spel voor windows 98 op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm ik denk dat het zo goed is :P zo niet zeg maar.

allemaal bedankt!

I Am Noob

Dag allemaal, Marco nog bedankt voor je antwoord:thumb:

maar ik heb nu nog een vraagje:o

ik ben nu zover dat ik win 98 aan het instaleren ben, maar nu moet ik de product key invoeren:eek:

is er een manier om hier omheen te komen of moet ik online naar een key zoeken?

Groetjes Yannick

EDIT: ik heb op http://www.kiekeboe.ws een code gezocht, en deze deed het:) sorry voor de overlast haha!

Laatst bewerkt door een moderator:
I Am Noob, ik heb waarschijnlijk dezelfde versie als jij hebt, de italiaanse. ik heb ontdekt (gelezen) dat je hem naar engels kunt omzetten door dit te doen:

For English:

Step 1: change text "LANGUAGE=ITALIAN" into "LANGUAGE=ENGLISH" in the file "Corsairs.ini";

Step 2: the four folders "Sound", "Data\Board", "Data\Ecrans", and "Data\Menu0" all need an "Eng" called subfolder.

1 - EASY WAY - just rename the "Ita" folders in these locations into "Eng". In this case, the first menu in the game will
remain Italian, as will the ingame speech and some pictures of onboard items, like sugar, coffee, etc. The rest of the game
will be completely in English.

(bron: piratebay)

Verder, heb ik ook hetzelfde probleem dat de muis erg gevoelig is, en zodra je in gevecht komt alles afsluit.. is hier al een oplossing op gevonden?:shocked:

Groetjes Yannick.

Hoi Yannick,

heel erg bedankt, ik zal het gaan proberen.

Het enigste wat ik heb uitgevonden, is dat als je in missie 1 heel vaak vecht (dat met de gevoelige muis) dat het steeds langer gaat duren voordat het spel afsluit!
Ik zal kijken of ik nog wat kan vinden op google hiervoor.

Voor de gevoelige muis zou je misschien (nog niet geprobeerd) de muisinstellingen van windows 98 kunnen veranderen. Bijvoorbeeld de muissnelheid in windows 98 heel laag zetten. Alleen denk ik dan dat je muis heel erg langzaam is tijdens het spel zelf.. dus hiervoor zal ik ook nog wel eens wat googlen.

Op dit moment heb ik de "gewone" corsairs (dus niet de gold versie) op windows 98 geïnstalleerd (Engels) en zal ik dus eerst deze moeten verwijderen voordat ik de Gold versie kan installeren (kan niet de gewonen en de gold allebei op windows 98). Aangezien ik op dit moment bezig ben om de Missies van Frankrijk af te ronden, zal ik eerst deze afronden voordat ik de Gold versie opnieuw installeer. Ik zal alle vooruitgang hier achterlaten. Ook zal ik proberen om de 2 probleempjes op te lossen.

Alvast heel erg bedankt,

I Am Noob

EDIT: de missie waar ik nu in zit is nogal moeilijk. ik hoop de campagne van frankrijk voor het einde van volgende week uitgespeeld te hebben zodat ik de engelse versie van corsairs gold kan gaan proberen (5 september)

Laatst bewerkt:
Instructies:

01. Installeer Virtual PC 2007 SP1 en start het programma op;
Als je Windows 7 kent heb je geen Virtual PC 2007 nodig maar Windows Virtual PC.

Maar zoals gezegd is al dat virtuele spul er niet op gebouwd om grafisch geweld weer te geven.

grafisch geweld is het niet.. het is niet veel moderner als het spel zelf :P (waarvan je plaatjes in pagina 1-2 kan vinden)

volgens mij heb ik een manier gevonden dat het spel tijdens het spel niet meer automatisch afsluit!
ik heb net 1 gevecht gespeeld, en speelde toen NIET in fullscreen!!! het spel sloot niet af en ik had gewonnen!! alleen het probleem van de snelle muis veranderd niet..

Als je Windows 7 kent heb je geen Virtual PC 2007 nodig maar Windows Virtual PC.

Je hebt gelijk, ik heb het geprobeerd met Virtual PC 2007 SP1 en dat werkte, maar misschien werkt het beter met de versie voor Windows 7. Het valt in ieder geval te proberen.

EDIT:

Ik heb het geprobeerd in Virtual PC voor Windows 7, maar ik krijg een foutmelding dan een bestand op de CD corrupt is. Dit had ik ook al gekregen met Virtual PC 2007 (zonder SP1). Er is niets mis met de CD, want onder 2007 SP1 werkt het gewoon.

Laatst bewerkt:
hmm dit snap ik even niet.. :o..dus wat moet ik doen? :P

EDIT: het scherm klein maken werkt niet 100%.. heb nu 3 gevechten gevoerd, en 2 zonder problemen gewonnen en 1 sloot weer automatisch af..

Laatst bewerkt:
ok, en ik hoef corsairs dus niet meer opnieuw te branden etc? het is dus alleen maar een "update" voor de oude virtual pc?

Volgens mij is het geen update en kun je hem naast Virtual PC 2007 installeren. Je hoeft het spel niet opnieuw te branden.

hmm volgens mij zit er bij die download een windows validation check.. en laat ik maar zeggen dat ik daar niet aan voldoe ;)

is dit programma ook... anders.. (tpb bijv.) te downloaden? :D

Ja, maar daar mrogen we je niet bij helpen.

Verder is het ivm de veiligheid sterk aan te raden om een legale versie van Windows aan te schaffen. De basisversie is niet zo duur, en via schoollicenties heb je vaak fikse kortingen.

o oke bedankt. ik denk dat ik al iets heb om het op te lossen. ik zal erover nadenken om het legaal aan te schaffen :D

hmm ik heb het gedownload, geinstalleerd, computer opnieuw opgestart en daarna het spel, maar hij blijft afsluiten :(

Heb je onder Virtual PC voor Windows 7 Windows 98 geïnstalleerd en daarna het spel?

nee.. na die installatie van de 2e link die jij gaf, moest ik de computer opnieuw opstarten. dat heb ik toen gedaan, en toen er geen nieuw scherm kwam (van verdere installatie ofzo?) heb ik 2x geklikt op het icoontje van virtual PC (het oude icoontje, er was geen nieuwe gekomen). vanuit daar heb ik weer gewoon corsairs opgestart (hij stond er nog op, dus niet opnieuw opgestart..)

Ga naar "Start" --> "Alle programma's" --> "Windows Virtual PC" en start het programma op. Van daaruit kun je een nieuwe virtuele machine aanmaken.

oke bedankt, gewoon op dezelfde manier die eerst was?

ik krijg een error..

nadat ik op nieuwe virtuele machine maak klik, krijg ik een error met de tekst:
Kan Windows Virtual PC niet starten omdat op deze computer geen hardwareondersteune virtualisatie wordt ondersteund.

en nu?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan