spel spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

power340

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
goed middag,

ik hep hulp nodig

ik heb een philips dvd brander in mn computer zitten
en geen normale cd rom speler
nu is er nix aan de hand maar als ik een spel wil spelen vanaf

mn cd rom en ik doe die in de brander dan kan ik het spel niet spelen dus als ik het wil spelen leest die het niet

instaleren doet die wel maakt niet uit welk spel ik heb alleen maar orinele spellen dus daar kan het niet aan liggen

wie heeft er een oplossing

gr.kevin

Hoe kan je het spel installeren als ie de cd niet leest? :confused:

:confused: Tja das een lastige, ik ken het probleem, ik had alleen nooit verwacht dat dat probleem er ook zou zijn als er geen normale CD rom speler in een PC zou zitten.

Hoe zijn je drive letters ingedeeld nu?

Dus A: floppy C: HD enz?

ik kan het wel instaleren

maar als ik het wil spelen doet die het niet dus lijkt mij als ik het wil spelen leest die hem niet en als ik uhm installeer wel

indeling

A=flopy
C en E = hardeschijfen
D= brander
en normale cd rom speler heb ik niet

gr,kevin

Krijg je dan ook een melding of iets dergelijks?

Beetje meer info geven graag.

Nee het punt is vast dat de software naar de originele CD zoekt ( ter copieer beveiliging ). Dit doen veel games maar aangezien je DVD speler in je comp niet herkend wordt als CD speler maar als DVD speler/brander kan het spel de CD locatie niet vinden en wil daarom niet starten.

Aan de indelingen van je schijven lijkt niks verkeerd, dus heb je denk ik 3 opties over

1. koop een ordinaire CD-rom speler, kosten haast niks meer tegenwoordig.

2. Je kan proberen een Image file van je cd te maken en met Deamon of andere CD-image mount software hem vanaf de image te instaleren, alleen moet je dan deze image op je PC laten staan als een virtuele CD-rom en dat kost je zo'n 700MB schijfruimte per CD, tevens is er een kans dat het spel dit ook niet toestaat.

3. Je kan ook proberen een No-CD crack te zoeken op het Internet. Dit vervangt of past de spel.exe file aan zodat hij bij het starten van het spel niet meer naar de originele CD zoekt. Helaas werkt dit vaak weer niet bij online games.

Download de laatste aspi drivers bij Adaptec

Neem de juiste voor jou besturingssysteem.

groetjes speedtouch

een cd rom speler er in werkt niet want die hep ik er uit gehaalt

omdat de dvd brander en de gewone cd rom niet samen gaan op een een of andere manier :confused:

omdat de dvd brander en de gewone cd rom niet samen gaan op een een of andere manier

Dat gaat wel hoor, kijk eens Hier zal het wel bijstaan, gewoon goed op de master en slave letten.

Zet de dvd-rom als slave bij de Harde schijf.
De cd-rom als master op de andere ide kabel.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan