service user profile verhinderd het aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbies1

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
24
Hallo,
Op de laptop van mijn zoon heb ik ouderlijk toezicht ingesteld. Besturingsysteem W7 home premium. Hiervoor heb ik een nieuw account aangemaakt op mijn naam met admin rechten en de rechten van mijn zoon verlaagd. De tijden ingesteld en so far so good. Mijn zoon kan inderdaad inloggen op de vrijgegeven uren. Mijn account werkt echter niet. Ik krijg de melding 'De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen". Ik ben nu zo'n 3 uur bezig en heb al van alles geprobeerd om dit probleem te verhelpen:
1. In veilige modus systeemherstel geprobeerd, er is echter geen herstelpunt beschikbaar.
2. In veilige modus regedit proberen te starten. Dit lukt niet
PS In de veilige modus krijg ik de melding C\window\system32\config\systemprofile\desktop verwijst naar een lokatie die niet toegankelijk is.
3. In veilige modus met dosprompt naar het register gegaan middels regedit.exe. Dit lukt en in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList staan 2 bestanden die beginnen met S-1-25. Er zijn geen bak bestanden aanwezig. Beide bestanden zijn niet mijn user. Een is van mijn zoon en de ander heeft een vreemde naam (UpdatusUser die ik ook al tegen was gekomen als gebruikersaccount (ik denk dat deze van ASUS is omdat de laptop een nieuw moederbord heeft gekregen).

Helaas heb ik geen backup van het systeem gemaakt op CD.

Wie kan mij verder helpen?

Groet,
Rob
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst van Feedback over site sectie naar Windows 7.
 
Naast de tip van edevlieger zou je het volgende kunnen nakijken en corrigeren:
Start regedit vanuit Veilige modus, ingelogd als de gebruikersnaam met de problemen
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
In die sleutel staan 'harde' padverwijzingen naar Bureaublad, Documenten etc. kijk wat daar evt. mis is en pas aan indien nodig. [Let erop dat de correcte in W7 en Vista beginnen met C:\USERS\, dus niet C:\GEBRUIKERS of C:\DOCUMENTS AND SETTINGS etc.)]
Ga daarna naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Daar staan padverwijzingen die (grotendeels) relatief zijn aan %USERPROFILE% (oftewel relatief aan de C:\USERS\<jouw_gebruikersnaam> map).
Kijk of je ook daar vreemde zaken ziet die gecorrigeerd moeten worden.

Start daarna normaal op en kijk of je wél kunt inloggen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
sorry, verhindert is met een T

Hallo E en Tijs,
Aanmaken nieuwe account lukt niet omdat ik ook in de veilige mode geen admin rechten heb/niet kan inloggen.
Het probleem is dat mijn user (die met admin rechten) niet herkend wordt. Ook in de veilige modus kan ik hier niet op inloggen. Ook geprobeerd om met de andere (gebruikers) user in te loggen en dan met de rechtermuisknop het account te wijzigen zodat deze vraagt om als admin in te loggen lukt niet.
Op het scherm is de admin user wel zichtbaar maar in de registry bestaat deze niet. Waarschijnlijk is dit gekomen omdat ik gelijktijdig bij mijn zoon de adminrechten heb verwijderd en een nieuwe account op mijn naam aangemaakt heb mét admin rechten. Ik ben daarna nooit ingelogd met de nieuwe user (omdat dit niet meer lukt).

Nog andere mogelijkheden?
Groet,
Rob
 
Laatst bewerkt:
Ik wil toch wel eens weten welke gebruiker je nu eigenlijk bent in Veilige modus.
Doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
Doe in het CMD-venster: whoami

Tijs.
 
Heeft dat account administratorrechten?
En is dat het account waar je nu niet 'normaal' op kunt inloggen (oftewel dat 'nieuwe' account)?

Tijs.
 
dat account zou admin rechten moeten hebben en is inderdaad het account met de melding zoals in het onderwerp.
 
Als ik mag aannemen dat zoonlief wél succesvol kan inloggen (in normale modus), dan zou ik maar eens gaan kijken naar die register-instellingen (in veilige modus) waar ik het in mijn eerste posting over had, dus in posting #4.

Tijs.
 
Hoi Tijs,
Ik ben nu ingelogd met de user die het wel doet "KAS". Ik heb gekeken op de plekken die je aangaf. Ik zie niks vreemds. Maar wat moet ik zien?
In shell folders staat alleen bij (standaard) geen waarde, dan een regel waar staat "do not use this registry key", de rest (behalve de fonts) beginnen met C:\users\kas\.....
In user shell folders idemdito. Deze beginnen met %userprofile%\..... en bij (standaard) ook niks ingevuld.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er onduidelijk aan dat bij de waarden in shell folders (favorites etc.) niet C:\windows\... moet staan maar iet met C:\users\jouw_gebruikersnaam erin? Check ook alvast even of die C:\users\jouw_gebruikersnaam map wel bestaat.


Tijs.
 
Ik heb mijn post net gewijzigd. Ik was niet ingelogd onder mijn zoon. In de tekst nu wel. In shell folders staat inderdaad de user van mijn zoon. Ik zal nu onder mijzelf inloggen en kijken wat daar staat.
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik onder mijn eigen user ingelogd (in de veilige modus). Dit is de user met de problemen!
In shell folders staat NIET mijn user maar: C:\Windows\system32\.....
en in User shell folders staat %userprofile%\....
 
Mijn oplossing is nogal rigoreus zo terugkijkende.
Gelukkig kwam dnties met een betere oplossing.
Is het probleem nu opgelost?
 
Jouw tip om een nieuwe user aan te maken lukt niet omdat ik daarvoor als administrator ingelogd moet zijn. Dit lukt echter niet onder mijn user.
Het probleem is nog niet opgelost. Tijs gaf aan dat in de shell folders de usernaam moet voorkomen. Bij mijn zoon staat deze er inderdaad "KAS". Als ik echter in de veilige modus inlog met mijn (administrator) user dan staat er geen usernaam maar C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\------.
Ik weet nu niet wat te doen. WINDOWS wijzigen in USERS\PAPA (Papa is mijn usernaam) ???
Groet,
Rob
 
Laatst bewerkt:
?? In %userprofile% staat bij mijn zoon (de user die het wel doet) ook niet zijn user. Dan kan ik toch niet bij mij het %userprofile% wijzigen met mijn user?
In de shell folders moet toch de usernaam voorkomen?
En wat moet ik dan wijzigen in %userprofile%\bureaublad ?
 
Laatst bewerkt:
zou je een overzicht kunnen geven (export) van de shell folder (waar de C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\ in staat)?
 
Ja, dat wordt moeilijk. De laptop staat in de veilige modus en ik kan niks exporteren.
Ik kan wel eea weergeven:

(standaard) REG_SZ (geen waarde ingesteld)
{1B3EA5DC-B587enz....} REG_SZ C:\Windows\system32\config\systemprofile
\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries
{374DE290-123F-enz...} REG_SZ idem en aan het eind\Downloads
Administrative Tools REG_SZ idem en aan het eind AppData\Roaming
\Microsoft|Windows\StartMenu\Programs
\Administrative Tools

en zo verder voor AppData, Cache, CD Burning, etc, etc.

Heb je hier iets aan?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan