter dat ik nu even afwacht, want ik spreek meer uit ervaring in het verleden, maar zo te zien heeft @Elisa hetzelfde modem als jij.

Dennis.

ik heb nu werkende ethernet modem.
de usb modem was direct aangesloten op de pc.

He he, Speedtouch zit nu dus goed!
Nu verbind je Speed dus met je router en de router gaat in de pc.

Welk nummer moet je gebruiken om onder water te gaan? Weet je dat al. 192.168.1.01 of 10.0.0.138 en er is er nog eentje dacht ik. Dat weet Dennis misschien.

Vervolgens ga je die router instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan