Service Pack 2 voor Windows XP verschijnt al in december.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door ikself
Weet iemand mij te vertellen of ik met systeemherstel terug kan gaan naar de situatie vóórdat ik SP2 heb geïnstalleerd? Als ik alles een beetje volg over SP2 dan heeft het nogal wat voeten in de aarde en als ik zie dat MS met een patch komt al vóórdat SP2 word vrijgegeven dan wacht ik nog mooi ff met updaten.

Misschien komt MS wel met een Service Pack 1 voor SP2 over een maand of zo..........flauw he.....

Er is een speciale deïnstallatie procedure beschikbaar. Ten tijde van het testen was dit nog zodanig rampzalig dat dit geen aanradertje was.

Hallo,

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met SP2. Ook zie ik dat je echter al weer wilt deinstalleren. Weet jer er al wat meer over te vertellen.

Laatst bewerkt:
Wormen voor Service Pack 2 binnen twee maanden

Terwijl gebruikers Service Pack 2 voor Windows XP testen om compatibiliteitsproblemen te voorkomen, zijn hackers bezig om de mega-update te doorzoeken op security lekken, aldus verschillende security experts. "In de komende weken zullen nieuwe lekken in SP2 ontdekt worden. Geef het een maand of twee en we zullen wormen zien die Service Pack 2 treffen," aldus Thor Larholm van PivX. "Veel bekende aanvalsvectoren worden door SP2 geblokkeerd. Mensen proberen nu nieuwe manieren te vinden om code op een systeem te krijgen. Zo is te lezen op security.nl Veel van deze nieuwe manieren zullen e-mail, instant messaging en webverkeer gebruiken om dit te bereiken," zo gaat Larholm in dit artkel verder. Security expert Russ Cooper denkt dat vanwege de nieuwe Windows Firewall, toekomstige aanvallen zich op applicaties zullen richten die gebruikers de firewall laten aanpassen, waardoor ze de deur naar hun systeem openzetten.

Uit het artkel: "Microsoft is currently unaware of any vulnerability in SP2, a company spokesman said. If a vulnerability is reported, the software maker will investigate it and determine the appropriate response. This could include providing an update as part of its monthly patch cycle or an out-of-cycle update, the spokesman said."

Met andere woorden, we blijven gewoon door patchen, what's new....:rolleyes:

Maarja; dat was natuurlijk te voorzien. Al maken ze een waterdicht systeem (... uuhm) dan nog zullen hackers de moeite gaan doen om er binnen te komen en zal het heus wel lukken..

Nieuws HCC.

13 augustus 2004 - Tweakers heeft een overzicht op de site gezet van de tien belangrijkste beveiligingsverbeteringen van Microsofts Service Pack 2. Op nummer 1: een firewall die standaard aan staat, ook tijdens het opstarten van de pc. Doordat de firewall is ingeschakeld zullen gebruikers problemen krijgen met allerlei programma's, hulpmiddelen en diensten, omdat de daarvoor gebruikte poorten gesloten zijn. Microsoft hoopt dat met een duidelijke interface de firewall-instellingen eenvoudig te wijzigen zijn.
Op de tweede plaats: de Messenger-functie staat standaard uit. Dit is belangrijk voor de reeds uitgebrachte update voor bedrijven, die liever niet willen dat medewerkers de Messenger-service gebruiken. De Messenger-functie kan met de nieuwe update ook onveilige bestanden blokkeren.
De nieuwe geheugenbeschermingstechniek Data Execution Prevention (DEP) komt ook in de top tien voor. Met deze techniek kan worden voorkomen dat bepaalde programmacode gebruikmaakt van beveiligde geheugengebieden waar hij geen toegang zou mogen hebben, schrijft Tweakers. Verder is vermeldenswaardig dat Outlook Express beter is beveiligd tegen trojans en spam en dat Internet Explorer een overzicht geeft van aanwezige plug-ins en hoe deze te verwijderen zijn. Tot nu toe aarzelen bedrijven met het installeren van de XP update. IBM vreesde dat de software conflicten zou geven met bestaande bedrijfssoftware. Microsoft heeft nu een tool online gezet waarmee de automatische update van het Service Pack wordt tegengehouden, zodat bedrijven de software eerst kunnen testen.
Microsoft zelf heeft op de site ook een lijstje staan: 'Tien redenen waarom het slim is om SP2 te installeren'. SP2 voor particuliere gebruikers is vanaf 25 augustus via Windows update beschikbaar. Een Nederlandse versie volgt begin september. (CV)

Geplaatst door humpe
Hallo,

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met SP2. Ook zie ik dat je echter al weer wilt deinstalleren. Weet jer er al wat meer over te vertellen.

Nee hoor, 'k heb geen ervaring met SP2, k bedoel alleen te zeggen dat ik eerst nog wel mooi even wacht met updaten, sorry dat ik misschien wat onduidelijk ben geweest en de indruk wek dat ik er al ervaring ermee heb....eerst maar even niet......de welbekende kat eerst maar even uit de boom kijken dus!!

Groetjes

Beveiligings-software klaar voor SP2
zaterdag 14 augustus 2004 0:08

Een aantal leveranciers van beveiligingssoftware zegt dat hun producten goed overweg kan met Windows XP waarop ook SP2 is geïnstalleerd.

Om ervoor te zorgen dat hun producten straks compatibel zijn met Windows XP Service Pack 2, hebben Symantec, McAfee en Norman voor aanpassingen en updates van hun producten gezorgd.

“De behoefte aan uitgebreide internetbeveiliging is een kwestie die voor alle computergebruikers belangrijk zou moeten zijn”, zegt Stephen Cullen, senior vice president, Security products and Solutions bij Symantec. Om ervoor te zorgen dat Microsoft’s Windows Security Center in SP2 de status van de Symantec-producten kan detecteren, stelt de beveiligingsexpert een productupdate beschikbaar.

Ook de beveiligingsoplossingen van McAfee zijn aangepast om een goede samenwerking met Windows XP SP2 mogelijk te maken. De klant krijgt hiermee de beschikking over vernieuwde support en functies die de beveiliging van de pc verder verbeteren en die de online-identiteit beter afschermen.

Norman/Shark heeft als derde aangekondigd dat Norman Virus Control met Advanced Security Technologies ondersteuning biedt voor Windows XP met SP2. Eén van de voorzieningen in Windows XP SP2 is een nieuwe beheerconsole: Windows Beveiligingscentrum. Daarmee kunnen gebruikers automatisch de status controleren van Norman Virus Control, de installatie en de automatische updatefunctie en kunnen ze nagaan of het programma actief is. Wanneer een probleem wordt aangetroffen, krijgt de gebruiker een melding van het Windows Beveiligingscentrum met daarin de aanbevolen te nemen stappen.

Bron: Computeridee.nl

http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=337430

Geplaatst door XP_PC

Links was al gegeven. Dit ging even om de WU software :).

Is het inmiddels al gelukt Gezina?

:eek: Ik zie nu dat het inmiddels (tabblad AU) bij mij ook is aangepast, kan dat nou????Heb niks aangevinkt dat zulks automatisch moet! Foei Bill, eerst permissie vragen hoor. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina

:eek: Ik zie nu dat het inmiddels (tabblad AU) bij mij ook is aangepast, kan dat nou????Heb niks aangevinkt dat zulks automatisch moet! Foei Bill, eerst permissie vragen hoor. :D

Dat idee had ik nou dus ook :).

Ook nero is er klaar voor SP2. Door: Wil Coumans (16 augustus 2004)

Nieuws > Software >

Ook Nero is nu klaar voor Service Pack 2
Update naar versie 6.3.1.20 is beschikbaar Nieuws van vandaag:
Op de website van Ahead staat de nieuwste versie van de brandersoftware Nero Burning ROM beschikbaar voor download. Voornaamste rewden voor Ahead om versie 6.3.1.20 uit te brengen is het verhelpen van compatibiliteitsproblemen van oudere versies van Nero met Service Pack 2 voor Windows XP.

Verder ondersteund de nieuwe versie van Nero Burning ROM weer meer branders en zijn een aantal problemen in de verschillende modules verholpen.

Nero Express bijvoorbeeld is nu in staat om meer dan twee sessies op een CD te zetten. Ook is er bij het maken van muziekschijfjes ondersteuning voor door "Digital Rights Management" beschermde bestanden en kan de meegeleverde Wave Editor nu ook muziek in het formaat Windows Media Audio (WMA) direct afspelen.

Relevante lynx
• Ahead
• Download Nero Burning ROM 6.3.1.20

Microsoft benoemt software die problemen heeft met SP2

Den Haag, 9.15 uur - Microsoft waarschuwt op een website dat veel programma's nog niet goed werken of in elk geval 'anders' reageren onder het onderhoudsprogramma Windows XP SP2. Aldus bericht automatiseringsgids.nl Service Pack 2 wordt vandaag voor het eerst via Windows Update beschikbaar gesteld in de Engelstalige versie. Een Nederlandse versie komt pas over enkele weken.

Onder de probleemgevallen bevinden zich bekende programma's als Adobe Pagemaker, Photoshop Elements, Nero 6 Ultra, verschillende spellen van Atari, WordPerfect Office, SimCity 4, IBM's ViaVoice 10, Kazaa, McAfee Internet Security Suite 2004, McAfee VirusScan, diverse oudere versies van Office en Norton Antivirus 2003. De programma's zijn overigens in de meeste gevallen wel te gebruiken, en veel symptomen zijn volgens Microsoft ook te verhelpen.

Gebruikers van FireWire 800 apparatuur melden een probleem met de bussnelheid. Die zou na installatie van SP2 worden verlaagd tot circa 100 Mbps. Het probleem kan worden verholpen door de (oude) stuurprogramma’s opnieuw te installeren. (jli) Zie ook tweakers.net

(Kennelijk niet vandaag voor de Nederlandse versie maar over een paar weken)

Laatst bewerkt:
Mooi die site :thumb:.

Alleen waarom dingen als Unreal Tournament, Command & Conquer Generals, SimCity 4, Need for Speed Hot Pursuit 2, ICQ, ColdFusion MX, !!! MSN, bijna heel Office en Adobe moeilijk gaan doen :confused:.

Enne
Essentiële updates
Er zijn geen updates beschikbaar

Jammer dat ze er niet even bijvermelden wat voor problemen je kan verwachten per programma... en of je ook problemen kan verwachten met de 32bit versie van xp, ik vermoed dat de meeste problemen zich voordoen op de 64 bit versie met uitgebreide data execution prevention.

Iemand ooit gehoord van McAfee VisursScan 7? (staat op de lijst ;))

Ik kreeg wel een melding dat er compatibiliteitsproblemen zouden kunnen optreden toen ik gisteren een cdtje ging branden met nero 6 (cd is trouwens prima gelukt :))

Ik kreeg wel een melding dat er compatibiliteitsproblemen zouden kunnen optreden toen ik gisteren een cdtje ging branden met nero 6

Van Nero of van Windows?

===

McAfee VisursScan 7

Tuurlijk; die heb jij toch ook :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan