Spel maken met C++

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb het gedaan zo als jij allen heb ik gewoon de map van demo gepakt met alle daarinbegrepen bestanden en daar een map lib anngemaakt maar ben vergeten daarin
de incudes van irrlicht te zetten. Als ik het heb gedaan edit ik wel het bericht:D;)

na de includes in de map lib te hebbben gezet en die lijnen verander krijg ik meer fouten:

303 ERRORS

zoals op regel 14 15 29 30 56 57 59 enz.

Laatst bewerkt:
en het zou me niet verbazen als je er straks 400 a 500 hebt :p

Ik vermoed dat je de verwijzingen in main.cpp en de headers (laatste stap uit mijn vorige post) nog niet gedaan hebt?

jawel. als je die bedoelt van lijn 4 en lijn 7 en 10 en 21 veranderd verder niets.. ik dacht dat ook bij mezelf en toen heb ik het gecontroleerd daar licht het niet aan...
maar ik zal nog even kijken

Laatst bewerkt:
Als het daar niet aan ligt, kan je dan even enkele (de eerste 5 ofzo) van posten ?

nuook lijn 18 van mijnccp en 25 van cDemo.ccp veranderd te hebben heb ik nog steeds 303 fouten/errors

Zoals ik dus al vroeg, kan je dan de eerste 5 errors die je krijgt hier even posten? Ik zie je scherm namelijk niet...

weer...

ik geef het op.
Dit is al de 2e keer dat ik een topic ovr dit onderwerp post en weer dat het niet opgelost word ik denk ik kappen met dat irrlicht gedoe en ga met artweaver(gratis tekenprogramma)
plaat jes maken van muren enz. daarna zal ik proberen met behulp van x y z proberen een wereld te maken
... okal weet ik niet hoe...

Laatst bewerkt:
De errors die je kreeg zijn duidelijk het gevolg van slechte imports...
Ik doe mijn best om niet beledigend te klinken, maar als je zoiets eenvoudigs als deze tutorial of mijn post niet kan volgen (waarin bvb staat welke files uit Demo je moest kopiëren en niet allemaal zoals jij deed), hoe verwacht je dan zelf iets te kunnen maken dat je nog niet eens kan gebruiken?

hoe bedoel je ? ik kan toch wel naar andere codes en tutorials kijken om te zien hoe zoiets in elkaar word gezet. Als ik die demo kan compile dan is de eerste probleem opgelost en kan ik verder kijken naar wat ik al zei hoe zulke aplicaties in elkaar worden gezet... en leer ik het beetje voor beetje

Je kan inderdaad naar andere tutorials gaan kijken... het probleem met deze demo is dat je de tutorial gewoonweg niet goed volgt en dan ben je verbaasd/kwaad dat het resultaat niet komt... :rolleyes:

kan je dan neit even zeggen wat ik fout heb gedaan als je het weet???:confused::D

ik heb precies gedaan wat jij had gedaan, maar nu heb ik een project met daarin CMainMenu.ccp,
CMainMenu.h ,main.ccp ,CDemo.h ,CDemo.ccp + een map lib met daarina irrLicht.a en irrKlang.a en 2 mappen irrKlang en irrLicht met daarin alle headers uit de include van die twee
maar dan heb ik geen .dev file dus dan is mijn vraag: Hoe open ik mijn project om te compile??

Je zegt zelf dat je een project hebt met daarin alle nodige dingen... Een project wordt in Dev-Cpp opgeslaan als .dev
Alles wat je nodig hebt zit al in je eigen project, het is dus niet nodig om nog een project (.dev) aan te maken..

Laatst bewerkt:
dus ik moet gewoon die .dev ook naar mijn project map kopieeren ?? Want wat ik bedoelde was een project als: een map waar al die dingen zoals die headers en .ccp enz. in zijn opgelagen en niet een project die ik met mijn compiler heb angemaakt met de code daarin

Laatst bewerkt:
Ah.. ik bedoelde wel degelijk dat je in Dev-Cpp een nieuw project moest aanmaken. Dit omdat ik vermoed dat er misschien een probleem in de meegeleverde .dev zit (oudere compiler/linkerinstellingen).

Wat ik hier schrijf is uit mijn hoofd, maar het is namelijk al even geleden dat ik dev-cpp nog gebruikt heb (terzijde: Dev-Cpp is GEEN compiler maar een IDE (=ontwikkelomgeving), die gebruik maakt van de GNU-compiler).

Als je dev-cpp opstart kan je een nieuw project aanmaken via File -> New Project (of iets dat erop trekt). Daar moet je een naam en een plaats opgeven waar de .dev (onder andere) van dit project zal worden opgeslaan.
Nu moet je even in de menu's zoeken of je bestaande bestanden aan je project kan toevoegen, zoniet maak je nieuwe bestanden aan met de correcte namen, en copy&paste je de inhoud.
Wanneer je in Dev-Cpp een nieuw bestand aanmaakt als je project open is, zal deze vragen of je het bestand ook aan je project wil toevoegen. Dan klik je uiteraard op 'ja'.

Moest je er niet uitkomen, dan installeer ik dev-cpp zelf nog wel eens en maak je een duidelijker stappenplan op. Dat zal wel pas voor na het weekend zijn, want ik vertrek deze avond voor een reeks optredens (feesje ;) )

Ik ben nu even niet thuis om het uit te proberen maar als ik een project wil aanmaken dan moet ik kiezen tussen windows aplication of cosole aplication enz. dan kies ik empety project en sla die op in mijn project map maar als ik mijn project map dan open zie ik daar geen .dev file in staan maar ik sla het eht op en op de juiste plaats

als ik thuis ben zal ik het nog een keer proberen en als ik het niet lukt probeer ik het wel met .dev uit de voorbeeld van demo miss lukt het

ik heb geprobeerd te compileren maar heb nog steeds 303 errors (dus nog steeds dezelfde fouten, allemaal in MainMenu.ccp), ik heb alles gedaan zoals jij allen 1 ding niet omdat ik het niet snap: je hebt beschreven wat jij hebt gedaan dat heb ik ook gedaan.. maar.. Op het laatst heb je het nog over dll's en iets over die media folder en dat snap ik niet, ik snap niet wat ik dan nog moet doen?? Maar ik heb nog die links naar plaatjes in de media folder gekeken en die links zijn gewoon goed en naar de juiste plaats (ik had een map naast de demo map gemaakt daarom kloppen de verwijzingen en ze leveren ook geen errors op) maar ik weet dus niet welke .DLL s je bedoelt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan