service user profile verhinderd het aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
kijk eens hiernaar:
9697d1232573812-personal-user-shell-folders-capture.jpg


helpt dit?
 
Probeer eens via de CMD-prompt in Veilige modus een nieuw account te maken?
Doe [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
Doe/probeer in het CMD-venster:
net user testuser /add
net user testuser "Geheim1234"
net localgroup administrators testuser /add


Mocht dit allemaal lukken, dan zou je de pc weer in normale modus moeten opstarten en kijken of je met het nieuwe account testuser kunt inloggen met het wachtwoord Geheim1234
Dat nieuwe account is lid van de administrators-groep.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De testuser heb ik aangemaakt. Dit lukt, Bij het aanmelden met deze user krijg ik echter exact dezelfde melding als met mijn eigen user: "De Service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen".
NB Ben morgen pas weer online.
 
Ik zie nog geen licht aan de horizon.
Kijk eens of het standaard Administrator account te enablen is en of die dan te gebruiken is in normale modus.
In de CMD-prompt in Veilige modus:
net user administrator /active:yes

Herstart de pc in normale modus, en log in op het getoonde Administrator account. Als ik het goed gelezen heb moet je dan een volstrekt nieuw account maken via Configuratiescherm -> Gebruikers en Familietoezicht (of iets dergelijks). Maak een nieuw account, bijv. Mijnadministrator, geef die een wachtwoord en maak die Administrator.
Als dat werkt, dan kun je kijken of je kunt inloggen op Mijnadministrator.

Overigens heb ik op Internet nog issues gezien over de Bitdefender anti-virus en dezelfde foutmelding waar jij het over had. Heb je Bitdefender geïnstalleerd staan?

Tijs.
 
Mijn user shell folders ziet er ongeveer zo uit als in posting 23.
administrator enabelen lukt echter ik kan niet inloggen als administrator. Ik krijg hiervoor geen userbutton waar ik op kan klikken.

Het wil maar niet lukken. Een collega van mij gaf aan dat ik niet gelijktijdig mijn zoon de admin rechten had moeten afnemen en mijzelf toekennen met admin rechten. Omdat ik nooit ben ingelogd met mijn user zou dat dit probleem veroorzaken?
Jullie nog ideeën?
 
Ja, mijn user komt niet voor en ik kan geen nieuw account creëren omdat ik dan als administrator moet inloggen terwijl dit nu net niet lukt
 
Ja, daar was ik ook al over aan het denken. Ik heb de herstel dvd's echter pas gemaakt nadat dit probleem is ontstaan. Weet jij of dit van invloed is op de herinstallatie?

Groet,
Rob
 
Heb je geen originele instalatie dvds?
Zo nee, dan is het het proberen waard.
Ik heb helaas geen ervaring met W7 herstel dvds.
Mocht je dit gaan doen, dan hoor ik graag hoe het afloopt.
 
Als het herstel-dvd's zijn die via software van de fabrikant van de pc gemaakt zijn, dan zouden die je pc weer terug moeten zetten naar 'zoals je 'm gekocht hebt'. Let erop dat mail etc. op dat moment wel eerst veilig gesteld moeten worden, want soms wordt de hele C: schijf geformattteerd als je die herstel dvd's inzet.
Als je bedoelt dat het alleen DVD's zijn die met Windows Backup zijn gemaakt, dan krijg je de stand terug van dat moment, incl. de problemen.

Tijs.
 
Hallo,
Op mijn werk heb ik IT-techneuten naar de laptop laten kijken. Via externe usb sticks met een of andere software hebben ze mijn zoon weer administrator rechten kunnen geven. Mijn eigen account werkt nog altijd niet. Ook als ik via het account van mijn zoon een nieuwe account aanmaak dan werkt deze niet. Hoogstwaarschijnlijk is dit probleem pas naar boven komen drijven nadat ik de wisseltruc van de accounts heb uitgehaald. Waarschijnlijk heeft dit al eerder gespeelt maar is nooit opgevallen omdat er maar 1 account met admin rechten ooit is geinstalleerd. Als advies heb ik toch gekregen om de laptop volledig te herinstalleren. Eerst moet ik nog eea veilig stellen en dan doe ik dit maar. Bedankt voor jullie hulp!

groet,
Rob
 
ja, je had het over wisseltruc. Maar dat bleek toch meer iets voor een goochelaar te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan