Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou het waar wezen?? Door: Wil Coumans (7 augustus 2004)

Service Pack 2 is dan toch klaar
Uitlevering begint komende week Nieuws van zelfde datum:
Het eigenlijk al in juli van dit jaar verwachte Service Pack 2 voor Windows XP is dan toch klaar. De definitieve versie is verstuurd aan de CD-bakkers en zal binnenkort via Windows Update geïnstalleerd kunnen worden door de gebruikers van dat Windows XP.

Microsoft verwacht dat het de komende 2 maanden erg druk zal worden op Windows Update. De softwaremaker gaat er van uit dat zo'n 100 miljoen gebruikers zullen proberen om hun bedrijfssysteem via Windows Update bij te werken. Wie geen zin heeft in het downloaden van de update, die een grootte zal hebben van 80 tot 270 megabyte, krijgt ook de kans om Service Pack 2 op CD-ROM te bestellen.

De pagina voor het bestellen van die CD-ROM was al even 'in de lucht' maar is inmiddels alweer door Microsoft verwijderd. Wel kunnen we op die pagina al iets afleiden over de datum waarop we Service Pack 2 kunnen bestellen op CD-ROM. Op het bestelformulier stond als datum voor de Engelstalige versie 25 augustus genoemd. Europa is vanaf 1 september aan de beurt waarbij voor Nederland de datum van 8 september werd genoemd.

Op welke dag komende week het Nederlandstalige Service Pack 2 beschikbaar zal komen op Windows Update is nog niet bekend. Gewoon even Breekpunt in de gaten houden dus...

Sorry Gezina, ik heb dat over het hoofd gezien.

Uit een artikel op theinquirer.net: IBM raad iig haar werknemers af om SP2 te installeren. Veel IBM-programma's moeten nog worden uitgetest en aangepast om goed te kunnen draaien onder SP2. Ook meldt IBM dat sommige belangrijke zakelijke toepassingen al conflicten veroorzaken en dat daarvoor een aangepaste versie van SP2 wordt uitgegeven.
--------------------------------------------------------------
Ook security.nl komt met bovenstaand artikel: Het nieuws over Service Pack 2 blijft binnenstromen. Volgens The Inquirer is de update al via de MSDN subscription pagina te downloaden en zou die vandaag in het "download centrum" verschijnen. Sommige klanten kunnen Service Pack 2 op dinsdag als "kritieke update" via de Windows Update functie downloaden. Op 25 augustus zal de update aan iedereen beschikbaar worden gesteld en kan men ook de CD met Service Pack 2 bestellen. Het aantal downloads zal tot 25 augustus beperkt worden tot 2,5 miljoen per dag. IBM heeft haar werknemers via het intranet gewaarschuwd om Service Pack 2 niet te downloaden. Big Blue wil eerst uitvoerig al haar web applicaties testen en aanpassen. Een aantal bedrijfskritieke applicaties zou namelijk niet goed met SP2 werken.

Neowin biedt verschillende locaties waar Service Pack 2 gedownload kan worden.

Laatst bewerkt:
Plaatje van nu.nl

De pleister op de wonde.

img.db

Geplaatst door XP_PC
EN en DU. Nu nog even wachten op NL :).

Tja......ik ken er meer die daarop zullen moeten w888.

Daarom installeer ik nooit een NL OS. Patches en SP's komen daarvoor altijd later uit.

Geplaatst door Skywalker

Tja......ik ken er meer die daarop zullen moeten w888.

Daarom installeer ik nooit een NL OS. Patches en SP's komen daarvoor altijd later uit.

Dat is waar. Maar hoe sneller je bent hoe sneller je de bugs zal hebben ook ben ik bang :p.

Geplaatst door XP_PC

Dat is waar. Maar hoe sneller je bent hoe sneller je de bugs zal hebben ook ben ik bang :p.

Daar ben ik niet zo bang voor. Dan zet ik gewoon mijn image/backup terug

Gezina ik heb ook jou site gelezen .Door: Wil Coumans (10 augustus 2004), moet je PACK2 nou wel of niet installeren, of moeten we nog wachten?

Service Pack 2: het downloaden kan beginnen
Update beschikbaar in Engelse taal Nieuws van vandaag:
Het inmiddels veelbesproken updatepakket Service Pack 2 voor Windows XP staat per direct bij Microsoft beschikbaar voor download. Helaas zijn op dit moment alleen de Engelstalige en de Duitstalige versie af te halen. Het is nog steeds niet bekend wanneer we de Nederlandstalige versie mogen verwachten.

Het Engelstalige Service Pack 2 staat klaar als netwerkinstallatiepakket en heeft een grootte van zo'n 270 megabyte. Deze versie is niet alleen geschikt voor netwerkbeheerders maar ook voor gebruikers van de Engelstalige Windows XP die later hun systeem opnieuw willen installeren en geen zin hebben om dan nogmaals het hele Service Pack via Windows Update binnen te halen.

Voor de duidelijkheid: de Engelstalige en Duitstalige versies van Service Pack 2 die nu beschikbaar zijn mag u onder geen voorwaarde installeren over een Nederlandstalige Windows XP. Nederland zal nog even moeten wachten.

Relevante lynx
• Microsoft
• Download Engelstalig Service Pack 2

De Nederlandse versie is er nog niet, dus ligt het er aan welke taal-versie je hebt. Indien Engels, dan zou ik eerst een backup maken, net als wat Skywalker heeft gedaan. Heel binnenkort komt SP2 via liveupdate binnen. Ik persoonlijk wacht er nog even mee, kat uit de boom kijken en zo.

Geplaatst door gezina
De Nederlandse versie is er nog niet, dus ligt het er aan welke taal-versie je hebt. Indien Engels, dan zou ik eerst een backup maken, net als wat Skywalker heeft gedaan. Heel binnenkort komt SP2 via liveupdate binnen. Ik persoonlijk wacht er nog even mee, kat uit de boom kijken en zo.

Hier is er nog 1 :D

WHAAAAAAAAAAAAAAA :8-0:

Ik keek zojuist op mijn tabblad Automatische updates en wat denk je!?

attachment.php

Bijlagen

• au.jpg
    au.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 1.144
Nee; nou ik bedoel maar!
Ik kan me ook niet herinneren dat ik een update voorbij heb zien komen.

Wel de nieuwste WU software v/d site; heb jij dat al?

Of Microsoft ziet eindelijk in dat ze de echte fans moeten belonen :cool:

Maar ff onder ons hoor; waarom moet alles bij Microsoft zo'n teletubbiestijltje krijgen :confused:. Office 2003 heeft ook al allemaal van dat soort knopjes...

Ik ben up-to-date (XP Home SP1) en dit zie ik:

attachment.php

WU-software?

Bijlagen

• au.jpg
    au.jpg
    73,4 KB · Weergaven: 1.115
Ik download alleen de updates (die maandelijks patches en zo en tussendoor if any) en voor de rest eigenlijk niets, ik wacht het dan maar af, kan toch niet zo zijn dat ik geen updates meer krijg....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan