• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Splitsing gegevens VB

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter0404

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2024
Hallo,

Het bijgaande schema heb ik op internet gevonden en wil ik aanpassen. Er zit echter VB achter en daar heb ik jammer genoeg weinig kaas van gegeten. Kan iemand mij helpen met onderstaande vraag.

In het tabblad baanindeling staan per baan de 4 deelnemers genoemd.

In het tabblad speelschma moet bij elke speler de teammaat op basis van dit tabblad ingevuld worden. Ditzelfde geldt ook in het tabblad uitslagen

Aangezien het bij elke nieuw planning wijzigt moet ook de uitkomst hiervan wijzigen.

als voorbeeld: Baan 1, ronde 1

speler 24 speelt met speler 30

dus bij speler 24 moet de naam van speler 30 komen in de kolom teammaat
en bij speler 30 moet de naam van speler 24 komen als teammaat
Ditzelfde moet in het tabblad uitslagen komen

Speler 24 speelt met speler 30 tegen speler 34 en 32

Mijn oplossing zelf zou zijn om de gegevens uit tabblad baanindeling te splitsen naar 4 aparte cellen met daar de 4 namen.
Maar omdat de namen op de achtergrond gegenereerd worden en via tekst samenvoegen in een cel gezet worden heb ik er nog geen oplossing voor gevonden.

Wellicht dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt

Bijlagen

Bekijk nog eens goed wat je hier hebt genoteerd.
Want dit komt volgens mij niet overeen met je excel bestandje.

Excel zegt nl over baan 1 ronde 1 (tabblad baanindelig)
speler 34 met speler 3
tegen
speler 11 met speler 35

hoi, je hebt gelijk. Ik had nog een andere versie hiervan open staan waarvan ik de gegevens had opgeschreven.

Hieronder de gewijzigde gegevens:

In het tabblad speelschma moet bij elke speler de teammaat op basis van dit tabblad ingevuld worden. Ditzelfde geldt ook in het tabblad uitslagen

Aangezien het bij elke nieuw planning wijzigt moet ook de uitkomst hiervan wijzigen.

als voorbeeld: Baan 1, ronde 1

speler 34 speelt met speler 3

dus bij speler 34 moet de naam van speler 3 komen in de kolom teammaat op het tabblad speelschema per persoon en bij speler 3 moet de naam van speler 34 komen als teammaat

Ditzelfde moet in het tabblad uitslagen komen
Speler 34 speelt met speler 3 tegen speler 11 en 35

Mijn oplossing zelf zou zijn om de gegevens uit tabblad baanindeling te splitsen naar 4 aparte cellen met daar de 4 namen.
Maar omdat de namen op de achtergrond gegenereerd worden en via tekst samenvoegen in een cel gezet worden heb ik er nog geen oplossing voor gevonden.

Nogmaals bedankt voor het bekijken.

Bijlagen

Er zit wel erg veel VBA achter en dat gaat mij ook boven mijn pet.

dat begrijp ik. bedankt voor het kijken.
wellicht een vraag waar je wel wat mee kan.

Zou jij kunnen kijken of het mogelijk is om de teamindeling uit het tabblad "baanindeling" te splitsen naar het tabblad "uitslagen"
Dus in cel N6 komt 1 naam te staan met in cel P6 de teammaat
In cel R6 de naam van de tegenstander en de teammaat in cel T6

Dan ben ik al een heel eind verder.

Hoor het graag van je

Ik denk dat je via VBA de indeling rechtstreeks in tabblad 'uitslagen' moet zien te krijgen.
Dan heb je 'baanindeling' helemaal niet nodig.
Want de omzetting van 'baanindeling' naar 'uitslagen' is ook niet te doen met formules en ben je dus ook aangewezen op VBA, dus waarom niet rechtstreeks.
Maar zoals ik al gezegd heb dit lukt mij niet.

daar heb je gelijk in. heb ik ook aan zitten denken.
Bedankt voor je aanvulling.
Wellicht dat iemand anders mij hiermee kan helpen

Ik heb geen bal verstand van padel, en al zeker niet van de puntentelling en eventueel een klassering maar gelukkig wel een klein beetje van een spelschema maken. als je een paar uitslagen invult en aan de hand van die uitslagen een rangschikking kan ik wel verder automatiseren.

Bijlagen

Hoi Emiel,
Bedankt alvast voor je tijd.
Zie het bestand in de bijlage. Ik heb een aantal tabbladen toegevoegd. De bladen met "print" geven we aan de deelnemers.

Een paar opmerkingen:

Tabblad Deelnemers (invulsheet): vanuit dit tabblad komen de namen van de personen. Aangezien er altijd personen zijn die de ene keer wel kunnen en de andere keer niet wil ik in kolom A van dit blad aangeven met een nummer of iemand meedoet. Deze lijst wordt uiteraard alleen maar langer maar dient als basis zodat we niet alle namen opnieuw iedere keer in hoeven te vullen.

tabblad padel: ziet er heel goed uit. Ik zie alleen dat als je bijv 6 banen selecteer met 40 spelers de baannummering weer opnieuw begint. Aangezien we altijd reservespelers hebben moet de baanindeling stoppen nadat de beschikbare banen zijn gevuld. de overgebleven mensen komen dan op vrij(reserve) te staan.
Vraagje: speelt iedereen in meerdere ronden nagenoeg niet met en tegen dezelfde deelnemers?

Baanindeling voorbeeld:
Deze wil ik graag ophangen bij de diverse banen zodat iedereen daar ook nog op kan kijken. Deze moet dus ook gevuld worden. Nu is elke baan 1 cel. Als we van die ene cel 5 cellen maken kunnen we hier ook weer naar verwijzen voor andere tabbladen. (kan ik zelf invullen uit tabblad padel, kolom V en verder)

uitslagen print: we hebben geen laptop op de baan dus deze printen we uit van tevoren maar hierop moeten wel weer de namen komen van de deelnemers. (deze kan ik zelf vullen)

Totaal score card: is ook een printversie maar namen moeten er wel opkomen en wanneer iemand reserve is zou het mooi zijn als er een kruisje komt te staan (meeste kan ik zelf, alleen het kruisje niet)

Speelschema per persoon: dit zijn kleine briefjes die we printen en aan de deelnemers geven.
Deze kunnen gevuld worden vanuit tabblad "padel" zoals ik het ziet. Aangezien jij in jouw schema elke speler in een aparte cel heb staan is dit dmv vert.zoeken goed in te vullen denk ik.

Nog een vraag: aangezien het een club is van allemaal single mensen willen we graag zoveel mogelijk de gemixt spelen. Is dat iets wat erin zou kunnen?

Hoop dat je bovenstaande een beetje begrijp en waar ik graag naartoe wil.
Mocht je vragen hebben laat het mij even weten.
Alvast bedankt weer voor je reactie.

Bijlagen

Zodus als ik het goed begrijp, er zijn 40 deelnemers en maar 4 banen vrij kan er in iedere ronde maar max 8(enkel) of 16 (dubbel) spelers meedoen?

er zijn niet altijd 40 deelnemers. we zitten niet vast aan 1 locatie dus we zijn afhankelijk van hoeveel banen we kunnen huren.
Daarnaast spelen we ook in de winter en de binnenbanen zijn er veel minder en zeker op 1 locatie.

Dus door voor de namen een cijfer te zetten: aantal banen x 4 + max 4 reserve weten we hoeveel er mee gaan doen. Het aantal wat mee doet bepalen we dus van tevoren.

Leg ik zo helder uit?

Wat bedoel je met rondetijden? Duren niet alle ronden even lang?

Deze begrijp je even niet. Ik heb het niet over rondetijden gehad toch?

Het antwoord is nee, de rondetijden zijn altijd de hele wedstrijd hetzelfde

Komt dit een beetje meer in de buurt. Nu staat alles op 1 blad om een beter overzicht te hebben.
ik had ook gevraagd enkele cellen in te vullen om een rangschikking te maken, dat heb ik nergens gevonden.

Bijlagen

Hoi, ziet er goed uit.

Een paar opmerkingen waar je wellicht wat mee kan:

Als er 7 banen zijn en 32 spelers dan zijn er 4 deelenemers reserve. Deze 4 vallen nu buiten het schema en er is niet te zien dat deze reserve zijn of rust nemen (is maar hoe je het wil zien)

Als er bijv 26 deelnemers zijn en 6 banen deelt die de laatste 2 op een nieuwe baan in. En dat is dan een baan meer dan geselecteerd is. Deze 2 zijn ook weer reserve in die ronde. Het aantal banen blijft het aantal banen wat beschikbaar is. Dus er zou bijv een streepje of een kruisje bij die persoon in het schema moeten komen. Zie voorbeeld in de bijlage op basis van 26 spelers.

Ik heb wat uitslagen ingevuld .

Voor de rest ziet het er top uit. Ik zou het niet in elkaar kunnen maken. Complimenten

Ik ben zeer benieuwd wat je ermee kunt doen.

Bijlagen

ik zie dat éénzelfde koppel meerdere keren kan voorkomen tijdens die (bv.) 6 rondes. Moet je dat pogen te vermijden ? En moet je eventueel ook pogen om geen 2 keer tegen dezelfde persoon te spelen ?

Dat is niet de bedoeling. Dat wil ik graag zoveel mogelijk vermeden hebben.

welke versie heb je ? 365 ?

Waarschijnlijk weer een stapje dichter bij de bedoeling.

maar de combinatie:
altijd een gemixt koppel
nooit dezelfde medespeler
nooit dezelfde tegenspeler
en nooit 2 maal vrij
zal wel een moeilijke opdracht worden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan