Slecht HDMI beeld sinds update

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpvrager199

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
53
Hallo,

Ik heb laatst de laptop van mijn ouders geupdated naar Windows 7 (voorheen Vista) met een schone installatie. Nu heb ik ook alle drivers geïnstalleerd, maar bij de VGA driver (ook voor HDMI) krijg ik de volgende foutmelding:
Het stuurprogramma dat wordt geïnstalleerd, is niet gevalideerd voor deze computer. Vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma.

Het installatieprogramma wordt afgesloten.

En als ik de laptop aansluit op de TV, dan krijg ik wel beeld, maar in de resolutie van de laptop (1440x900), en niet over het hele beeld (maar in het midden). Vroeger ging dit over het hele scherm.

Hoe kan ik dit oplossen, en waarom krijg ik deze foutmelding?

Het gaat over een Acer Travelmate 7730-6B3G25Mn met de volgende eigenschappen:
  • Vroeger: Windows Vista Home Premium 32-bit
  • Nu: Windows 7 Home Premium 32-bit
  • Grafische kaart: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family

MVG Rogier
 
Hoi,

Denk zo dat er dus geen win 7 driver voor de video kaart is:(:(
 
Dat is nep! Maar wanneer ik op de Driver pagina van Acer ben, en wanneer ik Windows 7 Home Premium (32-bits) kies, zie ik wel het downloadlinkje. Ook heet het mapje "VGA_Intel(GM45_GL40_GS45)_8.15.10.1892_Win7x86".
 
Hoi,

Misschien een toch iets andere videochio al eens bij intel zelf gekeken?
 
Hallo Rogier,

Een vraagje, ben je met het installeren van de software/drivers wel als het eerste begonnen met de chipset drivers ?
En dan daarna de driver voor de videochip.

Zo aan die melding te zien lijkt het daar wat op.
 
Hoi,

Misschien een toch iets andere videochio al eens bij intel zelf gekeken?

De driver van Intel.com zegt exact hetzelfde.

Hallo Rogier,

Een vraagje, ben je met het installeren van de software/drivers wel als het eerste begonnen met de chipset drivers ?
En dan daarna de driver voor de videochip.

Zo aan die melding te zien lijkt het daar wat op.

Ik ben in deze (alfabetische) volgorde te werk gegaan: AHCI, Chipset, SATA en VGA
 
Dat heb je nou leuk voor elkaar gekregen zeg.:d

Ach ja het ging er eigenlijk alleen om dat je de chipset driver voor de vga driver had geinstalleerd.
Niet hoe je nou de chipset drivers tussen de ahci en raid driver heb gekregen die voor de matrix raid controller is.

By the way ik zei dat je als eerste met de chipset drivers moet beginnen omdat de andere drivers afhangkelijk van de chipset drivers kunnen zijn ,zoals dat de matrix raid kan worden toegevoegd mogelijk is gemaakt door de chipset en dat zal ook te maken kunnen hebben dat er een intel Grafische chip op je moederbord aanwezig is, vandaar.

Zou het in iedergeval toch goed in de gaten houden met welke driver (versie) je aan de gang gaat, zeker als je met die van intel omdat je een computertje van een OEM fabrikant heb (Acer) die aangepaste drivers voor je (intel) hardware kan hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan