Schatting aan uren voor bouwen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jootje13

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Hoi,

Ik moet een schatting maken hoeveel uur een website bouwer bezig is met heb bouwen van een website met de volgende specificaties:

Upload/download functionaliteit (8 uur)
Autorisatie, website is alleen toegangkelijk voor geregistreerde gebruikers (8 uur)
Database met gegevens die vanuit excel spreadsheet worden gevuld (20 uur)
Controles inbouwen in database (8 uur)
Automatisch verwerken van Excel spreadsheets (12 uur)
website moet Browser onafhankelijk zijn (4 uur)
Presentatie gegevens (in tabel/grafiek) (32 uur)
Plattegrond met de lokatie van een aantal vastgestelde locaties – via google maps (8 uur)

Ik heb wel ervaring met programmering maar niet zo zeer met websites. De te ontwerpen database is niet zo complex.
Mijn ruwe schatting is dat het zo'n 100 uur kost. Kan iemand mij adviseren of ik het goed geschat heb. Ik hoop op een reactie.

Alvast bedankt
J.

Hoi,

Ik moet een schatting maken hoeveel uur een website bouwer bezig is met heb bouwen van een website met de volgende specificaties:

Autorisatie, website is alleen toegangkelijk voor geregistreerde gebruikers (8 uur)
Database met gegevens die vanuit excel spreadsheet worden gevuld (20 uur)
Controles inbouwen in database (8 uur)
Automatisch verwerken van Excel spreadsheets (12 uur)
website moet Browser onafhankelijk zijn (4 uur)
Presentatie gegevens (in tabel/grafiek) (32 uur)
Plattegrond met de lokatie van een aantal vastgestelde locaties – via google maps (8 uur)

Ik heb wel ervaring met programmering maar niet zo zeer met websites. De te ontwerpen database is niet zo complex.
Mijn ruwe schatting is dat het zo'n 100 uur kost. Kan iemand mij adviseren of ik het goed geschat heb. Ik hoop op een reactie.

Alvast bedankt
J.

Database met gegevens die vanuit excel spreadsheet worden gevuld (22 uur)
Controles inbouwen in database (10 uur)
Automatisch verwerken van Excel spreadsheets (10 uur)
website moet Browser onafhankelijk zijn (6 uur)
Presentatie gegevens (in tabel/grafiek) (36 uur)
Plattegrond met de lokatie van een aantal vastgestelde locaties – via google maps (6 uur)
Overig (10 uur)

ik zou er wel wat meer voor tellen

120 uur

Dit is echt totaal afhankelijk van je programmeer-ervaring.

Als ik zie dat je voor de presentatie van gegevens 32 uur uittrekt, dan vind ik dat toch wel vrij veel... 10 uur om controles in te bouwen in een database? Plattegrond moet ook niet zoveel tijd kosten, aangezien de locaties bekend zijn.

Maar andere zaken kunnen juist weer meer tijd kosten dan je aangeeft. Dat is vantevoren vaak heel lastig te schatten. Maar aangezien je zegt hoeveel uur een website bouwer bezig is, neem ik aan dat dat iemand met flink wat ervaring is. Waarom vraag je diegene dan niet gewoon?

Een Excel-sheet kun je exporteren als CSV.

Met PHP kun je eenvoudig CSV's importeren en verwerken.

Dus het "Database met gegevens die vanuit excel spreadsheet worden gevuld" zou ik niet op 20 uur zetten, dat is hooguit 3 uur bouwen (inclusief debugging) en een paar uurtjes Excel-sheets exporteren en laten verwerken.

Als je dat handmatig wilt gaan doen kost het je wel 20 uur

Zoals ErikBooy007 al aangeeft: het is afhankelijk van ervaring.

Met Google Maps heb ik vaak genoeg gewerkt dus dat is binnen een uurtje wel gepiept.
Ook voor iemand die nieuw met GM is zal het hooguit een uur of 3 kosten om een kaartje te krijgen met markers.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.. hier kan ik wat mee.

Gr.
J.

Database met gegevens die vanuit excel spreadsheet worden gevuld (22 uur)
Controles inbouwen in database (10 uur)
Automatisch verwerken van Excel spreadsheets (10 uur)
website moet Browser onafhankelijk zijn (6 uur)
Presentatie gegevens (in tabel/grafiek) (36 uur)
Plattegrond met de lokatie van een aantal vastgestelde locaties – via google maps (6 uur)
Overig (10 uur)

ik zou er wel wat meer voor tellen

120 uur

Ik begrijp werkelijk niet waarop je dit baseert, gezien je andere topics. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan