Services uitgeschakeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hallo,
Als ik mijn computer opstart (XP), heb ik geen internet verbinding en weet nu inmiddels dat dat komt omdat bepaalde services zijn uitgeschakeld. Dit gebeurt de laatste tijd elke keer. Ik vink dan een aantal services aan (weet niet precies welke belangrijk zijn) dan moet mijn draadloos netwerk geactiveerd en alles doet het weer. Weet iemand misschien waardoor de services uitgeschakeld worden?
Alvast zeer bedankt!
groet Lia

Waarschijnlijk staan ze niet aangemerkt voor automatisch starten.
Dit kun je aanpassen in het configuratiescherm voor Services.
Ik weet niet waar dat zit in Windows XP (MCE).
Misschien dat iemand anders dat even kan uitleggen.

Hoi,
start>uitvoeren>services.msc>enter zet de bewuste services op automatisch en klik op toepassen.

Ok, hetzelfde als bij andere Windows edities dus ;)

Fijn, dank jullie wel. Ik heb het gedaan en hoop dat het nu wel blijft staan. Weet iemand hoe het kan dat dit gebeurt? Moet ik me zorgen maken over een virus? Ik heb Bulguard als als virusbescherming.
vrgr Lia

Je zou eens kunnen scannen met Mbam (gratis).
Klik op de link in m'n handtekening.

Dank voor je advies maar...ik heb dit programma vaak geprobeerd maar er gaat altijd iets mis. Ik heb geen idee wat het is. Ik weet ook niet meer precies wat er altijd mis ging maar ik heb uiteindelijk na veel pogingen weggedaan.
Nog even ter verdruidelijking van eerder...ik had de vinkjes dus wel op automatisch staan maar bij opstarten was dat weer weg dus.
Groet Lia

Zet ze dan eens op "Handmatig", klik ok en herstart je PC.
Zet ze nu weer op "Automatisch", klik ok en probeer het nog eens.
Er is een kans dat Windows nu niet heeft gezien dat wat gewijzigd is en op deze manier forceer je dat.

Dank voor je tip, dit ga ik proberen. Maar...gek is het wel toch? Hoe komt het dat dit eerst goed ging en nu niet? Dan moet er toch iets niet kloppen. Maar wat<grin>.
groet Lia

Daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Bij mij staat www nog steeds voor de Wondere Wereld van Windows.

Ha ha, dat is volgens mij de juiste instelling! Veel beter dan de mijne omdat ik uiteindelijk mijn pc ga ontmantelen en met een tafel vol losse schroefjes blijf zitten. En dan blijkt dat er een netwerkstoring is...of zoiets!
groet Lia

Je kunt hem ook het raam uit gooien. Het heet tenslotte niet voor niets Windows ;)

Alweer een goeie oplossing vandaag. Hij is geweldig!!
gr Lia

Prima oplossingen, ze helpen alleen niks :p

Ok, ik wist van het bestaan ervan, heb het lang geleden al een keer gevonden uit noodzaak, & net gelukkig weer terug gevonden:

http://www.microsoft.com/resources/.../en-us/sys_srv_default_settings.mspx?mfr=true

Hier staat de lijst met de standaard services & instellingen voor Windows XP. Doe dat een voor een volgens de methode van edmoor in bericht #8, maar dan met een kleine aanvullende modificatie:

"Zet ze dan eens op "Handmatig", klik ok en herstart je PC.
Zet ze nu weer op "Automatisch", klik ok en probeer het nog eens." word:

Zet ze "Handmatig", klik Toepassen, OK.
Dubbelklik dezelfde service. Zet die nu weer op "Automatisch", klik Toepassen, OK.
Controleer de volgende te herstellen service.
Als ze allemaal weer standaard ingesteld zijn, herstarten.

Verder kunnen er ook services tussen staan die niet in de standaard lijst voorkomen. Laat die gewoon staan zoals ze staan, waarschijnlijk zijn dat services die door programma's zijn geinstalleerd, bv. de AV. Ook is het normaal Windows gedrag om bepaalde services die niet gebruikt worden na bepaalde tijd te stoppen.

Lukt het hiermee ook niet, dan horen we het wel, & dan pakken we de Herstel Console erbij om ze hard in het register terug te zetten. Indien nodig...
;)

Bedankt voor de tips. Het lijkt zo goed te gaan. Even afwachten of het zo blijft!
vrgr Lia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan