Spel maken met C++

Status
Niet open voor verdere reacties.
:(ik heb dit gedaan.^^^
en de media klopt ook omdat MIJNSPEL naast de demo map staat in examples.
:shocked:maar nu komt er weer een fout:

ik weet niet hoelang dit zo door moet gaan:(:(

Bijlagen

Die error duidt erop dat je ofwel een corrupte versie van de dll hebt, ofwel een andere versie van de dll dan diegene waarvan je de headerfiles hebt gebruikt in je project.

De error stelt dat je een functie aanroept op die dll, maar dat die functie er niet kan in gevonden worden.

wat is er nou fout??
heb ik de verkeerde .dll in de debug map geplaats ??
kan dat ^^ ??en hoe kan het verholpen worden??

Laatst bewerkt:
Ik vermoed idd dat je een foutieve versie in je Debug-map hebt geplaatst.

Als voorbeeld heb ik mijn eigen workspace als .rar hier online gezet.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik het game niet goed kon laten runnen vanuit Eclipse zelf (zou evengoed aan mijn Eclipsemisbruik kunnen liggen :P), maar dat het foutloos gaat wanneer ik het via de commandline opstart.

Als je mijn workspace/settings binnen Eclipse wil nakijken, kan dat door te gaan naar File -> Switch Workspace, en de uitgepakte folder (irrLicht) te kiezen.

YES, bedankt het werkt nu, ik had nog wat probleemen met textures maar heb die opgelost en nu is eindelijk toch goed gekomen:thumb::D:p.
maar ik had nog een vraag als je de demo opstart krijg je errst dat kleine scherm met als die opties. links bovenin staat de logo van irrlicht, nu ik heb een eigen logo gemaakt en wil dat die daar staat dus heb ik die in de media map geplaatst ,waar de echte logo ook staat, en heb de verwijzing naar de afbeelding gecorigeert, zodat mijn logo word weergeven maar nou staat er cold not open file of texture: ../../media/Finalworldlogo.png terwijl die daar wel staat.:mad:

Laatst bewerkt:
staat het daar ook met dezelfde hoofd/kleine-letters ?
.PNG is niet hetzelfde als.png

En kan je anders hier posten welke lijn in de code je hebt gewijzigd, en jouw png-bestand als attachment toevoegen?

Oh, sorry het lukt toch wel, niet vanuit eclipse maar als ik demo.exe open in de debug map luk het wel maar als ik dan klik start demo sluit die het af, als ik het vanuit eclipse probeer geburt het zelfde dan staat er: DIRECT3D9 Driver was not compiled into this dll. Try another one.

maar welke dll moet ik dan gebruiken zodat het wel lukt.

met burnings video lukt het wel maar ik wil met directx 9. en bij de demo inde map bin van irrlicht lukt het wel..

De DirectX-optie werkt wel bij mij, dus ik zou vermoeden dat je jouw versie misschien moet bijwerken. Anders weet ik het ook niet, aangezien ik normaal op puur OpenGL-draai..

Maar dan snap ik het niet, want in irrlicht-1.5/bin/Win32-VisualStudio/demo.exe lukt het wel maar in .exe van mij en die van jou die je naar mij hebt verzonden werkt het ook niet, ... maar bij jou wel.

verder wou ik vragen heb/ken jij een programma/website dat voormij die mijn 3d game level kan berekeken op x y z as:rolleyes: .. namelijk ik maak dan mijn level in irredit:) maar voor m'n spel heb ik de push.back cordinaten nodig om niet door deuren e.d heen te lopen:D?????

Laatst bewerkt:
Ikzelf gebruikte irrEdit niet, maar maakte mijn modellen in Cinema4D (betalend pakket).
Wat wel gratis is en waarin je 3D-modellen kan maken/openen (en dus coordinaten vinden) is Blender (ik denk wel dat dat ook voor Windows bestaat).

ik heb blender wel een tijd geleden gebruikt maar vond hem niet zo handig, ik gebruik nou irredit voor de level: kamers, gebouwen en voorde models: mensen,bomen gebruik ik anim8or wel gratis maar moeilijk om echt mooie dingen ermee te maken..

wat ik wel altijd gewild heb is 3ds max

1. ik zal nog een keer proberen met blender, .. maar waar zou ik dan die coordianten kunne zien??

2. maar ik geloof dat blender de bestanden opslaat als .blend kan dat dan gewoon vrij gebruken in mijn irrlicht of heeft de bestandstype daar niks mee te maken en kan elke bestandandtype gebruikt worden
??

3. Wat bevat irrlicht.dat eigelijk en map-20kdm2.pk3 ??

4. Weet iemand anders dan wat het dan is met derictx dat ie niet doet, en welke dll ik dan zou moeten gebruiken??

Laatst bewerkt:
1. zelf weet ik er zo goed als niks van.. ik moet je doorverwijzen naar de introductie-tutorials van blender, zoals deze

2. Ik heb niet direct gevonden welke types blender allemaal kan exporteren, hier vind je in elk geval wel welke types irrlicht kan importeren

3. Een map is meestal net iets groter dan 9KB (de grootte van irrlicht.dat). Maar de map die jij vernoemt zit gewoon in de media-folder van je irrlicht-download

3. Een map is meestal net iets groter dan 9KB (de grootte van irrlicht.dat). Maar de map die jij vernoemt zit gewoon in de media-folder van je irrlicht-download

ik snap niet wat je bedoelt. wat heeft de grote van een bestand ermee temaken of ie in de media folder zat met de irrlicht download wel of niet??

verder wou ik zeggen dat de irrlicht- en irrklang.dll in de map bin/Win32-VisualStudio veel kleiner zijn als de die dlls in de map die jij me verstuurt hebt..

En over Direct3D heb ik een topic gepost: Topic

Laatst bewerkt:
Als je topic hebt gelezen weet je dan waarom jij die error niet kreeg??

Sorry voor het bumpen maar ik probeerde net Blender te downloaden maar het lukt niet,
als ik de zip download dan staat en dan probeerde de exe probeer te runnen lukt het niet, dan staat er: Kan de Toepassing niet juist initialiseren(0xc0150002).Klik op OK om de toepassing te beeindigen.
En als ik de installer packet download (10,5 mb) word die geinstaleert enzo en dan op het laatstste van de instalatie komt er zoiets van ; The installer will now check your system for the required system dlls , en dan komt er een error, dat ik visual c++ redistuable package moet downloaden...

maar ik heb blender al eens eerder gebruikt en toen deed die het wel( dus zonder visual!) dus ik weet niet wat er nou fout aan is...

Laatst bewerkt:
Ok, mijn vraag is opgelost beadankt iedereen die me geholpen heeft: Nieck_e, Sunion, Arjan B, xmanneke, en natuurlijk Johantrax..

verder denk ik dat er nog spel maken 2 komt over tijdje als ik wil beginnen aan het online deel.
alleen weet ik niet in welke subforum die moet plaatsen... nouja da zie ik dan wel he....

gr. Wahagn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan