Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet alleen de nieuwste Windows Update software ophalen. Verder geen updates...

Geplaatst door Muurhond
Hij is er al, alleen nog maar in het Engels en Duits.

Nog ff wachten dus.

Links was al gegeven. Dit ging even om de WU software :).

Is het inmiddels al gelukt Gezina?

:D In zoverre, mijn pc-maat heeft hetzelfde schermpje als ik, wij gaan gelijk op in deze. Ik neem aan dat Bill ons wel weet te vinden qua SP2-update! Zo niet, dat met gezwinde tred naar de update-site! :thumb:

Het laatse nieuws van HCC.

IBM installeert SP2 nog niet

Door de 404 redactie

10 augustus 2004 - Hoewel Windows XP Service Pack 2 voor bedrijfsnetwerken sinds zondag beschikbaar is, raadt IBM haar medewerkers aan de update niet te installeren. De onderneming wil er eerst zeker van zijn dat SP2 geen onverwachte conflicten oplevert met bestaande bedrijfssoftware, volgens IDG. Omdat Microsoft zich bij SP2 meer op beveiliging heeft geconcentreerd dan op compatibiliteit blijken sommige bedrijfsapplicaties problemen te geven na een upgrade. IBM is bezig de problemen in kaart te brengen en zo mogelijk op te lossen. Daarna zal het bedrijf een aangepaste versie van SP2 uitbrengen voor de bijna 400.000 desktopcomputers van medewerkers.
Het bericht stond op het intranet van het computerbedrijf. Het uitlekken is slechte reclame voor Microsoft, dat de update enkele keren moest uitstellen.
Met het vrijgeven van de bedrijfsupdate maakte Microsoft bekend dat SP2 voor consumenten eind augustus uitkomt. De softwaregigant raadt aan de auto-update van Windows XP aan te zetten zodat SP2 te downloaden is zodra deze verschijnt. Dit advies is waarschijnlijk alleen voor breedbandgebruikers bedoeld: de update is 260 MB groot. De Nederlandse versie zal pas begin september verschijnen. Via de beveiligingssite van Microsoft Nederland kunnen Windows XP-gebruikers dan ook een cd met de update bestellen. (OM)

Eerste problemen met Service Pack 2 gemeld

Den Haag, 10.15 uur - Zoals verwacht blijkt de jongste onderhoudsversie van Windows XP (SP2) voor verschillende onvoorziene problemen te zorgen. Gebruikers melden onder meer conflicten met DivX 5.2, gratis software om sterk gecomprimeerde films van internet te bekijken. Voor installatie van DivX dient de DEP (Data Execution Prevention) functie in Windows XP eerst uitgeschakeld te worden.

Ook de (gratis) firewall Zone Alarm werkt niet goed met de nieuwe Windows XP versie en ook sommige 2P2 (peer to peer) software heeft naar verluidt moeite met SP2. Dit komt omdat Windows XP het aantal simultane verbindingen beperkt tot tien.

* Symantec meldt dat al zijn beveiligingsoplossingen - doorgaans een bron van conflicten - werken met Windows XP Service Pack 2. Om ervoor te zorgen dat Microsofts Windows Security Center in SP2 de status van de Symantec-producten kan detecteren, zal Symantec nog wel een productupdate beschikbaar stellen.

De verwachting is dat veel bedrijven nog zullen wachten met SP2. Marktvorser Gartner vreest dat een derde van de bedrijven problemen zal ondervinden. (jli) Bron: automatiseringsgids.nl

* Zie ook: Symantec anticipeert op Service Pack 2...

Deze waarschuwing kreeg ik van HetNet

Microsoft komt met update voor Windows XP

Indien u geen gebruik maakt van Windows XP als besturingssysteem, kunt u dit bericht negeren.

Vanaf half augustus zal Microsoft naar eigen zeggen een grote update voor Windows XP gaan aanbieden. Deze update, genaamd Service Pack 2, geldt voor klanten met Windows XP als besturingssysteem en biedt meer mogelijkheden tot beveiliging van de internetverbinding. De kans op virussen en andere ongewenste indringers wordt hierbij verminderd. Zodra uw pc verbonden is met het internet, wordt u vanzelf op deze update geattendeerd. Na installatie van Service Pack 2 wordt echter ook een aantal functionaliteiten van Windows XP gewijzigd.

Hier leest u alvast wat Het Net u adviseert om optimaal gebruik te kunnen blijven maken van het internet, en hoe u mogelijke problemen met uw pc kunt voorkomen.

Zo is het aan te raden om vóór installatie van Service Pack 2 de online instructie voor USB-modems uit te printen, mocht u gebruik maken van dit type modem. Met een USB-modem kan het namelijk gebeuren dat deze na installatie problemen heeft met verbinding maken met het internet. Overige modems zijn tot nu toe probleemloos getest. Meer informatie. http://www.hetnet.nl/specials/sp2/2436w1.htm

Ook voor de diensten van Het Net, zoals E-mail Virus Scan, is het nuttig aanvullende informatie bij de hand te hebben over de werking hiervan in combinatie met Service Pack 2. Klik hier voor meer informatie.
http://www.hetnet.nl/specials/sp2/2438w1.htm

Met vriendelijke groet,

Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales

Laatst bewerkt:
Microsoft laat bedrijven 'automatic update' uitzetten

Microsoft heeft een hulpmiddel beschikbaar gemaakt waarmee bedrijven kunnen voorkomen dat de automatic update-functie van Windows XP Service Pack 2 ophaalt. Daardoor kunnen de bedrijven de auto update-functie blijven gebruiken zonder dat ze het risico lopen dat SP2 ongetest op de machines van hun werknemers wordt geïnstalleerd. Aldus bericht automatiseringsgids.nl

Met het hulpmiddel speelt Microsoft in op de angst dat SP2 de werking van bepaalde bedrijfsapplicaties verstoort. Die kans is niet denkbeeldig. SP2 scherpt met name de beveiliging aan. Niet alle bedrijfstoepassingen zijn ontworpen met die scherpere beveiligingsmaatregelen in het achterhoofd. (jwy)

:) (* IN OTHER news, folk have noticed that Microsoft's own pop ups are being blocked by those who have SP2 installed. Ah well!)

Laatst bewerkt:
(* IN OTHER news, folk have noticed that Microsoft's own pop ups are being blocked by those who have SP2 installed. Ah well!)

Daar zat ik al aan te denken :p.
Je kan die blocker toch wel uitzetten he; of is het zo'n Microsoft Iets wat je hardhandig in het register moet vermoorden?

Ben benieuwd of systeembeheer bij ons op school er blij mee is :D. We hebben één PC op XP draaien in een 2000 netwerk. Er werkte al enkele kleine dingen niet vanwege dat de rest 2000 is.

Geplaatst door gezina
Eerste problemen met Service Pack 2 gemeld

Den Haag, 10.15 uur - Zoals verwacht blijkt de jongste onderhoudsversie van Windows XP (SP2) voor verschillende onvoorziene problemen te zorgen. Gebruikers melden onder meer conflicten met DivX 5.2, gratis software om sterk gecomprimeerde films van internet te bekijken. Voor installatie van DivX dient de DEP (Data Execution Prevention) functie in Windows XP eerst uitgeschakeld te worden.

Ook de (gratis) firewall Zone Alarm werkt niet goed met de nieuwe Windows XP versie en ook sommige 2P2 (peer to peer) software heeft naar verluidt moeite met SP2. Dit komt omdat Windows XP het aantal simultane verbindingen beperkt tot tien.

* Symantec meldt dat al zijn beveiligingsoplossingen - doorgaans een bron van conflicten - werken met Windows XP Service Pack 2. Om ervoor te zorgen dat Microsofts Windows Security Center in SP2 de status van de Symantec-producten kan detecteren, zal Symantec nog wel een productupdate beschikbaar stellen.

De verwachting is dat veel bedrijven nog zullen wachten met SP2. Marktvorser Gartner vreest dat een derde van de bedrijven problemen zal ondervinden. (jli) Bron: automatiseringsgids.nl

* Zie ook: Symantec anticipeert op Service Pack 2...

Volgens iemand van een ander forum heeft dat artikel het fout. Zij spreken over de beta, niet de versie nu officieel te downloaden is.

Volgens mij klopt dit wel, want ik heb er ook nix op Tweakers.net over gelezen. :confused:

Gebruikers hebben problemen met Service Pack 2

Het langverwachte Service Pack 2 voor Windows XP is deze week eindelijk uitgekomen, maar wordt niet door iedereen even positief onthaald. Bij veel gebruikers installeerde de update zonder problemen, toch zijn er ook veel verhalen van mensen waarbij dit niet het geval is. Aldus berucht security.nl Het Sans Institute heeft een forum op haar website geopend waar mensen verhalen over de installatie van het service pack kunnen uitwisselen. Van de 152 gebruikers die hun bevindingen wilden delen, ging de installatie bij 43% vlekkeloos. Bij 49% veroorzaakte Service Pack 2 problemen, die van klein tot ernstig varieren. Over het algemeen zijn de meeste gebruikers echter tevreden, zo laat * dit artikel weten.

* "Bijvoorbeeld een paar kleine problemen met andere browsers dan IE en met sommige non-Microsoft applicaties. Ook moesten enkele de hardware-instellingen aanpassen. Tevens wordt aangeraden alvorens de update te installeren eerst te controleren op virussen en trojanen. (op spyware is ook zinvol, Geeske) Ondanks dat de update pc's minder kwetsbaar maakt voor veel voorkomende virussen zal de update spam niet opmerken/voorkomen." (Although SP2 will make machines less vulnerable to many common viruses it will not spot if machines have been subverted to become spam-spewing relays)

# Hoewel het Service Pack 2 voor netwerkinstallatie al in de Engelse taal beschikbaar is, zal vanaf 16 augustus aanstaande het gewone Service Pack 2 middels de Windows Update beschikbaar komen, dit volgens breekpunt.nl
Ook zdnet.nl meldt de datum 16 augustus.

Laatst bewerkt:
Ziekenhuizen mogen Microsoft patches niet installeren

Steeds meer ziekenhuizen maken zich zorgen dat als zij hun op Windows-gebaseerde medische systemen niet patchen, de levens van patienten in gevaar zullen komen. zo meldt security.nl De ziekenhuizen komen hiermee in opstand tegen de leveranciers van de apparatuur, die dit soort patches eerst uitvoerig willen testen en in sommige gevallen helemaal geen goedkeuring voor het installeren van de updates geven. De Amerikaanse "Food and Drug Administration" raadt ziekenhuizen, als het om patch-gerelateerde zaken gaat die tot ernstig letsel of dood kunnen leiden, aan om klachten tegen de fabrikanten in te dienen. De ziekenhuizen willen echter geen ruzie met de fabrikanten, maar willen ook niet dat hun systemen kwetsbaar voor wormen en hackers zijn, zo gaat dit artikel verder.

Hier draait het eigenlijk vrij goed. Het security center meldde alleen dat mijn firewall die in panda antivirus zit uitgeschakeld was. Hij had niet helemaal door dat ik dat had gedaan omdat ik sygate pro als firewall gebruik. Maar ja kwestie van even een vinkje zetten bij "dat regel ik allemaal zelf wel (ze formuleren het iets anders bij MS ;)" en geen problemen meer.

Geplaatst door nteusink
Hier draait het eigenlijk vrij goed. Het security center meldde alleen dat mijn firewall die in panda antivirus zit uitgeschakeld was. Hij had niet helemaal door dat ik dat had gedaan omdat ik sygate pro als firewall gebruik. Maar ja kwestie van even een vinkje zetten bij "dat regel ik allemaal zelf wel (ze formuleren het iets anders bij MS ;)" en geen problemen meer.

Ben benieuwd of die mijn NAV stuff goed pakt :). (met update)

Weet iemand mij te vertellen of ik met systeemherstel terug kan gaan naar de situatie vóórdat ik SP2 heb geïnstalleerd? Als ik alles een beetje volg over SP2 dan heeft het nogal wat voeten in de aarde en als ik zie dat MS met een patch komt al vóórdat SP2 word vrijgegeven dan wacht ik nog mooi ff met updaten.

Misschien komt MS wel met een Service Pack 1 voor SP2 over een maand of zo..........flauw he.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan