Schijf formatteren met paritie NTFS lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ja. Maar dan wel NA een reboot met die 98SE disk.

Er staat dan op je scherm:

a:

daarachter type je

format c:

Nou, harde schijf is geformatteerd. Heb XP cd erin,

Alleen weet ik nu niet welke letter de cd-drive is. Ik heb een cd en een brander.

Hoe kom ik erachter welke letter het wel is? normaal was het zo:

E: CDROM
D: CD BURNER
A: FLOPPY
C: HARD DISK

Maar als ik nu in de DOS-MODE(verder kom ik niet) E: invoer:
<b>Kan schijf niet vinden
Wilt u:
Afbreken, Opnieuw Proberen, Mislukt</b>

Bij C zegt-ie dat er 19 gb vrij is
In D: zitten allemaal bestanden(terwijl de brander leeg is van cd's)

:(

Je hoeft zelf geen letter op te geven.............
Machine uitzetten, XP CD erin en dan pas aanzetten.

Geplaatst door gast0225
Je hoeft zelf geen letter op te geven.............
Machine uitzetten, XP CD erin en dan pas aanzetten.

Heb gedaan. XP cd erin, floppy eruit. en dan....:

<b>BOOT FAILURE
INSERT BOOT DISKETTE INTO A:</b>

Ik heb alleen opstardiskette van 98 en een installatie cd van Xp prof.

Ik kan ook niet via www.bootdisks.com de xp versie op een diskette zetten omdat de computer waar ik nu op zit geen floppy-drive heeft.

gr,
Martijn

Formateer vooraf de D nog even, dan weet je zeker dat je alleen maar lege schijven hebt.

De diskette moet NIET in de A drive als je de CD van XP in de CD lade hebt zitten en de stroom erop zet.

Geplaatst door gast0225
De diskette moet NIET in de A drive als je de CD van XP in de CD lade hebt zitten en de stroom erop zet.

Hier Birdy weer even in de strijd: Martijn zit boven, ik beneden, en roep je antwoorden door.........

Wat hoor ik van boven :o "als hij de D wil formatteren dan wordt het niet ondersteund"
en als hij opstart via cd zonder diskette dan komt boot failure

Trouwens: wát een geduld hebben jullie zeg, de hele dag al. En wat zóu het prachtig zijn als het allemaal werkt............... de aanhouder wint :thumb:

Geplaatst door Birdyy

Hier Birdy weer even in de strijd: Martijn zit boven, ik beneden, en roep je antwoorden door.........

Wat hoor ik van boven :o "als hij de D wil formatteren dan wordt het niet ondersteund"
en als hij opstart via cd zonder diskette dan komt boot failure

Trouwens: wát een geduld hebben jullie zeg, de hele dag al. En wat zóu het prachtig zijn als het allemaal werkt............... de aanhouder wint :thumb:

Vervolg:
de pc herkent de cd-drive niet; er staat op de cd wel setup.exe (even gecheckt op deze computer die het wel doet), maar op die van Martijn wordt het niet herkend

Geplaatst door Birdyy

Vervolg:
de pc herkent de cd-drive niet; er staat op de cd wel setup.exe (even gecheckt op deze computer die het wel doet), maar op die van Martijn wordt het niet herkend

Vervolg op vervolg:
Niets doet het! Eindelijk is de harde schijf geformat, kunnen we nog niet verder............:confused:
Wat ik er nu van begrijp is dat we eigenlijk een opstart-cd-rom nodig hebben voor windows XP professional, of een opstart-diskette. Is dat ergens te downloaden???

// Martijn: Zij wist niet van het bestaan van Bootdisk.com :p Maar als ik de bootdiskette erin doe, gaat hij zoeken naar een .dll-bestand in de system32 map, en ja: die is weg!

Andere manier maybe?

Laatst bewerkt:
Als je een systeem hebt dat geheel is geformatteerd (alle hdd's en alle partities) dan is het een kwestie van CD erin (XP) en starten maar. Je hebt dus geen aparte CD nodig / diskette nodig om XP te booten!

Het MOET werken met de XP CD.

Er zijn slechts 2 dingen die ik kan bedenken waarom een XP CD in een CD drive niet wil booten:

de CD zelf is vuil / beschadigd OF
het CD station is naar de kl**ten.

Er gemakshalve van uitgaande dat de rest allemaal is gelukt:

booten in het bios staat correct,
de schijf / schijven zijn zonder foutmeldingen geformatteerd, m.a.w. ze zijn gereed om (installatie) data te ontvangen?

PS. je drukt tijdens de eerste momenten (als die boodschap in beeld komt), toch WEL op een willekeurige toets hoop ik ??? Anders wordt getracht vanaf hdd op te starten en dat kan immers niet meer, want die is geformatteerd................!!!!!! met als resultaat een bootfailure melding !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat ook nog een optie kan zijn waarom het e.e.a. niet werkt is de volgende :

als je niet de goede 98 bootdisk hebt gedownload (dus een echte 98SE) bestaat de kans dat er geen cd ondersteuning mee wordt geboot bij het booten. Dit resulteert erin dat de pc niet weet dat er een cd station aanwezig is met daaraan gekoppeld een foutmelding zoals bijvoorbeeld een bootfailure. De pc kan immers het CD station dan niet lezen omdat de pc niet weet dat het station bestaat.

Je moet booten met cd ondersteunende 98SE. Voor zover ik weet hebben alle versies van 98SE de cd ondersteuning aan boord, maar 100% zeker weten doe ik dat niet.

Geplaatst door gast0225
als je niet de goede 98 bootdisk hebt gedownload (dus een echte 98SE) bestaat de kans dat er geen cd ondersteuning mee wordt geboot bij het booten.
Ik kan kiezen tussen met en zonder cd ondersteuning.. dus ja het is er wel

Dan rest mij nog maar 1 opmerking :

als je ales goed hebt staan, bios etc. en de schijf / schijven zijn geformatteerd dan MOET je kunnen booten met de XP CD.

als je ales goed hebt staan, bios etc. en de schijf / schijven zijn geformatteerd dan MOET je kunnen booten met de XP CD

Tenzij het een kopie is die niet bootable is natuurlijk ;)

na alle moeite van replays posten mag ik idd. hopen dat DAT ook in orde is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gezien de mega honourable stelling ten opzichte van illie software willen sommige mensen dat nog wel eens verzwijgen. :rolleyes:

ja, maar dan, pfffffffff

Ik kan geen enkele technische reden meer verzinnen waarom XP niet zou willen booten, tenzij wat jij zegt nog een optie is.......................

Birdyy ?????????????

het is een legale versie van XP prof.!!!
is het niet zo dat die altijd bootable zijn????

Daarom snap ik er langzamerhand geen tierelier meer van..................

Technisch lijkt alles ok dus Windows moet booten..........................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan